Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kurikuulus püramiidskeem püüab taas lihtsameelseid
Eestis on taas hakatud avaldama üleskutseid liitumiseks püramiidskeemiga. Seekord on tegemist uue nimega Mavropoly (ja ka MMM), varasemalt teada ka kui Sergey Mavrody püramiidskeem.
Tarbijakaitseamet soovitab neid üleskutseid eirata ning mitte liituda.
Püramiidmüügiskeem ehk siis müügiskeem, milles osalemisel tarbija tasub võimaluse eest saada hüvitist peamiselt teiste tarbijate süsteemi kaasamisest, mitte kaupade või teenuste müügist või tarbimisest, on tarbijakaitseseaduse järgi eksitav ja keelatud kauplemisvõte.
Seetõttu ongi amet seisukohal, et Mavropoly (ja ka MMM) reklaamides reklaamitakse teenust, mille osutamiseks kasutatakse ebaausat ja keelatud kauplemisvõtet ning sellega kahjustatakse tarbijate huve.
Tarbijakaitseamet edastas reklaami avaldajale teate haldusmenetluse algatamise kohta. Ühtlasi tuletab amet ka meediaväljaannetele ja -kanalitele meelde, et selliste reklaamide avaldamine on samuti karistatav.