Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kolm lihtsat mõõdikut aitavad vähendada kütusekulu

    Rohelise autopargi nimetuse (inglise keeles Green Fleet) alla on koondunud valdkond, mis eriti Ameerikas ning viimastel aastatel ka Euroopas kanda kinnitab - eesmärk on üks: vähendada heitgaaside ja muud autotranspordiga seotud reostust miinimumini.
    Peamiselt tähendab see kütusekulu vähendamist. Kõige kiirema ning efektiivsema tulemuse annab juhi sõidu- ja autokäsitsusstiili muutmine.
    Esimene mõõdik: automootori töötamine jõude. On levinud arvamus, et kütusekulu mõttes on seisakute ajal targem hoida mootor töötavana. Taaskäivitus tarbib oluliselt rohkem kütust kui jõudeminutitel töötav mootor. Tänapäevased mootorid on muutunud aga niivõrd efektiivseks, et kui tegemist ei ole just käreda pakasega, siis jõudeajal üle 30 sekundi töötav mootor töötab juba ka keskkonna ja kütuse ostja rahakoti vastu. Seepärast on esimene ning lihtsaim soovitus lülitada mootor välja ka tõkkepuude või laadimispunktide juures, kus tihtipeale masin käima jäätakse.
    Teine mõõdik: jälgige liigseid kiirendusi ja pidurdusi. Lisaks liigsele kütuse tarbimisele kuluvad ja seetõttu reostavad keskkonda ka rehvid ja pidurid.
    Kolmas mõõdik: auto mootori töö jälgimine mootori pöörete arvu järgi. Jälgimist saab teha nii samade sõidutrajektooride võrdluses kui ka üldisemalt - pikema ajaperioodi kohta kogutud andmeid summeerides. Kui paistab silma, et üks juht suudab toime tulla keskmiselt paarisaja võrra madalama pöörete arvuga kui teine, siis on vahet varsti märgata ka kütusele kuluvates summades ning auto hoolduse arvetes.
    Tehnoloogilised vahendid sõidustiili juhtimiseks. Mida ei suuda mõõta, seda ei saa ka eesmärgiks võtta. Soovitan leida GPS-jälgimisteenuse pakkuja tarkvarast üles aruanded, mis eespool loetletud mõõdikuid kokkuvõtlikult esitavad.
    Samas saab neid parameetreid mõõta erineval moel. Kuna põhifookus kütusekulude mõõtmisel on seni olnud pigem paagist vargusi tabada püüdev, siis on kasutusele võetud paagiandurid (nn kütusevardad). Paraku ei sobi need kütuse jooksva kulu mõõtmiseks. Kütusekulu jälgimiseks tuleb kasutada seadmeid, mis suudavad nn auto ajust andmeid lugeda ning saada väga täpset infot põletatud kütuse koguse, läbitud kilomeetrite, mootori pöörete ja paljude muude näitajate kohta. Lisaks täpsematele andmetele on CAN-Bus-liidesega seadmete paigaldamine oluliselt puhtam töö ning nendega ei kaasne paakide ja paagiandurite iseärasustest tekkida võivaid töökindluse probleeme, kuna mõõtmistöö teeb ära auto pardaarvuti ning andmevahetus on digitaalne.
    Selletaolised seadmed ei ole ainult veoparkidele, vaid samasugust infot saab kätte ka sõiduautodest ja väiksematest kaubikutest.
    Artiklis on refereeritud Mike Antichi artiklit veebiajakirjas Automotive Fleet
    Autor: Jüri Tarkpea
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Neli asja, mida teada, kui maksad oma ettevõtte alt dividende
Järjest enam investoreid kasutab võimalust investeerida oma ettevõtte kaudu. Kui algusaastatel suuname investorina raha ettevõtte kaudu investeeringutesse, siis varem või hiljem tekib siiski ka soov teenitud tulu välja võtta.
Järjest enam investoreid kasutab võimalust investeerida oma ettevõtte kaudu. Kui algusaastatel suuname investorina raha ettevõtte kaudu investeeringutesse, siis varem või hiljem tekib siiski ka soov teenitud tulu välja võtta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?