Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Nüüd õige aeg pidutseda!

Viktoria Lummo 07. aprill 2009, 00:00

Balti Kontserdi juhatuse liige Marko Erlach ütleb, et kliendile tullakse tihtipeale heli- ja valgustuslahenduste rendi hinna suhtes vastu, et kliendi tehnilised vajadused saaksid lahendatud kasutuses oleva eelarvega. "Kliendid on hakanud varasemast enam kasutama võimalust tellida heli, valgus ja video ühest kohast, kuna see võimaldab neil säästa raha ning allhankijate tegevuse kooskõlastamisele kuluvat aega," märkis Erlach.

Praegustele majanduslikele oludele tuginedes langetas Balti Kontsert selle aasta alguses paljude seadmete üürihindu. "Samuti oleme langetanud teenuste hinda keskmiselt 20 protsenti. Lisaks pakutakse soodustust tehnika kogusest sõltuvalt 5-25 protsendi ulatuses," räägib Erlach.

Lisaallahindlust antakse mitmepäevastele sündmustele ning kokkuleppelisi soodustusi ka püsiklientidele. Turumajanduse reeglid kehtivad ka tehnikaüüri valdkonnas, hinna kujundab nõudluse ja pakkumise tasakaal. "Praegusel ajal, kui firmaüritusi korraldatakse vähem, on tehnikafirmad töö saamise huvides kindlasti paindlikumad," selgitab Erlach.

"Mida suurema ja vastutusrikkama sündmusega on tegemist, seda olulisem on valida usaldusväärne ja kompetentne tehnikafirma," arvab Erlach. Mõnesaja osalejaga firmapeo jaoks renditava tehnika eelarve võiks Erlachi sõnul olla 15 000-20 000 krooni.

Event Cateringi haldava OÜ Profood Invest tegevjuht Kert Kivistik ütleb, et müügihindade kujundamisel on firma lähtunud paindlikkusest, mis annab kliendile võimaluse enda kasuks hinda soodsamaks kaubelda.

Kindlasti ei ole see aga reegel ning ei kehti kõikide tellimuste puhul. Võimaliku soodustuse pakub välja projektijuht, kes nimetatud kalkulatsiooni on koostanud, arvestades eelkõige tellimuse kogumahtu. "Arvestades keskmist turuhinda toitlustamise sektoris, oleme ka meie oma müügihindasid korrigeerinud. Võrreldes 2007. aasta algusega, on toitlustamise ja teenindamisega seotud hinnad langenud ligi 10-20 protsenti," räägib Kivistik.

Ettevõtja jaoks on odavnenud tööjõukulud, mis omakorda annab ettevõtetele võimaluse pakkuda ürituste tarbeks teenindavat personali soodsama tunnihinnaga kui näiteks aasta tagasi.

OÜ Kuusk tegevjuht Aivar Kuusk räägib, et praegu on ta keskendunud rohkem firma juhtimisele, mitte õhtujuhi tööle. "Aga sel aastal jäävad ellu paindlikumad ja agressiivsemad. Kui enne 2008. aastat ma alla 10 000 krooni isegi ei hakanud liigutama, tavaline tasu sündmuse eest oli 15 000 krooni, siis nüüd tuleb olla paindlikum, hind on langenud umbes 30 protsenti ehk leppida tuleb 10 000 krooniga."

Kuuse sõnul võis enne olla uhke, et on nii palju klinte, aga praegusel ajal ei lasta ära ühtegi klienti, ükskõik mis sündmusega on tegu.

Samas on tegu turu normaliseerumisega, kui varem tekkis enne jõulupidusid või suvepäevi massiliselt uusi firmasid, mis pärast hooaega tegevuse kokku tõmbasid või pankrotti läksid, siis nüüd jäävad ellu loominguliselt tugevad, räägib Kuusk.

Õhtujuht Alar Ojastu räägib, kui aasta tagasi oli õhtu juhtimise eest suhteliselt lihtne küsida 10 000 krooni, siis nüüd ei ole 1/3 firmasid sellist hinda enam suuteline maksma. Keskmiselt jõuavad sellised firmad maksta 6000 krooni, lisab Ojastu.

Teise kolmandiku moodustavate firmade, milleks on tihti Eestis tegutsevad välisfirmad, maksevõime ei ole muutunud. "Ja siis on veel üks kolmandik, kes ei telli enam üldse või ei jõua midagi maksta," räägib Ojastu. Soodustuste tegemine on siiski individuaalne, palju sõltub ka üritusest ja osalejate arvust.

