Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriauto, millel pole rivaale

    Elektriautod tunduvad oma loomult olevat ehk pisut igavad ja tagasihoidlikud, kuid horvaatlaste loodud “superelajas” murrab nendest raamidest välja ning rebib end võimsuselt ja kiiruselt automaailma tippu.

    Rimac Concept One on maailma kiireim elektriauto, millel enda kategoorias seni konkurente pole. Tegemist on esimese tõelise elektrisuperautoga, selle võimsus on üle 1000 hobujõu ning tippkiirus üle 300 kilomeetri tunnis. Veel omapärasem on see, et auto tuleb Horvaatiast, kus autotööstuse ajalugu puudub. Rimaci loojaks on 26aastane Mate Rimac.
    Entusiastid on superautot nimetanud ka elektri-Bugattiks ning selle hind on miljon dollarit, kuid Mate Rimaci sõnul ei looda nad elektriautoga maailma päästa ning ettevõtte põhieesmärgiks ei ole kasum.
    Miks otsustasite luua superelektriauto? Minu kirg autode – eriti superautode vastu vastu – algas juba väga varajases nooruses. Juba väiksest peale tahtsin ehitada oma autot.
    Elektroonika on alati mu teine kirg olnud, kuid otsus ehitada elektrisuperauto tulenes eelkõige sellest, et minu arvates on elektrimootoriga sõidukid palju parema sooritusega. Idee oli luua erakordne superauto unikaalse jõuülekandega. Võime kontrollida igat ratast eraldi ning seda mõlemas suunas on suur eelis võrreldes traditsiooniliste sportautodega. Meil pole vaja käiguvahetust või sidurit, kuna reaktsiooniaeg on silmapilkne. Selleks, et saavutada väike raskuskese, on auto akud põhja sees koos kõikide teiste tõukejõu komponentidega.
    Ma tahtsin luua auto, mida polnud varem loodud ja mis ühendaks kõiki eeliseid. Ma usun endiselt, et elektrimootor on palju parem võrreldes sisepõlemismootoriga ja seda kõigis aspektides, eriti sportautodel. Miinus on kindlasti energiasalvestamine, aga kui ei pea autot odavaks tegema, on selle probleemiga palju lihtsam toime tulla.
    Mis on Teie auto eelis Tesla ees? Ma austan ja imetlen Elon Muski. Tesla Motori ambitsioon on saada suurtootjaks, kes valmistab üle 100 000 sõiduki aastas. Meil sellist ambitsiooni pole ja me ei pea ennast Tesla konkurendiks. Pigem tuleb meie edu kasuks Teslale ja vastupidi.
    Elektriautodele kuulub maailma autoturust alla 1%, seetõttu pole seal konkurentsiks palju ruumi. Me mõlemad Teslaga näitame, et elektriautod võivad olla midagi palju enamat, kui enamik inimesed arvab – põnevad, kiired, praktilised ja ilusad.
    Concept One on oma erilise jõuülekandega loodud olema parim superelektriauto. Tesla autod on suurepärased ja unikaalsed omal moel.
    Milline on elektriautode tulevik? Ma ei usu, et järgmise 15 aasta jooksul eriti midagi muutuks, kuna bensiini ja diisliga sõitvad autod jäävad peamisteks liiklusvahenditeks.Elektriautod on pikaajaline lahendus ja seda eriti isesõitvate autode näol. Selleks, et elektriautod võtaksid turu üle, kulub aastakümneid. Põhjus selleks on väga lihtne – autotööstus on väga aeglane uusi tehnoloogiaid kasutusele võtma ja seetõttu avaneb ka uks meiesugustele uutele innovaatilistele firmadele palju aeglasemalt. Kuna uks avaneb aeglaselt, on ka uued tehnoloogiad praegu kallid ja veel arenemisjärgus, näiteks aku sõiduulatus.
    Kas Te ei karda, et uued tehnoloogiad, näiteks vesinik, jõuavad turu enne elektriautode buumi vallutada?  Vesinikautod on oma olemuselt elektriautod, mis kasutavad vesinikku, tootmaks elektrienergiat, mida on vaja auto liikuma saamiseks. Vesiniku tootmiseks on vaja kasutada suurt kogust energiat. Otse elektri kasutamine on palju efektiivsem ja mida paremaks akud saavad, seda vähem mõistlikud on ka vesinikautod.
    Miks peaksid inimesed eelistama elektriautosid sisepõlemismootoriga autodele? Me ei loonud oma elektriautot selleks, et päästa maailma. Elektrimootori kasutamine annab autodele palju suurema jõudluse. Keskkonnasäästlikkus on lihtsalt tore kõrvalnähtus.
    Mis on Teie plaanid järgmiseks 5–10 aastaks? Eesmärk on nihutada tehnoloogia piire veel kaugemale ja avastada uusi võimalusi, mis muudaksid autod veel põnevamaks, kiiremaks ja targemaks. Me töötame pidevalt uute tehnoloogiate kallal ja arendame juba ka järgmist mudelit. Oleme teinud ka plaane, et toota autosid suurema turu jaoks, kuid need oleksid samuti superautod ja kuuluksid sportautode valdkonda, seega ärge meilt pereautosid oodake.
    Kui võrrelda sihtgruppi ja tootmismahte, siis on Pagani ja Koenigsegg meie praegusele ärimudelile kõige sarnasemad. Aga on üks erinevus – me oleme tehnoloogiafirma, kelle tootmine ning uuringu- ja arendustegevus on majasisesed. Uuringu- ja arendustegevuse osakond on meil suurem kui kõik tootmisüksused kokku.
    Me usume samuti, et vaid pühendumusega saab luua paremaid ja kvaliteetsemaid autosid.
    Härrad Horacio Pagani ja Christian Van Koenigsegg on mulle olnud suureks inspiratsiooniks. Ma vaatan neile alt üles lootuses äratada oma unistus ellu samamoodi, nagu nemad seda tegid.
    Kus näete end kümne aasta pärast? Üks minu isiklikke eesmärke on luua Horvaatias võimalikult palju kõrgtehnoloogilisi töökohti. Meie põhieesmärgiks ei ole kasum, vaid me tahame luua huvitavaid tooteid ning rajada Horvaatiasse kõrgtehnoloogiline autotööstus.
     
     
    Mis on mis
    Rimac Concept One
    Ettevõte alustas 2009. aastal Mate Rimaci garaažist. Praeguseks on ehitatud neli ­autot ning ehitusjärgus on viies. Kaks autot on ostnud Lähis-Ida naftamiljardärid. Mate Rimac on juba lapsest saati olnud suur Nikola Tesla fänn ning mitmeid Tesla leiutisi on kasutatud ka Concept One’i väljatöötamisel.Auto omadused. Neli mootorit. Võimsus: 1088 hobujõudu. Kiirendus 0–100 km/h 2,8 sekundit. Tippkiirus 305 km/h. Sõiduulatus 600 km. Hind 980 000 dollarit.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.