Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts: Rõivas ei kaitsnud meie majandushuve

    Juhan PartsFoto: Eiko Kink

    "Presenteerida väikese terminali ehitamise luba suure võiduna - vabandage väljenduse pärast, on rahva lollitamine. Mis asi see väike terminal on?" imestab opositsioonis IRLi juht Juhan Parts.

    Endine majandusminister Juhan Parts, kes on IRLi peaministrikandidaat, suhtub kriitiliselt eile sõlmitud Eesti-Soome kokkuleppesse rajada suur LNG terminal Soome ja väike Eestisse.
    Eile püüti tema sõnul esitleda nagu oleks Eesti edukas, sest siia tohib ehitada väikese terminali.
    “Seda presenteerida suure võiduna, vabandage väljenduse pärast, on rahva lollitamine. Mis asi see väike terminal on? Väikesesse terminali, olenemata selle funktsionaalsusest, võivad investeerida ettevõtted ja riik, kui tahavad. Seda tohivad kõik ehitada – seda pole vaja Soomes kooskõlastada. Meie räägime regionaalsest terminalist, mis peab olema piiride ülene ja arvestama Balti riikide potentsiaalseid vajadusi,” selgitas Parts.
    Tema sõnul loobus Eesti ilmselgelt regionaalsest terminalist, kuigi meie projekt oli kõige parem. “Sealhulgas arvestatakse sõltumatuse, äriplaani, tähtaegade ja investeeringutoetusega. Nende kriteeriumide järgi on olnud kõige parem projekt Eestil,” rääkis Parts. “Kokkuleppega loobuti Eesti majandushuvide kaitsmisest, kuigi meil oli ju parim projekt. Eesti valitsus peaks kaitsma meie, mitte ainult Soome majandushuve.”
    Eesti pidanuks seega oma positsiooni jõulisemalt kaitsma. “Miks loobusime, mina aru ei saa. Pidasin ise soomlastega kõnelusi. Miks nüüd loobuti täielikult? Midagi vastu saamata loobuda õigusest olla võrdselt koheldud erinevate terminaliprojektide vahel …”
    Kuna LNG gaasi hind kujuneb turuhinna põhjal, siis ei saa öelda, et see kallim tuleks. Gaasi võimalik potentsiaal pikas perspektiivis on Eestile huvitav Partsu sõnul aga siis, kui maailma gaasimajanduses tekib olukord, kus gaas muutub väga konkurentsivõimeliseks energiaallikaks.
    “Peame mõtlema 10-20 aastat ette. Olen valitsusega nõus, et peame tegema nii, et gaasiturule tekiks alternatiivne gaasiallikas vajaliku infrastruktuuriga. Terminal on väga vajalik infrastruktuur,” ütles Parts. “Selleks, et regionaalse suurusega terminal tekiks, on olemas Euroopa Liidu kokkulepped, objektiivsed kriteeriumid, millele terminal peab vastama. Neid on kümme. Oli kokkulepe, et terminal tuleb kohta, mis on kõige parem, aga eilne kokkulepe läheb kõrvale kokkulepitud õigusest.”
    Märtsis sõlmisid Eesti ja Soome majandusministeerium Partsu sõnul heade kavatsuste kokkuleppe, kus regionaalne terminal nii-öelda ära jagati. “Pool regionaalset terminali Eestis ja pool Soomes. Seda millegipärast uus valitsus ellu ei viinud. Arvan, et asi ei olnud selles, et ettevõtetega ei saadud kokkuleppele. Arvan, et Eesti valitsus ei selgitanud Brüsselis ja teiste liitlaste juures piisavalt meie positsioone.”
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.