Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusemüüjate marginaalid kasvasid

    KütusemüükFoto: PantherMedia/Scanpix

    Statistikast nähtub, et kütusemüüjate marginaalid on aastaga kasvanud kaks korda. Müüjad lükkavad andmed ümber.

    Kui esimeses kvartalis oli Eestis juurdehindlus mootorikütusele 7 protsenti, siis teises kvartalis juba 14 protsenti. Kuigi kolmanda kvartali tulemusi ei ole statistikaamet veel avaldanud, jääb ka selle number Swedbanki peaökonomisti Tõnu Mertsina hinnangul kõrgeks.
    Samas on kütuse jaemüüjatel tema sõnul kaubanduses üleüldiselt ühed madalaimad juurdehindlused ja seitsme protsendi ringis on need püsinud juba 2011. aastast.
    "Nüüd on need järsku tõusnud," ütles Mertsina, lisades, et samal ajal on maailmaturul nafta hind tugevasti langenud. "Kütuse jaehind on madal, järelikult on hulgihind veelgi madalam. Muidugi on raske öelda, kas see on lühiajaline, aga juba pool aastat on juurdehindlused oluliselt kõrgemad olnud ning kütusemüüjad üritavad praegu rohkem nii-öelda vahelt teenida madalate hulgihindade pealt. Samas ei ole kütusevarude jaemüügi aeg pikenenud."
    Suuremad kütusemüüjad satuvad eelnevalt väljatoodud protsente kuuldes segadusse. "Täiesti kindlalt ei ole mootorikütuste juurdehindlused hüppeliselt kasvanud. Toote keskmine marginaal sentides ühe liitri kohta on sama suur kui aasta tagasi samal ajal ning jääb endiselt vahemikku 6-8 senti liitri kohta," ütles Statoil Fuel & Retail Eesti peadirektor Kai Realo.
    "Loomulikult on tänaste toote omahindade juures 6-8 senti liitri kohta juurdehindlust protsentuaalselt suurem kui eelmisel aastal, kuid rahas teenime me siiski ühe liitri kohta sama palju," lisas Realo.
    Kütuse jaemüügil arvestatakse juurdehindlus sentides, mitte protsentides, sest suure osa kütuseliitri hinnast moodustavad maksud ja sisseostuhind. Juurdehindlus kõigub pidevalt, sõltudes konkurentsist. "Ühes linnas võib hind olla madalam kui teises," sõnas Neste Eesti jaemüügijuht Kristi Pari.
    "Tõsi on, et teises kvartalis oli juurdehindlus mõnevõrra kõrgem kui esimeses, ulatudes kuni ühe sendini. Samas kolmandas kvartalis juurdehindlus võrreldes teise kvartaliga vähenes," lisas Pari.
    Jaemüügihinnad ei pruugi pangaanalüütiku Tõnu Mertsina sõnul nii kiiresti langeda kui hinnad maailmaturul. Ta lisas, et kuna euro kurss nõrgeneb, siis sisseostetud nafta läheb euroala riikidele mõnevõrra kallimaks. "Selle efekt ei ole väga suur, kuid mõjutab ka kodumaiseid hindu. Kui palju, on väga raske arvestada -- sõltub, milliseid juurdehindlusi kohalikud müüjad teevad, kuid seda ei oska ette arvata."
    Mis toimub kütusehinnaga järgmisel aastal, on Pari sõnutsi võimatu ennustada. "Analüütikud pakuvad mingeid prognoose, aga mina nii julge ei ole, sest nafta hinda mõjutavad niivõrd paljud eri sündmused. Kui tekib mõni konfliktikolle, siis kajastub see ka nafta hinnas," rääkis Pari.
    Madalate kütusehindade tõttu on praegu suurimad kaotajad selle tootjad ja eksportijad. Kõik riigid, kes kütust impordivad, peaksid praegu olema võidumehed, kuni kütuse hinnad madalal püsivad. Sellest võidavad Mertsina sõnutsi ka tarbijad, kes saavad kulutada või investeerida osa oma sissetulekust mujal või säästa. Samuti on see hea eri ettevõttetele, eelkõige neile, kes tegutsevad transpordisektoris, ehituses ja töötlevas tööstuses, sest nüüd saavad nad oma finantsseisu parandada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.