Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kollanokk heitis Nikele kinda

    Vähem kui 20 aastat vana firma lööb USA ja maailma spordirõivaste turul laineid. Suure isuga väike tegija Under Armour on juba Adidase seljatanud ning heitnud kinda ala hiiule ehk ­Nikele. Investorite usukindluseks sellest piisab.

    1996. aastal asutatud ja algselt Ameerika jalgpallisärkide all kantavaid särke tootnud Under Armour on hõivanud teise koha Ühendriikide turul, pakkunud sportlastele hullumeelseid sponsorlepinguid ja võtnud sihiks vallutada maailm. Paljudele eurooplastele veel tundmatu nimi ­Under Armour saab tulevate aastatega üha tuttavamaks.
    Mõni nädal tagasi lõi firma laineid, kui üritas suurkonkurent Nikelt üle meelitada NBA üht säravaimat tähte Kevin Duranti. Korvpalluri seitsme aasta pikkune ja 60 miljonit dollarit väärt leping Nikega oleks järgmise aastaga otsa saanud. Duranti endale meelitamiseks lõi Under Armour letti kuni 285 miljoni dollarilise 10aastase lepingu. Nike aga ei lasknud NBA läinud hooaja kõige väärtuslikumat mängijat ja skoorikuningat niisama minema ja pakkus 25aastasele Durantile 300 miljoni dollarilist lepingut kümneks aastaks. Durant võttis selle pakkumise vastu. Koos pensionile jäämise ja muude tasudega on allikate sõnul leping väärt 350 miljonit dollarit 20 aasta peale.
    Ergutav konkurents. Võib tunduda, et Under ­Armour kaotas lahingu, aga firma asutaja ja tegevjuht Kevin Plank olukorda sedasi ei näe. “Kas ma naudin seda, et nad pidid maksma 150 miljonit dollarit rohkem, kui plaanisid? ­Absoluutselt!” ütles Plank intervjuus Bloombergile.
    Tegevjuhi sõnul pole maailma suurimale spordikaupade tootjale esitatud piisavalt väljakutseid, mistõttu on Nike saanud kuulsustega lepinguid sõlmida alla turu hinna. Tugevat müügikasvu näitav Under Armour on aga Planki sõnul nüüd valmis ründama. “Mida rohkem peab Nike maksma lepingute eest nagu Duranti puhul, seda vähem raha jääb neil mujale kulutada, mis loob rohkem võimalusi Under Armourile,” märkis Plank. Kuigi Nike käive on umbes kümme korda suurem kui Under Armouril, on viimane suutnud aastaga käivet kasvatada kolm korda kiiremini kui Nike.
    Plank on sihiks seadnud muuta enda asutatud firma maailma suurimaks spordibrändiks ning enda logo seostamine maailma kuulsaimate sportlastega on osa strateegiast. Lisaks sportlaste palkamisele on firma sihiks võtnud käibe kasvatamise keskendudes naistele. Septembri alguses sõlmiti mitme aasta pikkune leping Brasiilia supermodell Gisele Bundcheniga, kes hakkab promoma Under Armouri tooteid naistele. Lisaks Bundchenile on firma palgal ka mäesuusataja Lindsey Vonn, surfar Brianna Cope ning tennisist Sloane Stephens. Selle tulemusel teenib firma umbes viiendiku käibest naistele mõeldud toodetest.
    Firma agressiivne laienemisplaan paistab aga töötavat. 2014. aasta esimese kaheksa kuuga on Under Armour tõusnud Ühendriikide spordi­rõivaste turul teisele kohale, seljatades Adidase. Sel aastal on Adidase müük USAs eelmise aastaga võrreldes kahanenud 23% ning kukkunud 1,1 miljardi dollarini. Under Armour on aga suutnud müüki suurendada 20% ja firma käive esimese kaheksa kuuga oli 1,2 miljardit dollarit.
    Teine koht võib julgustav olla, aga Nikeni on väga pikk maa. USA spordirõivaste turu valitseja Nike teenis esimese kaheksa kuuga 8,9 miljardit dollarit käivet. Nike ühe kuu käive on seega võrdne Adidase kaheksa kuu tuluga.
    Investorid usuvad edusse. Maailma vallutamiseks ei piisa USA turust ning Under Armour teab seda väga hästi. Planki sõnul plaanivad nad aasta lõpuks avada üle 100 poe väljaspool USAd ning pooled neist Hiinas. Selle aasta teise kvartali lõpu seisuga oli Under Armouri 12 kuu käive 2,6 miljardit dollarit. Adidas teenis 2013. aastal ligi 19,5 miljardit dollarit käivet ning Nike käive ulatus 25,3 miljardi dollarini.
    Võrreldes Nike ja Adidasega on Under Armouril veel pikk maa minna. Investorid aga paistavad sellesse suhteliselt väiksesse, kuid suurte plaanidega firmasse uskuvat. Selle aasta kaheksa esimese kuuga oli firma aktsia Standard & Poor’s 500 indeksi kaheksas kõige enim tõusnud aktsia, lennates aasta alguse tasemelt 57% üles. Aastases võrdluses on aktsia 92% plussis ning 5 aasta peale on tootlus lausa 1025%.
    Kindel pikaajaline investeering. Septembri alguses käis Under Armouri väärtpaber ka kõigi aegade tipus ära. Kuigi hetkel paistab Under Armouri aktsia üsnagi kallis – ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 57 ning aktsia on kõigi aegade tipus, siis pikaajalise investeeringuna on Under Armour kindel panus.
    Ei tasu unustada, et kasvuaktsiate P/E ongi turu keskmisest kordi kõrgem. USAs on näha üha rohkem Under Armouri toodangut, nad laienevad agressiivselt välisturgudel ning palkavad tuntuid nägusid neid esindama, mis vaid tõstab firma tuntust. Under Armouri tulevik paistab helge.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Neli asja, mida teada, kui maksad oma ettevõtte alt dividende
Järjest enam investoreid kasutab võimalust investeerida oma ettevõtte kaudu. Kui algusaastatel suuname investorina raha ettevõtte kaudu investeeringutesse, siis varem või hiljem tekib siiski ka soov teenitud tulu välja võtta.
Järjest enam investoreid kasutab võimalust investeerida oma ettevõtte kaudu. Kui algusaastatel suuname investorina raha ettevõtte kaudu investeeringutesse, siis varem või hiljem tekib siiski ka soov teenitud tulu välja võtta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?