Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussiturul algas hinnasõda

    Simple Express liin alustas tegevust mullu augustis.Foto: Postimees/Scanpix

    Juuni lõpus tuleb Hugo Osulale kuuluv odavbussifirma Simple Express turule uudse lähenemisega, mis kätkeb endas üheeuroseid bussipileteid, tsoonipõhist hinnastamist ja maksimumhinda, teatas ettevõtte omanik Lux Express pressiteates.

    Juuni alguses kirjutas Äripäev artiklis "Šoti miljardär siseneb Eesti bussiveoärisse", et Soome ja Poola bussiveoturul jõuliselt toimetav šotlasest miljardär Brian Souter on astunud esimesed sammud ka Eestis ning plaanib sügisel siseneda Eesti turule.
    Juba ennetavalt astub vastusamme Eesti suurima bussireisidega tegeleva ettevõtte omanik Hugo Osula. Tema odavbussiliin Simple Express hakkab Lux Expressi juhatuse esimehe Hannes Saarpuu sõnul kasutama odavlennufirmadega sarnast hinnastamist. "Kõige esimesena pileti ostnud kliendid saavad kõige soodsama hinna. Täituvuse kasvades kasvab ka pileti hind, kuid sõltumata liinist ei ole see ettevõtte kodulehelt ostes rohkem kui viis eurot," selgitas Saarpuu.
    Paljude peatustega liinidel muutub hinnastamine tsoonipõhiseks, kus bussipileti maksimumhind sõltub läbitud kilomeetritest. “Esialgu töötasime välja neli hinnatsooni: vahemaad kuni 20 km, 21-50 km, 51-125 km ja üle 125 km. Piletite alghinnad on alati üks euro, aga maksimumhinnad tsoonide kaupa on vastavalt 1, 2, 4 või 5 eurot,” rääkis Saarpuu.
    Kõik toodud hinnad kehtivad pileti ostul Simple Expressi kodulehelt. Uued hinnad kehtivad alates 26. juunist, kuid üheeuroseid pileteid saab tänasest osta Simple Expressi kodulehelt kõikidele väljumistele. Simple Express jätkab ka piletite müüki bussides ja bussijaamades, kuid seal tuleb maksta sõltuvalt hinnatsoonist 1-2 eurot rohkem.
    Saarpuu sõnul kaasneb piletite müügiga bussijaamades ja bussides täiendavaid otseseid ja kaudseid kulusid, mille katmine on õiglane jätta nendele klientidele, kes just seda osa teenusest kasutavad. “Paindlikkus jääb ka edaspidi üheks meie võtmesõnaks, kuid hinnastamises lähtume kulupõhisusest – klient kes käitub meie jaoks kõige kuluefektiivsemalt, saab edaspidi sõita soodsaima hinnaga,” selgitas Saarpuu.
    Bussiettevõtte juhi sõnul toob oktoobrist kehtima hakkavate ühistranspordiseaduse muudatustega kaasnev turumajanduse reeglite laiem kasutuselevõtt Eesti ühistransporti uue ajastu. Veel sel aastal laiendab Simple Expressi tegevust kõikidesse suurematesse Eesti linnadesse ja viib odavbussiliinid ka mitmele uuele liinile, kus see varsti lõppeva regulatsiooni tõttu on seni olnud võimatu.
    Simple Express odavbussiliinid kuuluvad Eesti bussiettevõttele Lux Express.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.