Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Swedbank: euro ei ole jaemüügi languse peapõhjus
"Jaanuari 2%ne langus kaubanduses oli aastases võrdluses mahupõhine, rahalises vääringus oli tegemist aga hoopis 4,5%se kasvuga," ütles Katušin.
"See näitab pigem seda, et inimesed on olnud valmis oma kulutusi suurendama. Samas liiguvad hinnad väga kiiresti eest ära, mis toob kaasa selle, et mahulised käibed vähenevad," märkis ta.
"Eriti ilmekalt näitab seda eelkõige toidukaupasid müüvate kaupluste tulemus, kus mahud langesid koguni 6%, kuid rahalises mahus oli kasv 2%," lisas ta.
Katušini sõnul näitas juba aasta 2010. aasta lõpp, et inimesed hakkavad masust väsima ja on valmis uuesti kulutusi suurendama.
"Lisaks sellele on praegu arvuliselt rohkem tööga hõivatud inimesi, kellel on taas võimalus tarbida. Oluline kaubamahtude vähenemise põhjus oli kiire inflatsioon ning euro mõju oli pigem teisejärguline. Raha on inimesed jätkuvalt rohkem kulutanud kui aasta varem. Lihtsalt hinnatõus on olnud suurem kui tarbija oleks oodanud," rääkis ta.
Konjunktuuriinstituudi juhi Marje Josingu sõnul võis jaanuarikuist jaemüügi langust mõjutada eurole üleminekust tingitud tarbijate ettevaatlikkus.
Lisaks võis müüki mõjutada ka hinnatõus, ütles Josing ERRile. "Nafta hinna tõus maailmaturul tähendab tarbijatele suuremaid kulutusi mootorikütusele, transpordile ja eluasemele," märkis Josing.
Autor: ÄP