Tööstus. Kodumaise kerisetootja müüki kütab tugev disain

18. september 2014, 00:00

Kerisetootja Huum võlgneb kiire populaarsuse eest tänu omanäolisele disainile ja eristumisele konkurentidest.

Eelmise aasta sügisel loodud OÜ Huum osanikule ja juhile Siim Nellisele sai valdkonnaga tutvudes selgeks, et Eestis on saunakeriste turul olulisi tühimikke, mida võiks täita – saun on maailmas küll üpriski tuntud, kuid seda peetakse rohkem luksustooteks, mis on mõeldud jõukale tarbijale.

Lisaks leidis Nellis, et pakutavad kerised on enamasti arendatud vana saunakultuuriga maades ning disainile pole kuigi suurt rõhku pandud. “Nii ongi kujunenud olukord, kus suur osa toodangust ei vasta väga tugeva turusegmendi ­ootustele,” tõdes ta.

Tudengid lõid kaasa. Huumi keriste disain loodi koostöös Eesti Kunstiakadeemiaga, toote arendustöösse andsid panuse ka nimekad Eesti metalli­ettevõtted. “See oli aeganõudev protsess, mis nõudis mitme ettevõtte inseneride tööd, enne kui jõuti soovitud tulemuseni,” rääkis Nellis.

Ta märkis, et kõige võimekamaks ei osutunud mitte kõige suurem, vaid noore ja teotahtelise kollektiivi ning uusima tehnoloogiaga ettevõte. “Ülesanne oli kõigile osapooltele huvitav väljakutse ning seda lahendati pühendunult kogu meeskonnaga,” märkis Nellis. “Suutsime üheskoos lahendada kõik probleemid ning seeriatootmiseks sobilik toode sai valmis kümneid kordi kiiremini kui eelnevate partneritega.”

Oluline koostöövalmidus. Kerisetootmise eeldus oli toote kohandamine konkreetse tootja tehnoloogiliste võimalustega, seega sai koostööpartneri valikul määravaks ka ettevõtja võimekus ja motiveeritus teha koostööd toote arendamisel.

Nellis tõdes, et sellist võimekust kahjuks väga paljudel ettevõtetel napib. “Usutavasti võiks aga just see olla võtmeks, kuidas tuua ja luua kodumaisele tootvale tööstusele juurde uusi kõrge lisandväärtuse ja ekspordivõimekusega tooteid,” nentis ta.

Nellise sõnul ei ole arendustöödesse investeeritud väliskapitali, et säilitada täielik kontroll ettevõtte tegevuse üle.

Ta usub, et just toote omanäoline disain on loonud olukorra, kus ilma suurema müügitöötagi on nõudlus arvestatav. “Tugev disain ja selge eristumine konkurentidest ongi meie edu alus,” märkis ta veendunult.

Nellise sõnul pole Huum endale lubanud järeleandmisi ei disainis ega kvaliteedis. Ta lisas, et tootmine toimub täielikult Eestis, ­Euroopas tootmine ongi Nellise sõnul üks neist aspektidest, mis eristab Eesti ettevõtet enamikust elektrikeriste tootjatest.

Esimese pooleteise kuuga müüdi läbi 2014. aastaks seatud eesmärk ehk 100 kerist. Sel aastal on kokku müüdud 300 kerist. Järgmisel aastal plaanib Huum müüa neid 1000 tükki.

Tartu firma kerise eest tuleb välja käia 350 ­eurot, interaktiivne pult, millega saab kus iganes viibides kerise kütte panna, maksab 400 eurot.

Vaadatakse eksporditurge. Lisaks Eestile on Huumi keriste vastu huvi tuntud ka palju kaugemalt – mujalt Euroopast, Venemaalt, Põhja-Ameerikast ning isegi Jaapanist. Kõige eksootilisem klient on olnud Põhja-Iraagist.