Ilutulestiku hinnad pole varasemaga võrreldes eriti langenud, küll aga on tänu tehnika arengule sama raha eest saadav tulevärk nüüd efektsem, räägib Arnika juhataja Eduard Tani.

Ilutulestiku Keskus Arnika juhataja Eduard Tani ütleb, et tingimisvõimalus on alati läbirääkimiste tulemus. "Usun, et alati on olemas võimalusi kompromissideks," märgib Tani.

Tani sõnul on ilutulestikumaterjali hinnad alates 2007. aastast tõusnud 15-50%. Samas on teenuste hinnatase jäänud sarnaseks 2007. aastaga.

"Ilutulestiku alal on väga suur konkurents ja käib tihe rebimine. Arvan, et hinnad pole 2007. aastaga võrreldes praeguseks kahanenud, küll aga on tänu tehnika arengule muutunud meie tehtavad tulevärgid efektsemaks," räägib Tani.

"Lisandunud on uusi efekte ja paremaid lahendusi ning järjest moodsamaks muutub ilutulestik muusika saatel," räägib Tani.

"Samas tuleb nentida, et tegemist on kunsti liigiga, mille teostamiseks on vaja materjali. Ilutulestikku võib võrrelda lilledega - hinnast sõltub lille valik, võib kasutada meetriseid roose aga ka metsast korjatud rukkililli," räägib Tani .

Eduard Tani sõnul võib ilutulestikku võrrelda ka maalikunstiga - värvi ja molberti hind on ostes analoogne, aga tulemus on alati erinev.

"Palun mitte võrrelda ilutulestiku pakkumisi laskude arvu või kestvuse järgi - see ei taga emotsiooni," rõhutab Tani.

Ega ka lillede pikkus ega arv taga emotsioone ning värvi kilo molbertil ja molberti ruutmeeter ei tee ju maali ilusamaks, toob Tani võrdluse. "Mõlemal puhul saab kunsti teha. Tulemus sõltub aga tegijast," räägib Arnika juhataja.

"Ilutulestiku puhul on iga suvi tehtud hinnapakkumisi, kus oleme kriitiliselt oma teenuste hinna üle vaadanud ja andnud endast parima," räägib Tani.

Tani sõnul saavad ilutulestikku tellivad firma aga enamasti soodustust tööde arvu pealt ehk siis sõltuvalt sellest, kui tihti teenuseid tellitakse.

Ka praegu võib firma kodulehelt leida mitmeid sooduspakkumisi, mõnel juhul isegi kuni miinus viiekümne protsendi ulatuses.

Sel aastal pole meie firmas veel ühtki suurüritust olnud, kuid kui tavaliselt peab ürituste korraldajatega ühendust võtma ise, siis praegu on nii, et pakkumised tulevad justkui iseenesest

Varasemast tunduvalt rohkem ollakse valmis konkureerima ja läbi rääkima, kindlasti jätkub see suund ka selle suvel.

Juba 2008. aasta detsembris, kui toimus meie firma aasta parimate vastuvõtugala, millele saabus üle 1000 töötaja, oli tunda korraldaja suuremat valmidust olla paindlik, kuigi selle ürituse kokkulepped olid sõlmitud tunduvalt varem kui detsembris.

Esinejad tõstsid hindu 2007. aasta jõuludeks ning seejärel 2008. aasta jaanipäevaks ja siis veelkord 2008. aasta jõulude ajal. Seega eelmise aasta hinnad olid laeks, millest paljuski tänini kinni hoitakse. Enamik esinejaid ei ole nõus veel jõuliselt hindu langetama, arvan, et see võib toimuda selle aasta jõulude paiku, kui on näha, et tellimusi on vähe ja ka konkurendid hinna alla lasevad. Siis ei jää lihtsalt muud üle.

Hinnajäikuse põhjus on näiteks, et tihti tehakse õhtujuhi tööd teise töö kõrvalt hobi korras. Need tegijad, kel on olemas ka põhitöö, pühendavad ennast suures jaos ainult põhitööle, jättes üritustegevuse katki - kui küsitud hind ei sobi, ei esineta üldse. Need, kellele esinemine on põhitegevus, on hinnalangetuseks altimad.

Eraisikud ja firmad, kes helistavad otse esinejatele, ei julge tasu suhtes tavaliselt eriti kaubelda, nii et esinejat agentuurist tellida on sageli soodsam - et oleme teinud esinejatega pikaajalist koostööd, on meil kergem neile turu olukorda selgitada.

Kui enne 2000. aastat oli õhtujuhi hinnaks 500-1000 krooni, siis nüüd küsivad tipptegijad kuni 20 000 krooni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:55
Otsi:

Ava täpsem otsing