Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Viljandimaa parim aimab kliendi soove

26. oktoober 2014, 10:15
Idufirmast välja kasvanud pakiautomaatide tootja Cleveroni juht Arno Kütt peab oluliseks firmas idufirma kultuuri säilitamist - see aitab areneda.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20141026/NEWS/141029949/AR/0/AR-141029949.jpg

Möödunud aastal Viljandimaa edukaim ettevõte, idufirmast välja kasvanud Cleveron OÜ ei häbene oma edu ning püüdleb üha uuemate ning uhkemate eesmärkide suunas.

Ettevõte on Äripäeva Viljandimaa TOPi 2012. aasta 38. koha välja vahetanud esikoha vastu ning plaanib tulevikus suuri muudatusi ning teeb ambitsioonikaid plaane. Nimelt on reeglina kaubanduskeskuses asuvad sinised Itella Smartpost automaadid otsaga jõudnud juba ka Lõuna-Ameerikasse, Brasiiliasse. Samuti kinnitab ettevõte kanda Hispaanias.

Sellest, missugune oli Cleveroni aasta ning mida on oodata tulevikus, rääkis Äripäev Cleveron OÜ ühe omaniku Arno Küttiga. 

Uued ideed

Mida tähendab Teie jaoks teadmine, et olite möödunud aastal Viljandimaa edukaim ettevõte?

Eelkõige on see tunnustus kõigile Cleveroni töötajatele. Samas on oluline, et ei jääks loorberitele puhkama, vaid tuleb jõuliselt edasi liikuda, sest konkurendid ei maga.

Olete idufirmast välja kasvanud ettevõte. Kas ja kuidas täna idufirmade töövõtted ja -kultuur säilinud on?

Idufirmale  omast kiirust ja paindlikkust ei tohi kaotada, üritame seda säilitada. Firma kasvades muutub see aga üha keerukamaks. See tähendab, et mida suurem on ettevõte, seda raskem on muudatusi teha - näiteks mida suurem on lumepall, seda raskem on tema suunda muuta. Oma ettevõtmisest võiks tuua sellise näite, et kui mingi toote arendamisega on juba jõutud mingile teatud kaugusele, siis sealt midagi muuta on väga raske. Idufirma puhul aga võib nädala töö untsu minna ja viskad selle nii-öelda prügikasti.

Kas peate seesuguse töökultuuri säilitamist enda jaoks oluliseks? Miks?

Jah, peame oluliseks. See aitab kaasa kiirele kasvule ja ettevõtte arengule.

Suvel kirjutas Äripäev sellest, et Cleveron plaanib läbimurret Hispaaniasse ning esimene pakiautomaatide partii saadeti ka Brasiiliasse. Kuidas seesugused ettevõtmised lähevad?

Pilootvõrgud on jah nii Brasiilias kui täna juba ka Hispaanias. See projekt on praegu piloodi faasis. Mida suurem on riik, seda raskem on seda katta.

Selline tehniline lahendus on uus, minu teada pole varem sellist asja seal olnud. Eesti on kindlasti pakiautomaatide kasutuses inimese kohta maailmas esimene. Mis puutub aga Brasiiliasse ja Brasiiliasse, siis järeldusi saab hakata tegema alles aasta pärast.

Tänavuse aasta eesmärkideks olete pidanud uutele turgudele sisenemise. Mis turgudega on tegu ja kuidas turgudele sisenemine läinud on?

Lisaks eelpool mainitud riikidele võitsime ka Norra Posti hanke ja alustame ka pakiautomaatide võrgu ehitamist ka Norras. Läbirääkimisi on veel mitmetes riikides, kuid nendest juba siis, kui lepingud sõlmitud.

Olete tänavuse aasta eesmärkides maininud ära ka pakiroboti väljatöötamise lõpetamise ning plaanite seda testima ja tootmist juurutama hakata. Suvel käisite välja idee, et ka robotid võiksid hakata maksma sotsiaalmaksu. Kuidas selline idee vastu võeti ning mis reaktsioone see tekitas?

Kui panustame ja soodustame rohkem robotite kasutuselevõttu,  siis seoses sellega saaksime Eesti SKP-d tõsta ja luua siin suuremat lisandväärtust ning selle tulemusena oleks meil ka rikkam riik ja rohkem maksutulu. Reaktsioone selle idee peale oli erinevaid, nagu arvatagi võis.

Missugused reaktsioonid olid?

Kui reaktsioonidest rääkida, siis ma ei oodanudki väga suurt reaktsiooni. Eks kommentaaride näol muidugi avaldati arvamust. Näiteks öeldi, et see takistab arengut, mina sellega nõus ei ole. See on pigem lihtsalt diskussiooni koht, midagi, mida võiks analüüsida.

Aga Cleveroni pakirobot on praegu veel testimise faasis.

Missuguses faasis täpsemalt?

Arenduseks oleme võtnud kolm aastat. Viimased pool aastat oleme katsetanud, inimesed on andnud tagasisidet, mida võiks muuta. Nüüd olemegi sellega tegelenud.

Mis pakiroboti täpne funktsioon on?

Kui inimene saab paki kätte umbes pooleteise meetri kõrguselt, siis pakiroboti ülesanne on näiteks nelja meetri kõrguselt pakk alla tuua. See tähendab, et me kasutame ära maksimaalselt kaubanduskeskuse põrandapinda. Viimane on kõige suurem kuluallikas pakiautomaatide äris. 

Kõrge lennuga ettevõte

Räägime natuke tulevikust ka. Kas olete plaaninud mingeid suuremaid ja pikaajalisi investeeringuid või muudatusi ettevõtte tegemistes?

E-kaubandus kasvab kiiresti ja koos sellega muutub kogu pakiautomaatide äri üha aktuaalsemaks. Sellele on kaasa aidanud ka Itella SmartPosti head tulemused nii Eestis kui ka Soomes. Meie eesmärk on olla pakiautomaatide valdkonnas teerajaja ja seda suunda me ka jätkame ning otsime parimaid teid ettevõtte arengule ja  kasvule.

Lõpetuseks üks päris abstraktne küsimus. Mida te peate enda ettevõtte edu pandiks?

Kui öeldakse, et kuula, mida teised soovivad ja tee seda, siis meie firma eesmärk on aimata, millest inimesed unistavad ja need unistused ellu viia. Sellest lähtuvalt oleme me ka oma tooteid välja arendanud.

Pakiautomaate kasutab üle 400 000 inimese ning saame pidevalt tagasisidet, millest tulevad arenduse mõtted ja võtame neid kindlasti arvesse. Muidugi peame tähtsaks ka head meeskonda. 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
26. October 2014, 10:27
Otsi:

Ava täpsem otsing