Nellis märkis, et praegu plaanitakse siseneda Soome turule ning lähiajal vaadata ka ida poole. “Sisuliselt kogu Euroopa on tegelikult mõttes ja töös,” kinnitas ta plaanitavaid ekspordisuundi. “Võiks öelda, et esmajärjekorras on töös Soome ja Vene turg, hiljem püüame senisest suuremal määral sättida tegevust ka lääne poole,” lisas ta.

 

Kommentaar

  • Mugav ja vajalik toode

Lauri Laprik, Saunamaailma müügikonsultant
Eesti turul leidub mõningaid puukeriste tootjaid, aga elektrikeriste turg on meil siiani olnud üpris katmata. Huum täidab seda tühimikku ning on Eesti keriseturul kahtlemata üks väga huvitav innovaatiline toode.
Eriliseks teeb selle mugavus ja praktilisus – inimesel on võimalik mobiilirakendusega saun sooja panna, ükskõik, kuskohas ta ka ise samal hetkel viibib. Sauna temperatuuri ja kütmisaega saab mobiilist kergelt seadistada ja jälgida.
Dropi kerise suur kivide hulk ning unikaalne kuju tagab saunas ideaalse leili. Küllap on see ning toote omanäoline disain just peamisteks põhjusteks, miks Huum on nii edukaks saanud.

  • Suurepärase disaini edulugu

Pille-Liis Milvere, MTÜ Eesti Disainikeskus
Huumi kerise eelis teiste keriste ees on disain. Tegemist on suurepärase disaini edulooga. Loodame, et selliseid ettevõtjaid tekib palju, kes mõistavad disaini vajalikkust ning kes oskavad liikuda disainist seeriatootmise ja müügini.
Kas miski oleks olnud teisiti, kui tootedisain oleks tellitud kogemustega disainibüroolt? Kindlasti oleks kokkuvõttes ka siis olemas toode, mida on mugav paigaldada, transportida, kasutada ning mida on muidugi ka esteetiliselt hea vaadata. Suurim erinevus tudengite ja kogenud disaineri töö vahel on see, et disainer suudab ära teha ka palju sellist, mida Huumis näites tegi insener. Toote­disainereid on koolitatud nägema toodet kasutaja vajaduse kaudu ning kasutaja on nii tootja, pakendaja, transportija, müüja kui ka lõppkasutaja. Kui haridusele lisandub praktiline kogemus materjalidega, toodetega, tootjatega jne, on disainer võimeline tulema inseneri tööle poolele teele vastu. Inseneri roll jääb kindlasti alles, kuid koostöös sünnib kiiremini ja väiksema vaevaga toode, mis arvestab kõiki kasutajagruppe.
Samas on tudengid just alustavale ettevõtjale väga hea võimalus disaintootega algust teha. Koostöö ettevõtjaga annab hea tulemuse korral tudengile võimaluse n-ö endale nimi teha.
Kui aga juba tegutsev ettevõtja plaanib alustada koostööd disaineritega, on kõik ­oodatud Eesti Disainikeskuse Disainveduri programmi.

 

Taust

  • Miks nimeks valiti just Huum?

Nimi Huum sündis koostöös kunstiakadeemiaga ning selle mõtles välja tudeng. Nime alge pärineb ladinakeelsest sõnast humidum, mis tähendab auru ja niiskust ning.  Huum on lihtne nimi ja jääb hästi meelde – teist sellist, mis sobiks hästi ja poleks juba kasutusel, polnud sugugi kerge leida.

 

Mis on mis

  • Dropi elektriline keris

Kogu tootearendus ja tootmine on sündinud Eestis.
Saunakerisele on tellimusi esitanud Soome, Rootsi, Venemaa, Inglismaa Saksamaa ja teiste riikide edasimüüjad.
Sel suvel jõudis turule spetsiaalse mobiilirakendusega juhitav elektrikerise juhtpult Uku.
Toote disainer on Mihkel Masso.
Kaubamärgi logo ja visuaalide autorid on ­Helene Vetik ja Karl Saluveer.
2014. aastal pälvis Huumi visuaalne identiteet Kuldmuna konkursil pronksmuna auhinna.

Allikas: Siim Nellis

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. September 2014, 19:20
Otsi:

Ava täpsem otsing