Turundus. Kiiksuga kampaaniad

21. veebruar 2014, 00:00

YouTube’i-põlvkonna kõnetamiseks mõtlevad turundusgurud välja üha pöörasemaid nippe, luues fiktiivseid meediakangelasi ja pühendades kodanikke sotsiaalmeedias suurkorporatsioonide hingeellu.

Digitaalturundusest räägitakse praegu kui eraldi turundusvormist, kuid õige pea ei erista keegi digitaal- või analoogturundust, sest digiturundusest saab uus norm, rääkis Läti Inspired Digitali juht Arturs Medins turunduskonverentsil “The Best of Digital Marketing”.

Media House Lithuania äriarenduse juht ­Arturas Olšauskas aga rõhutas, et liht­labane klikk ettevõtte kodu- või Facebooki lehel pole enam ühegi teadliku turundaja eesmärk, sest sellel puudub pikaajaline väärtus. Turunduse uus eesmärk on engagement ehk seotus – aeg, mille klient veedab ette­võtte sõnumikeskkonnas ehk bänneril, kampaanialehel või Facebooki profiilil. Mida kauem ta seda teeb, seda suurem on tõenäosus, et ta sinna ükskord ka naaseb, hoolimata sellest, mitu klikki võimalik klient selle aja jooksul teeb.

Kristal – Soome Lady Gaga. Kui lihtsad asjad enam ei toimi, tuleb minna äärmustesse. Soome reklaamiagentuur Bob the Robot lõi Elisa reklaamimiseks fiktiivse popstaari Kristali. Antti Korhonen tõi Kristali välja 2013. aasta aprillis. Tegemist on ärahellitatud tütarlapsega, kes on harjunud isa raha eest saama kõike, mida hing ihkab. Nüüd pürib ta popstaariks.

Reklaamiagentuur kirjutas tema lood, tegi muusikavideod, vahendas meedias ka fiktiivse rikkurist isa sõnavõtte. Muusikavideod paistsid silma selle poolest, et suur osa Kristali maisest varast oli kullast. Seepeale lasi agentuur meedias liikvele info, et Kristali isa on ostnud omale kullast sauna­istmed. Samal ajal kuulutas Kristal oma laulus: “Mul on kõik, mida raha eest saab.” Kristali singleid müüdi usinalt ka muusikaprogrammides ­iTunes ja Spotify.

Bob the Roboti asutaja ja loovjuhi Kari Eilola sõnul maksis Kristali tegelaskuju loomine Elisa kampaania tarvis 30 000 eurot. Kristali muusika­videoid vaadati YouTube’is 2 miljonit korda riigis, kus on ligi viis miljonit elanikku. Eilola sõnul teadis Kristalit tema tipphetkel iga kolmas soomlane. Lõpuks küll lekkis info, et Kristalit pole tegelikult olemas, kuid selleks ajaks oli kampaania juba mitmekordselt eesmärgi täitnud.

Sandor seiklusfilmist. Hea näide, kuidas murda välja traditsioonilise sotsiaalmeediakampaania raamidest, on kodumaise Pingpong Marketingi Facebooki-turundus Eesti Energiale. “See oli Eesti Energiast väga julge usaldada oma ettevõtte sotsiaalmeedia haldamine inimesele, kes pole isegi nende palgal, vaid teeb seda agentuuri kaudu. Kuid sellega tõestasime, et sotsiaalmeedia töötab – isegi negatiivse imagoga suurkorporatsiooni puhul nagu Eesti Energia saab sotsiaalmeedia pisut ettevõtte kuvandit muuta. Oluline on pöörata tähelepanu inimestele, mitte ettevõttele kui tervikule,” rääkis Pingpong Marketingi juht Robert Kõrvits turunduskoverentsil.

Kõrvitsa sõnul püüdsid nad näidata võimalikult palju Eesti Energia inimlikku poolt, postitades Facebooki lühipersoonilugusid ettevõtte töötajatest. Näiteks oli ühe loo kangelaseks mees, kes müüb Eesti Energia kaevandustes tekkivat tuhka teedeehituseks ja on kirglik liblikakoguja.

Teine oluline aspekt Eesti Energia maine­kampaania juures oli Kõrvitsa sõnul inimeste kaasamine, näiteks päevaküsimuste postitamine. Milline pliit sul kodus on, kas elektri-, gaasi- või puu­pliit? Kas su kodutänaval põlevad pimedal ajal tuled? Sellised küsimused pälvisid tarbijatelt sadu kommentaare.

Teisalt tõdes Kõrvits, et eriti hästi ei võtnud rahvas vastu Twitteri kontoga Eesti Energia kana, kes laulis “Olen nagu Sandor seiklusfilmis” ning tegi nalja “kananaha” ja “kanavarvaste” üle. “Inimesed ei suutnud luua seoseid Eesti Energia ja kana vahel, saime sealt õppetunni, et pole mõtet vägisi punnitada, kui rahvale peale ei lähe,” ütles ta.

Väga heaks nipiks pidas Kõrvits aga infograafika kasutamist. Pingpong Marketing pani Eesti Energia tuulegeneraatorite kõrguse perspektiivi näiteks Olümpia hotelli, Godzilla ja tuntud korvpalluri Martin Müürsepaga.

 

Kommentaar

  • Sotsiaalmeediasse tasub panustada

Hando Sinisalu, Best Marketing Internationali juht

Reklaamitegijatel hakkab täituma õudusunenägu, kus murdub 30 sekundi kuldreegel. Peale­tulev põlvkond ei suuda nii pikka reklaami jälgida, enne hajub nende tähelepanu ning nad süvenevad mõnda muusse seadmesse, kus on näiteks infograafikud Godzilladega, küsitlused või välja mõeldud popstaaride muusikavideod. Seepärast tasub ettevõtetel kindlasti sotsiaalmeediasse panustada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. February 2014, 18:26
Otsi:

Ava täpsem otsing