Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kümne aasta kehvim uute autode müük
"Uusmüük on kukkunud rohkem regioonides ja nooremate klientide seas," leidis Swedbank Liisingu divisjoni direktor Gunnar Toomemets. Tema sõnul on kõige vähem muutunud üle 50aastaste inimeste uute autode ostmine.
Swedbank Liisingu viimase prognoosi järgi liisinguturg sel aastal ei kasva ning 2009. aastal jääb portfelli suuruseks 10 000-11 000 uut sõidukit.
Toomemetsa hinnangul iseloomustab praegust olukorda autode liisimises see, et kliendid ei julge võtta uusi kohustusi ning trendiks on saanud lepingute pikendamine ja muutmine. "Kui 2007. aastal oli viieks aastaks sõlmitud lepingu reaalne kestvus kaks aastat, siis nüüd on trendiks sõlmitud lepingute pikendamine," teatas Toomemets.
Seoses erisoodustuse maksumäära muutmisega on ärikliendid hakanud Toomemetsa sõnul üle vaatama, kas ikka kõikidel on autosid vaja. "On hakatud autoparke vähendama," lisas ta.
Swedbank Liisingu andmetel on koguportfellis üle 60päevase võlgnevusega ligi 2% lepinguid. Liisingufirma realiseeritud tagastatud autode arv on kasvanud 100 autolt 300-le.
Swedbank Liising ei kavatse Toomemetsa sõnul konkureerida automüüjatega. Tema hinnangul liisingufirmade arv lähiajal ei vähene, pigem kaovad turult mitmed automüüjad.
Toomemets leidis, et automüüjatele on praegu iseloomulik, et iga hinna eest püütakse varudest lahti saada, kokkuostetud autodest laod vabastada. "Automüüjate kampaaniad on äärmuslikud, samas püüavad automüüjad kompenseerida langenud müüginumbreid hoolduse ja järelteenindusega," mainis Toomemets.
"Automüük on vähenenud üle terve maailma, see oli ligi 50% kukkumine," kommenteeris Toomemets olukorda autoturul.