Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ettevõtted on petnud tuhandeid rootslasi

    Kuvatõmmis lehelt autopris.net.Foto: Autopris.net

    Rootsi tarbijakaitseamet saab hulgaliselt kaebusi kahe kasutatud autode hindamist pakkuva veebilehe kohta, mida haldavad firmad on registreeritud Tallinnas ja millest ühe taga on sama skeemiga Itaalias tähelepanu pälvinud tegelane.

    Probleemsed veebilehed on carprice.se ja autopris.net, kirjutas Rootsi päevaleht Dagens Nyheter. Neid haldavatest Eesti firmadest on juttu seoses Rootsi tarbijakaitsele laekunud kaebuste suure hulgaga. Kaevatakse, et firmadest on laekunud arved teenuste eest, mida pole kasutatud, et arved tulid alaealistele ja et arveid esitati teenuse eest, millest jäi mulje, et need on tasuta. Läinud aasta jaanuarist detsembri keskpaigani laekus 1500 kaebust, millest enamik puudutas just nimetatud kahte veebilehte.
    Üks saidi haldaja vahetas äsja omanikku
    Üks ettevõte Rootsi tarbijad välja vihastanud skeemi taga on saiti carprice.se haldav OÜ Ratingexpert, mille asutaja ja juhatuse liige on Roman Gulevitš. Ettevõte kuulus veel 8. jaanuarini Gulevitšile, kuid nüüd on osanikeks ilmunud Vladimir Ražev ja Veronika Olõkainen. Ettevõtte registriaadress Tallinnas on Asunduse 13.
    Ratingexperti värske uus osanik Vladimir Ražev ütles täna Äripäevale, ostis ettevõtte eelmisel nädalal ja pole väga kursis selle ettevõtte endise tegevustega. "Ettevõtte ostmisel mulle öeldi, et ettevõttel oli veebileht ja äri ei läinud. Mis ja kuidas, ei tea,“ märkis Ražev. Ta lisas, et ei kavatse ettevõtte varasema äriga tegeleda. "Ma reorganiseerin ettevõtte ning hakkan tegelema kinnisvaraga, ettevõttel saab olema uus tegevusala ja nimi. Mul oli lihtsam osta olemasolevat ettevõtet," sõnas Ražev. "Ma ei ostnud üle kohustusi, tegevust ega veebilehte," lisas ta. Ratingexperti eksomanikult Gulevitšit ei õnnestunud kommentaari saada, Äriregistris olev ettevõtte telefoninumber kuulub uuele osanikule.
    Teine Rootsi tarbijaid lollitanud ettevõte kannab nime Molde Internet Solutions OÜ, mille omanik ja juhatuse liige on Eestis elav taanlane Morten Flendt. Molde Internet Solutions oli 2011. aastast kuni eelmise aasta juunini registreeritud Valka, kuid nüüd on registriaadress Tallinnas Kentmanni tänaval. Kusjuures kui ettevõtte hallataval lehel autopris.net on firma aadress Kentmanni 34-18, siis tegelik aadress on Eesti äriregistris Kentmanni 18-34. Äripäeva küsimustele oma äri kohta pole Flendt veel vastanud. Ta on seotud mitmete Eestis registreeritud firmadega, kuid pole äriregistrile esitanud oma telefoninumbrit, selle asemel on ta avaldanud vaid erinevaid e-posti aadresse, kuhu talle ka küsimusi saatsime.
    Juba tuttav skeem ja asjaosaline
    Molde Internet Solutionsi taga olev Morten Flendt on sarnase skeemi tõttu jõudnud varemgi Äripäeva veergudele. Nimelt ilmus 2013. aasta juulis Itaalia netiportaalides uudis, et kohalik finantspolitsei on tõkestanud petuskeemi, kus kasutatud autode hindamist pakkuvad veebilehed esitasid klientidele alusetult arveid ja teenisid sellega 600 000 eurot tulu.
    Dagens Nyheter kirjutab, et Eestis asuvad firmad reklaamivad end osavalt Rootsi tarbijatele muu hulgas Facebooki vahendusel. Kaebuste järgi hindadest ei räägita. Kui aga veebilehte tähelepanelikumalt uurida, selgub, et teenuse hind on ligi 90 eurot. Ja iga meeldetuletusega läheb arve suuremaks.
    Probleem selliste veebilehtedega ei ole uus. 2008. a kaebas tarbijate ombudsman sarnase firma tarbijakaitse ja turundusküsimustega tegelevasse kohtusse (Marknadsdomstolen) ja sai kohtus õiguse. Eelpool mainitud firmade kohta on kaebusi hakanud laekuma 2014. aastast.
    Tarbijakaitsel keeruline menetleda
    „Kuna need ettevõtted asuvad Eestis, on Rootsi tarbijakaitseametil raskem tegutseda. Õiguslikult on samuti ebaselge, mida aluseks võtta, kuna informatsioon veebilehtedel pidevalt muutub,“ kommenteeris lehele tarbijakaitseameti osakonnajuht Gabriella Fenger-Krog.
    Arve tasumata jätmise korral jõuab asi kiiresti inkassofirma kätte. Rootsi tarbijakaitse annab nõu, et kui inimene on tellinud auto hindamise teadmisega, et see on tasuta, võib ta teenusest loobuda nn tagastusõiguse alusel ja vaidlustada arve nii inkassofirmas kui ka teenust pakkunud firmas. Kui ettevõtte jätkab arve tasumise nõudmist, on mõistlik minna kohtusse, kus teenusepakkujal tuleb tõestada, et tarbijale on kättesaadav olnud kogu vajalik informatsioon.
    Mõni aeg tagasi refereerisime Rootsi meediast uudist Eestis registreeritud ettevõtetest Nummerupplysningen OÜ ja Bolagsupplysningen OÜ, mis kasutasid ära seda, et inimesed harva lepingute peenikest kirja loevad. Loe artiklit "Tallinna jõuk blufib Rootsi firmadelt välja miljoneid".
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.