Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-pood turgutab müüki ja eksporti

    "E-äri alustamine pole nii lihtne, et tellid tarkvaraarendajalt poe ära, ja homme on miljon külastajat ning rikkus tuleb," räägib kingituste ja disainesemete e-kaubamaja Nodi ning ehitusmaterjalide e-kaubamaja Interbauen üks omanikke Ants Luhala.
    "Äri hakkab ikka peale kaubast, selle hinnast ning kliendist ja sellest, kuidas klient poodi jõuab. Kui turunduse pool on tegemata, siis tehtud investeeringuid tagasi ei tule."
    Luhala, kes on hiljuti loodud Eesti E-kaubanduse Liidu nõukogu liige, sõnul on Eestis ligi 700 e-äri, millest edukalt toimivad paarkümmend. "Liikmeks olemine tagab, et tegu pole sulidega, poodi võib usaldada," räägib Luhala.
    E-äri on nagu iga teine äri, leiab Luhala. Kui IKEA arvas kunagi, et disainkaupu ei saa suures kaubamajas või hulgilaos müüa, siis enam nii ei arvata. Nüüd arvatakse interneti kohta, et teatud asju ei saa seal müüa, aga tegelikult saab internetis kõike müüa.
    "E-äri on Eestis kasutamata potentsiaal, müüa võib piiranguteta tervesse Euroopasse. E-pood on hea võimalus oma eksporti turgutada, turg on globaalne, ei tasu piirduda vaid väikese konnatiigiga," lisab Luhala.
    Andrus Roosaare OÜst Veebidisain soovitab enne e-poe lahenduse tellimist läbi mõelda, milleks ja kellele on poodi vaja ning mida klient peaks seal teha saama. Roosaare sõnul tuleks välja töötada süsteemi funktsionaalsus.
    On ka vabavaralisi aluslahendusi, mida kasutada, kui poodi osta ei soovi. "Funktsionaalsuselt on neil isegi rohkem võimalusi kui kommertslahendustel, aga probleeme võib tekkida edasiarendustega. Kuna arendajad on vabatahtlikud entusiastid, võib hiljem poele ka lihtsa kalkulaatori lisamine võimatuks osutuda," ütleb Roosaare.
    Tavaliselt jääb Veebidisaini valmiva e-poe hind vahemikku 10 000-20 000 krooni, kuid on ka keerukamaid ja kulukamaid lahendusi.
    Roosaar kurdab, et kliendid on sageli liialt pealiskaudsed, nii teenuspakkujasse kui ka tarkvarasse suhtutakse ükskõikselt. "Inimesed on laisad või liialt kiirustavad, mistõttu nad ei tutvu tarkvaraga, teadmata, kuidas ja milliseid edasiarendusi on võimalik sellele hiljem lisada," räägib ta.
    Andrus Roosaare sõnul tasuks uurida ka seda, kas veebifirmal, kellelt e-äri tellitakse, on kompetentsi tellitavate lahenduste väljatöötamiseks.
    Jälgida tasuks ka hinda -mõni lähtelahendus võib sisaldada mitmeid lisasid, mille eest teisest kohast tellides tuleb eraldi maksta.
    "Lisaks tuleb kindlasti teada ja jälgida seadusi ning läbi mõelda kauba kohale toimetamise võimalused. Vastasel juhul olgu tarkvara kui hea, äri põrub," ütleb Roosaare.
    Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomiku sõnul on internetist osta sageli mugavam ja odavam, aga sellega kaasneb ka risk.
    Kümme protsenti tarbijakaitsesse jõudvatest kaubanduskaebustest on seotud e-kaubandusega. "Kõige sagedasem probleem on, et on tellitud kaup, ettemaksuna ära makstud 100 protsenti kauba hinnast ning kui kätte jõuab kättesaamise kuupäev, kaupa ei laeku. Kõige negatiivsema stsenaariumi korral ei maksta tagasi ka raha," räägib Turetski-Toomik.
    Turetski-Toomiku sõnul ei tea paljud ettevõtted, et võlaõigusseaduse järgi ei tohi ostjat kohustada tasuma kauba eest suuremat ettemaksu kui 50 protsenti. "Ostjal peab olema võimalus maksta ette pool kauba hinnast ja 50 protsenti siis, kui ta kauba kätte saab. Muidu pole ettevõtjal mingit riski, firmad üritavad selle lükata ainult tarbija õlgadele."
    Probleemide ärahoidmiseks tasuks Turetski-Toomiku sõnul kriitilise pilguga üle vaadata firma koduleht: kas väljas on kasutamistingimused, kas on märgitud, millal saab kauba kätte, kas välja on toodud 14päevane tagastamisõigus, kas on märgitud firma kontaktid.
    "Ettevõttega tasub ühendust võtta, et küsida neilt täpsustavaid küsimusi. Kui vastatakse kiiresti ja korrektselt, julgustab see klienti. Internet on hea võimalus kogemuste jagamiseks, nii et tasub uurida ka erinevaid tarbijafoorumeid," õpetab Turetski-Toomik.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Balti börsidest lõpetas rohelises vaid Riia
Kolmapäeval tegi Balti turgudel taas suurima käibe Šiaulių bankas. Balti koondindeks jäi eilsega võrreldes muutumatuks, Riia börs edenes +0,42%. Tallinna börs taandus -0,07% ning Vilniuse börs -0,15%.
Kolmapäeval tegi Balti turgudel taas suurima käibe Šiaulių bankas. Balti koondindeks jäi eilsega võrreldes muutumatuks, Riia börs edenes +0,42%. Tallinna börs taandus -0,07% ning Vilniuse börs -0,15%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Raadiohommikus: ärivõimalused tervise- ja erootikamaailmas
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis lahkame Eesti tervishoiusüsteemi, uurime erootikaäri plusse ja miinuseid ning avame vähemalt kolme valdkonna konkurentsiraporti.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis lahkame Eesti tervishoiusüsteemi, uurime erootikaäri plusse ja miinuseid ning avame vähemalt kolme valdkonna konkurentsiraporti.