Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksoga sõitmine järjest odavam

    Soodsaimat kilomeetrihinda pakub Eestis Amigo Takso, küsides sõidukilomeetri eest 4,8 krooni, ettevõtte juhtkond hinda ega ettevõtte plaane kommenteerima ei soostunud. Vaid 10 senti on kallim Sõbra Takso kilomeetrihind, firma oli ka üks esimestest suurematest hinnalangetajatest pealinnas.
    Lisaks soodushinnale otsivad ettevõtted ka muid võimalusi klientide meelitamiseks. Näiteks OÜ Saksa Takso pakkus kampaania käigus võimalust sõidutada takso tellinud kliente Tallinna piires kuni 100 krooni eest tasuta. Firma juhatuse esimehe Andrea Tederi sõnul otsustas ettevõte korraldada tasuta taksosõidupäeva, sest ka taksofirmad peavad muutuvate majandusoludega kaasas käima. "Tallinna taksoturul on alanud tõsine hinnasõda," märkis ta.
    "Tartu taksofirmad teatasid, et nemad hindu langetada ei kavatse. Sellise suhtumisega pole taksoturul praegustes oludes eriti mõtet tegutseda." Lisaks pealinnale on hindu langetamas ka teiste linnade taksofirmad.
    Tulika Takso tegevjuht Anne Rebane sõnas portaalile logistikauudised.net, et on arvatud, et taksoteenuse hind võiks langeda veel 25%, kuid ise ta sellesse eriti ei usu. "Kui siis, kui kõik palgad ja kõik kulud langevad, aga praegu ma ei näe sellist võimalust," selgitas ta. Näiteks paljud taksod on liisitud ja need kulud ei muutu.
    Tallinna transpordiameti linnatranspordi osakonna juhataja Ruth Pärn ütles eelmisel nädalal, et absoluutne miinimum kilomeetrihinnas peaks olema 3,50 krooni juures. Rebane ei pea seda jätkusuutlikuks. "See võib-olla lühiajaline hind, kuid see ei taga tegevuse taastootmist. See katab kütuse ja elementaarse tasu taksojuhile, kui auto katki läheb, siis remondikulusid enam seal ei ole. Meie nii odavalt sõita ei suuda, enne on mõistlik lõpetada," lisas Tulika juht.
    "Praegused hinnad ei ole jätkusuutlikud, kannatavad kas taksojuhid, riik maksudega või firma omanikud," leidis ka P&P OÜ (Kiisutakso kaubamärk) juhatuse liige Paul Elmann. Ka arvas ta, et taksosid on liiga palju ja regulatsioonid segased ning vastukäivad. "Vaba turg ei toimi taksonduses. Isegi suuremates linnades reguleeritakse taksoteenust," lisas Elmann.
    Näiteks tõi ta, et taksot saab sõita igasugustega autodega. "Laki takso ütleb, et nemad sõidavad odavalt, neil on väikesed odavad autod. Aga klient ju kannatab. Soovib sõita kolm inimest lennujaamast suurte kohvritega, nad ei mahu sinna pisikesse Renaulti punni sissegi," selgitas Kiisutakso juht.
    Kasumi kohta kommenteeris Elmann, et hea on, kui ost otsaga kokku tullakse, mingit kasu ta sel ega järgmisel aastal ei looda. "Tuleb rasked ajad üle elada," lisas ta. Samuti ei usu ta eriti, et taksofirmasid kriisis vähemaks jääb. "Nimi jääb. Iseasi on, et firmas sõidab 50 takso asemel vaid 10 autot," ütles ta.
    Rebane tõi välja, et kui möödunud aastal otsiti kampaania korras taksojuhte, siis nüüd paljud arvavad, et sobivad taksojuhiks. "Tööjõupakkumine on suur, kvaliteet sellest kindlasti paraneb, sest saame juhte valida. Eelmisel aastal said taksojuhiks kõik, kes tahtsid," ütles Rebane.
    Taksojuhtide liidu juhatuse esimees Lembit Poolak näeb tööjõuvoolavuses ka negatiivset külge. "Püsiva professionaalse ameti tekkele pole see kaasa aidanud."
    Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liikme ja taksojuhi Lembit Poolaku sõnul toimub taksoteenuse hindade turul praegu dumping.
    "Kilomeetri omahind kütusehinda arvestades on sõltuvalt sõidukist 6-7 krooni," kommenteeris Poolak. See ei sisalda FIEst juhi töötasu ja riigimakse.
    Nõudlus taksoteenusele on Poolaku sõnul vähenenud eelmise aasta jaanuarist alates. Kui tavaliselt maiks olukord turistidevooluga paraneb, siis eelmisel aastal ei toonud kasvu ka suveperiood. "Minu käive ja töömaht vähenenud aastaga 60%," lisas Poolak. "Tallinna elanike ja linna külaliste teenindamiseks piisab 1500 taksost."
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Julgus naaseb: uute äride arv kasvas hoogsalt
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.
Äripäeva veebis nähtava Eesti ettevõtete tervise andmekogu järgi asutati aprillis 2541 uut ettevõtet, mis on viimase kahe aasta parim näitaja.