Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Lennujaama turvahanke võitis G4S

    Tallinna Lennujaama turvahanke võitnud G4S Eesti juhatuse esimees Priit SarapuuFoto: Raul Mee

    Tallinna Lennujaama hiljuti avatud turvahanke pakkumuste järgi osutus parimaks eeldatavast hinnast ligi 700 000 eurot aastas odavama pakkumise teinud senine turvaja G4S Eesti.

    Riigile kuuluv Tallinna Lennujaam jättis samas vastamata küsimusele, kas uus hind on kõrgem või madalam kui praegu kehtivas lepingus G4Sga. Teatavasti pikendati 2012. aastal lepingut kolmeks aastaks ilma hanget korraldamata.
    G4S Eesti pakkus viieaastase lepinguperioodi aastaseks turvateenuse hinnaks 3,1 miljonit eurot, teine pakkuja, suurärimees Urmas Sõõrumaale kuuluv USS Security küsis 3,65 miljonit eurot. Tallinna Lennujaam oli hanke väljakuulutamisel arvutanud eeldatavaks maksumuseks aga 3,8 miljonit eurot.
    Viie aasta peale tuleb eeldatava hinna ja G4Si pakkumuste vaheks koguni 3,5 miljonit eurot. See on riigile kuuluvale ettevõttele positiivne uudis. Samas kerkib ka küsimus, kui palju makstakse praegu turvateenuse eest.
    Leping on konfidentsiaalne
    Konkreetset numbrit Tallinna Lennujaam nimetama ei soostunud. "Kehtiva teenuse lepingu sätted on konfidentsiaalsed ja vastavalt lepingule ei kuulu need lepingu kehtivuse ajal avalikustamisele, mistõttu ei saa me ka kehtivat teenustasu avalikustada," sõnas ettevõtte lennundusjulgestuse juht Tarvi Pihlakas.

    Kas G4Si pakkumuse hind katab kõik kulud ning kas suudate turvatöötajate palganõuded täita?

    Priit Sarapuu, G4S Eesti juhatuse liige

    Katab. Pakume lennujaamas juba 15 aastat teenust ja pole tarvilik kahelda, kas me tunneme antud objekti. Teisalt pole põhjust kahelda ka selles, kas oskame arvutada.

    Laiemalt vaadates on palgasurve mehitatud valve teenussegmendis on tervikuna loomulikult suur väljakutse. Paljude teiste suurobjektide lähimineviku hanked näitavad, et vigade tegemine mõjub halvasti nii mainele kui ka majandustulemustele. Hea näide on Eesti Raudtee.

    Ka üldisemale küsimusele, kas turvateenus läheb uuest aastast senisega võrreldes odavamaks või kallimaks, jättis riigiettevõte pressiesindaja vahendusel vastamata.
    Seekordsel hankel teiseks jäänud USS Security juhatuse esimehe Meelis Krämanni sõnul ei ole nad pettunud. "Esimest korda oli Tallinna Lennujaama turvahankel reaalne konkurents ja kui võidab parim hind, siis me ei ole pettunud. Pigem on see positiivne, et sellised suured ettevõtted julgevad hankeid teha ja on ettevõtteid, kes suudavad hankel osaleda," kiitis ta.
    Kahekordne miinimumpalk
    G4S-i ja USS-i pakkumuste hinnavahe oli 550 000 eurot aastas. Krämann märkis, et see on suur vahe. "Lennujaama julgestustöötajatel peab olema väärikas tasu ja kindlasti on tähtis osa koolitusel. Kindlasti ei saa lubada, et nendes asjades hakatakse kulusid kokku hoidma," lisas ta.
    Hanketingimuste järgi tuleb lennujaama julgestustöötajatele maksta vähemalt kahekordset miinimumtunnitasu. "Nõude kehtestamine on seotud lennujaama eesmärgiga, et suure vastutusega julgestustöötajad oleks oma tööd tehes motiveeritud, mis on eelduseks kehtivate regulatsioonide täitmiseks, heaks klienditeeninduseks ja väiksemale töötajate voolavusele. Lennujaam on huvitatud selle nõude täitmisest ka pärast lepingu sõlmimist ja jälgib nõude täitmist kogu lepingu kehtivuse perioodil," kommenteeris lennujaama lennundusjulgestuse juht Pihlakas.
    Praeguseks on G4S Eesti tunnistatud hankel edukaks pakkujaks. Lepingu sõlmimist veel arutatud ei ole, kuna edukal pakkujal on kohustus täita veel mõningaid lepingu sõlmimiseks vajalikke tingimusi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.