Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Varastest sai turvaseadmete müüjate suurim tööandja
Erinevaid turvalahendusi ja -seadmeid pakkuva ASi Hotronic turundusdirektor Margus Risti sõnul on ettevõtted ja inimesed hakanud viimase poolaasta jooksul üha rohkem oma vara kaitsmisele tähelepanu pöörama.
"Pööratakse tõesti tähelepanu ja tuntakse huvi, kuidas enda vara enam kaitsta. Osaliselt on tinginud selle seadusest tulevad nõuded (tulekahjusüsteemid), teisalt elukeskkonnast tulev surve (videovalve ja pääsusüsteemid). On ilmselge, et surutis genereerib kuritegevuse kasvu ja turvalisus muutub inimeste jaoks taas esmaseks," märkis Risti.
"Meie peamine sihtgrupp on alati olnud äriklient. Erakliendi osakaal on kasvamas, kuid praegu on veel vara selle põhjal järeldusi teha," tutvustas Risti tarbijaid.
Risti sõnul tugevdavad kliendid praegu eelkõige olemasolevaid turvasüsteeme ja pööravad suuremat tähelepanu nende korrashoiule ja hooldusele.
Pristis Grupi juhatuse liikme Andres Kiili sõnul kipub uute projektide arendamine soikuma. "Aga juba olemasolevate seadmete ja süsteemide hooldamisteenuse tarbimine kasvab. Inimesed ei osta uusi seadmeid, vaid otsivad soodsamaid lahendusi," rääkis Kiil.
Tõnu Saarsen Turvatehnika ASist ütles Äripäevale, et nad ei ole küll statistikat teinud, kuid eraisikute huvi enda majapidamist kaitsta näib varasemast suurem olevat. "Kuigi viimased nädalad näitavad, et eraisikutele on üha tähtsam projekti hind, siis huvi tuntakse ikkagi. Need inimesed, kes on varem mõelnud, et paigaldaks turvakaamerad enda maja valvama, üritavad nüüd selle mõtte ellu viia," kinnitas Saarsen.
Samas ei ole ettevõttel sel aastal veel õnnestunud ühtki suurt ja töömahukamat projekti ellu viia.
"Suured asjad on kõik külmutatud. Kuivõrd meie seadmete paigaldamisega ei tegele, kuid müüme seadmeid paigaldusfirmadele, siis nemad tulevad meie juurde ja küsivad päris suuri allahindlusi, sest nende käest küsib sooduspakkumist omakorda klient," kirjeldas asjatundja olukorda.