• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • 26.05.15, 17:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet: Nortal rikub suhteid

Maanteeameti infotehnoloogia osakonna juhataja Imbi Kivi-Sild ütles Nortali sotsiaalse eksperimendi kohta, et selline "tõestamine" ei paranda ettevõtjate ja riigi suhteid, kuid pakkumuste tagasivõtmise eest avaldatakse Nortalile tänu.
Tarkvaraarendaja Nortali kontor
  • Tarkvaraarendaja Nortali kontor
  • Foto: Eiko Kink
„Usume, et sellisel moel "tõestamine" ei paranda ettevõtjate ja riigi suhteid. Seda kõike oleks saanud palju mõistlikumalt teha ning teineteist austavalt. Ettevõtted, kes ise viitavad olukorrale, kus madalam hind ei ole parim kriteerium, kuid samas sellisel moel seda tõestavad, ei ole avatud partnersuhetele,“ ütles Kivi-Sild Nortali juhatuse esimehe Priit Alamäe Postimehes avaldatud arvamusloo kommentaariks.
Nimelt sõnas Alamäe, et maanteeameti 6,3 miljoni euro suurusel IT-teenuste hankel mitme pakkumustega keskmise hinna kõrgeks ajamise põhjuseks oli sotsiaalne eksperiment. Sellega sooviti juhtida tähelepanu riigihangete korraldamise kitsaskohtadele. Alamäe kinnitusel üritas Nortal probleemidele eelnevalt ja konstruktiivselt maanteeameti tähelepanu juhtida, kuid vastustest selgus, et tegelikult ei ole asju läbi mõeldud ja küsimused põrkavad teflonile.
Kivi-Sild kinnitas, et Nortal esitas hanke käigus küsimusi, millele maanteeamet ka vastas. „Oleme pidevalt otsinud võimalusi, kuidas hangete võitjate selgitamisel ei oleks ainukeseks kriteeriumiks madalam hind. Antud hankemeetodit kasutati ka kaks aastat tagasi ning sellega olid turuosalised väga rahul. Meie põhisuund oli ja on ka praegu, et ka väiksemad ettevõtted saaksid osaleda riigihangetel ning seda kõike vastavalt riigihankeseadusele ja läbipaistvatele kriteeriumitele,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kivi-Sild tänas ka Nortalit pakkumuste tagasivõtmise eest, märkides ka, et maanteeamet ei ole nimetatud riigihankes ühtegi otsust teinud, analüüs käib ning hinnatakse kõiki võimalusi.
Äripäev kirjutas eelmisel nädalal artiklis "Nortal tegi maanteeameti hankel rehepappi", et suur ja tuntud Eesti tarkvaraarendaja - Nortal võib maanteeameti 6,3 miljoni ­eurose IT-hanke võita konkurentidest kõrgema hinnaga, sest trikitas ameti heas usus tehtud hanketingimused enda kasuks.
Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson kommenteeris siis, et Nortal on ilmselgelt vales kohas kavalust kasutatud, see ei aita kuidagi kvaliteedile kaasa. „Ka äriettevõtted peaksid õppima eetilist riigimehelikkust. See on vale koht, kus demonstreerida oma intellektuaalset keskmise hinna arvutamise oskust,“ märkis Adamson.
Maanteeameti IT-hankel pakkumuse teinud CGI Eesti juht Avo Kask sõnas aga Nortali trikitamist kommenteerides, et see on eetiliselt kahtlane käitumine.
Net Groupi juht Priit Kongo teatas, et on hämmingus Nortali käitumisest ja kurb maanteeameti pärast, keda eksperimendis ära kasutati. Tema hinnangul ei ole Nortali juhi Priit Alamäe selgitus maanteeameti hankel trikitamises piisavalt põhjendatud, sest kehtiv riigihangete seadus annab kõikidele huvitatud osapooltele võimaluse hanketingimuste vaidlustamiseks enne pakkumise esitamist.
„Oleme seda isegi teinud juhtudel, kui oleme näinud, et tellija on teinud mõne võimaliku vea või hange võib riivata pakkuja huvisid. Maanteeameti hanget ei vaidlustatud. Ei usu, et kõik teised pakkujad ei osanud hankekutset lugeda. Pigem on enamusel Eesti infotehnoloogia vallas toimetajatel kujunenud välja ühesugused ärieetilised normid, mis ei luba minna absurdini,“ selgitas Priit Kongo oma seisukohta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele