Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ilo Rannu: 90% messidest on mõttetud

Silvia Kruusmaa 21. veebruar 2011, 17:06

Kitmani juht Ilo Rannu leiab, et messid on enamasti mõttetud, kuid suurematel messidel võib siiski olla kasulik osaleda, et klientidega suhteid hoida.

"Jagan arvamust Tarmo Noobiga. EAS on mõnes asjas ajast maha jäänud. Nad on unustanud, et on ju olemas internet, kus kõik nähtav ja turg toimib ka seal," kommenteeris Rannu A. Le Coqi juhi arvamust, et messid on üks ebaefektiivsemaid teid partnerite leidmiseks. 

Teisest küljest vaidles Rannu Noobi mõttele ka vastu. Rannu ettevõte Kitman on peagi minemas EuroShop 2011 messile, kus kohalolekut peab Rannu oluliseks. "Kui me ei läheks, siis oleksid meie kliendid seal teiste ettevõtetega koos. See on oluline sotsialiseerumis üritus," sõnas Rannu.

Oluline on ka suhtlemine pärast messi, kas või baaris pärast messipäeva lõppu. Samas, mille EAS ära unustab on kulud, mis tuleb pärast messi lõppemist välja käia ning mida EAS kuidagi ei toeta. Ettevõte peab looma oma ekspordiüksuse, looma tütarettevõtteid, palkama inimesi jne. "EAS unustab ära, et messidel ju tänapäeval lepinguid ei sõlmita. Tuleks mõelda, kus müüki tegelikult tehakse. Ma võin messil saada 500 visiitkaarti, aga palju neist kontaktidest saab tegelikult realiseerida?" arutles Rannu, kelle sõnul läheb maksma messilkäik ca 100 000 eurot.

"90% messidest on mõttetud. Minna messile Lätti, Leetu, Eestisse – sellised kohad on mõttetud. Suured rahvusvahelised messid pole 100% mõttetud, isegi kui seal lepingutele alla ei kirjutata," rääkis Rannu.

Tema sõnul saab Kitman alati uusi kontakte, küsimus, on muidugi, mis on kontakti hind. Samas erinevates valdkondades võib messide käimise kasutegur varieeruda. "Võimalik, et õllemüüjatel pole messil midagi teha," lisas ta.

AS Kitman osaleb juba neljandat korda Euroopa suurimal kaubandussisustuse ja -seadmete messil Euroshop 2011, mis leiab aset Düsseldorfis ajavahemikus 26. veebruar kuni 2. märts. EuroShop 2011 messile on oodata üle 1800 eksponendi 50 riigist.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. February 2011, 16:04
Otsi:

Ava täpsem otsing