Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veel üks taksofirma lahkus Taxifyst

    Reval-TaksoFoto: Raul Mee

    Reval Takso teatas, et lõpetab tänasest ametlikult koostöö Taxify mobiilirakendusega, kuna ei taha sõita kõrvuti piraattaksodega. Taxify teatel lõpetasid nemad Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused.

    Varem on Taxifyst lahku löönud Tulika Takso ja Tallink.
    Reval Takso juhatuse liige Alo Tintse ütles pressiteate vahendusel, et ettevõte eelistab liituda sellise mobiilirakendusega, mis vahendab professionaalsete litsentseeritud taksode teenuseid ega soovi pakkuda oma teenust käsikäes piraattaksodega.
    „Kui varem polnud meil valikut, siis nüüdseks on Taxify kõrvale sama mugava ja isegi paremaks arendatud mobiilirakendusega tõusnud Taxigo. Kuna Taxigo vahendab vaid litsentseeritud taksosid, siis sobib selline koostöö meile paremini,“ selgitas Tintse.
    Taxify asutaja Markus Villig ütles aga Äripäevale, et hoopis nemad lõpetasid Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused. Ta selgitas, et Reval Takso on dispetšerikeskus, mis koondab FIEdest taksojuhte, ning maksevõlad tekkisid just keskusega. Juhtidega otsustas Taxify teha otse lepingud. „Tegelikult Reval Takso juhid on Taxify rakenduses samamoodi kättesaadavad nagu enne, lihtsalt Reval Takso kui dispetšerikeskus ei ole enam asjaga seotud,“ nentis Villig.
    Tase parem kui taksofirmades
    Jutu piraattaksode kohta lükkas Villig ümber, märkides, et kui silmas peetakse Taxify sõidujagamise teenust, siis seal on kõik sõidukid ja juhid kontrollitud. Uberiga sarnast sõidujagamisteenust pakkuvad privaatjuhid sõidavad rendiautodega ning neil ei ole taksolitsentsi. Villigi kinnitusel on neil autodele karmid nõuded ja iga juht, kes Taxifyd kasutab, on kohtunud ettevõtte meeskonnaga ja saanud koolituse. „Baaskvaliteedi tase on Taxifys kindlasti parem kui enamikus Tallinna taksofirmades,“ ütles ta.
    Taksode puhul vaatab ettevõte üle taksojuhiloa, privaatjuhi puhul tehakse väljavõte karistusregistrist ning vaadatakse dokumente ja juhiluba. „Kui kliendil on Taxify kaudu tellides mingisugunegi probleem, saab sõiduraha kompenseeritud, meie vastutame selle eest. Sellist garantiid ei paku ükski taksofirma Tallinnas,“ lubas Villig.

    Taxify koondab oma kaubamärgi alla 250 autot

    Taxifyl on lisaks senistele taksofirmade autodele nüüd 250 Taxify logoga taksot, mille hindade ja teenuse kvaliteedi eest vastutab Taxify. 

    “Selle aasta jooksul on Taxifyga liitumise vastu huvi tundnud sajad tublid taksojuhid ning sellest nädalast on neil võimalik sõita Taxify oma kaubamärgi all,” ütles Taxify asutaja Markus Villig. Taxify prognoosib, et lähikuudel on Taxify kaubamärgiga juhte juba 400-500.

    Taxify kaubamärk antakse hoolikalt valitud taksojuhtidele, kes on läbinud koolituse, dokumentide ja keelekontrolli ning sõiduki ülevaatuse. Taxify logoga juhid teenindavad ainult Taxify kliente. Ülejäänud taksojuhid jäävad Taxify süsteemis alles oma kaubamärkidega.

    Eri värvi logodega on Taxify jaotanud oma autod hinnaklassidesse. Sõidujagajad on eraldatud valget värvi Taxify logoga. Sõidujagatel peab olema kuni 10 aasta vanune heas korras auto, kolmeaastane sõidukogemus, kehtiv autokindlustus ja puhas karistusregister. Juhtidel ei tohi olla kriminaalkaristust, ebakaines olekus sõitmist ega korduvaid liikluseeskirjade rikkumisi. Sõidujagamise teenuse puhul arvutab sõidu maksumuse Taxify äpp ja sõidu kokkuvõte saadetakse kliendile e-kirjaga.

    Revalil jagus Taxify aadressil veelgi kriitikat. Tintse sõnul peaks iga takso tellija mõtlema rohkem sellele, kas takso, millega ta sõidab, on litsentseeritud, kontrollitud ja turvaline ning kas juhid ka sõidutasust makse maksavad. „Taxifyl on kaks põhilist häda, mille nimed ükskõiksus ja anonüümsus nii pakutava teenuse kvaliteedi kui ka seaduste täitmise suhtes. Reval Takso on aga 13 aastat ehitanud üles oma brändi ning me ei saa toetada ei ükskõiksust ega ka ebaausat konkurentsi, mida aetakse innovaatilisuse nimel,“ märkis ta.
    Villig kinnitas, et sarnaselt Uberiga on ka nemad konsulteerinud majandusministeeriumi ja maksuametiga, et paika panna juhised, kuidas saaksid taksojuhid hõlpsalt makse deklareerida. Tema sõnul on nende eesmärk teha juhi elu võimalikult mugavaks, et deklareerimist soodustada.
    Konkurent ei kohuta
    Taxigole jagus Tintsel vaid kiidusõnu. Tema sõnul on Taxigo kujunenud mugavaimaks ja läbipaistvaimaks taksotellimise rakenduseks, kus inimesed näevad, mis firmade autodega saab sõita. „Lisaks on seal ka nüüdsest olemas kõigi taksode pildid, mis muudab nad väga kliendisõbralikuks.“
    Hiljaaegu teatas Taxify, et eemaldab oma rakendusest taksofirmade logod, mis tekitas paljudes juhtides pahameelt. Villigi teatel ei ole neid aga enam vaja, sest juba 75% Taxifyd kasutavatest juhtidest on liitunud otse rakendusega ega tegutse ühegi konkreetse taksofirma all. Täna aga teatas Taxify, et jätab ettevõtete logod siiski alles ja koondab ülejäänud juhid Taxify kaubamärgi alla.
    Taxigo on Villigi sõnul nende jaoks küll konkurent, kuid tema hinnangul on nende eesmärgid erinevad. „Taxify peamine eesmärk on teha tellimine ja sõitmine inimestele võimalikult mugavaks. Meie kliendid on eelkõige takso tellijad ja juhid, samal ajal kui Taxigo kuulub suuremalt jaolt Tallinna vanadele taksofirmadele. Nende ärimudel on oma frantsiisitasu kogumine, rendiautode rentimine, neil ei ole otsest motivatsiooni, et nende rakendus oleks kliendile sama mugav kui meil. Meie teenime raha ainult tellimuste pealt, nemad teenivad raha frantsiisitasude ja rendiautode pealt,“ selgitas Villig.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.