Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äripäevlased pedaalisid 3000 kilomeetrit

    Hobiratturid korraldasid omale rattatuuri Giro d´Estonia, et toetada Itaalia velotuuril pedaalivat Tanel Kangertit.Foto: Tõnu Vahter

    Kaks äripäevlast pedaalisid mais kolme nädala jooksul läbi kaheksa riigi ja kokku 3000 km, et toetada profirattur Tanel Kangertit ning end ületada.

    Lenksu keeras sama seltskond, mis kolm aastat tagasi Tallinnast Pariisi pedaalis, et innustada toona maailma suurimal, Prantsusmaa velotuuril sõitnud Rein Taaramäed. Tänavu aga sai otsese transiidi asemel rada seikluslikum ja mitmekesisem ning pöialt hoiti samal ajal toimunud Itaalia velotuuril sõitnud Tanel Kangertile.
    Retke läbisid lisaks Äripäeva finantskontrollerile Raivo Sormunenile ning rubriigitoimetuse juhile ja toimetajale Rivo Sarapikule veel Toomas Erikson, Mari-Liis Juul, Tõnu Vahter, Kalev Albri ja Kaupo Karja. Sportlasi toetas neljaliikmeline taustameeskond.

    Giro d´Estonia

    Eesti harrastusratturite retk Krakowist Milaanosse

    Aeg: 09.-31. mai 2015, kolme nädalaga läbiti 3000 km ja 27 000 tõusumeetrit

    Läbitud riigid: Poola, Slovakkia, Ungari, Horvaatia, Sloveenia, Itaalia, San Marino ja Šveits

    Ratturid: Mari-Liis Juul, Toomas Erikson, Kalev Albri, Kaupo Karja, Tõnu Vahter, Raivo Sormunen ja Rivo Sarapik

    Saatemeeskond: füsioterapeut Ingrit Ernits, mehhaanik Aadu Ernits, logistikajuht Romet Karu ja piltnik-kirjatsura Signe Sillasoo

    Eesmärk: innustada end ületama, populariseerida jalgrattasõitu ning elada kaasa Itaalia velotuuril pedaalivale Tanel Kangertile

    Loe tiimi seiklustest ja vaata pilte www.facebook.com/giro2015.

    Jutt levima ka välismaal
    Kolmenädalase sõidu korraldasid osalised endale ise. „Kui erinevaid kevadisi rattalaagreid ning matkamoodi sõite korraldatakse Eestis mitmeid, siis säärase sisu ja pikkusega seikluseid mitte,“ selgitas Rivo Sarapik. „Tahtsime nii Itaalia velotuuril sõitvale Tanel Kangertile kaasa elada, aga ka erinevates riikides sõita ning mägedesse pedaalida.“ Lisaks Ungari siledale maale jäidki teele väljakutsuvad, ligi 3000 meetri kõrguseni ulatuvad mäed Alpides, Dolomiitides aga ka Kõrg-Tatrates.
    Kaheksat riiki läbinud sõidu eelarveks kujunes 7000 eurot. Jämedalt poole sellest maksid sõitjad, teise poolega toetasid erinevad partnerid – elektrifirma Artec Elekter, metallitööstus Karmet Grupp, Eesti juhtivamaid rattapoode Hawaii Express, autorent 1autorent.ee ja sporditoidupakkuja Squeezy Sports Nutrition Estonia ning meediafirma Delfi.
    Lisaks panid õla alla ja aitasid infot sündmusest levitada ka välismaised ärid – näiteks kaksikutest vendadest Slovakkia profirattureile, Martin (Etixx-Quickstep) ja Peter (BMC) Velits, kuuluv rõivatootja Isadore Apparel jagas retke fotosid oma Instagrami kontol ning maailma üks loetuimaid rattaportaale Cyclingtips kajastas sõitu jutus ja pildis.
    Telkimine viib kulusid alla
    „Partnerite kaasamine on sellisele seiklusele teadlik valik ja mõistlik mõte. Esiteks leidub alati ettevõtteid ja inimesi, kellega su sõnum kattub ja kes tahaks selle levikut toetada ning teisalt saab nii oma lugu rohkemate inimesteni viia ja neid seeläbi loodetavasti inspireerida,“ selgitas Sarapik.
    Kulu poolelt olid kolm suuremat artiklit kütus autodele, toit meeskonnale ning majutus, mis kokku moodustasid 80% kulutustest. „Kulu sõltub suuresti sellest, kui suurt luksust tahetakse. Kas kõik ööd hotellitoas või oled nõus ka telkima,“ selgitas tiimi eelarve pealik Sormunen.
    Meeskonnal oli kaks saateautot - rattureid saatev sõiduauto ning üheksakohaline väikebuss, millel taga haagises meeskonna varustus, telgid, aga ka veevaru ning näiteks gaasipliit. Nende tõttu oli meeskond sõltumatu majutuskohtadest ning võimeline näiteks paar päeva asustusest eemal, metsas ööbima, seejuures mugavusi kaotamata.
    Kolmas retk tulemas
    Giro d´Estonia majutuski kolmel viisil – nii-öelda metsik telkimine väljaspool kämpinguid, telkimine kämpingutes ning katusealune majutus. Esimesed kaks töötasid ilusa ja kuiva ilma korral, kolmas oli varuvariant nii kehva ilma kui ka riikide tarvis, kus kämpinguteväliselt telki maha panna ei tohigi – näiteks Šveitsis.
    Kui metsas või järve kaldal ei maksa telkimine midagi, siis kämpingus kulus 11liikmelise seltskonna majutamiseks kuni 50-100 eurot päevas. Veidi enam kui 100 eurot maksis näiteks korteri või maja rent. Et meeskond ostis süüa supermarketitest ning valmistas toidu ise, kujunes toidueelarveks 1500 eurot. Toidu- ja energiavajaduse said rahuldatud kõik - nii lihasööjad kui üks taimetoitlasest rattur..
    Kaks väljakutsuvat rattaretke aga ei jää kolmandata. Paari-kolme aasta pärast plaanib sama seltskond korraldada seikluse, mis on seotud kolmanda Euroopa suurtuuri ehk Hispaania velotuuriga.
    Seitse Eesti hobiratturit Giro d´Estonia stardis 9. mail Krakowis: vasakult Toomas Erikson, Kaupo Karja, Rivo Sarapik, Tõnu Vahter, Kalev Albri, Raivo Sormunen ja Mari-Liis Juul.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.