Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Remonti võib teha ka telefoni teel

20. jaanuar 2016, 07:45
Tartu firma OÜ MadeMans Service juht ja omanik Margus Pärn.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160120/NEWS/160119695/AR/0/AR-160119695.jpg

Tööstusseadmete remondiga kodugaraažis alustanud tartlane Margus Pärn on viie aastaga üles ehitanud nii usaldusväärse remondifirma, et selle teenust on soovitatud isegi Ameerika Ühendriikide suursaatkonnale Tallinnas.

„Kui saatkonnast eelmisel aastal helistati ja paluti tulla üht generaatorit parandama, siis loomulikult oli mu esimene küsimus, et kust nad said meiesuguse tundmatu väikefirma kontaktid,“ räägib OÜ MadeMans Service juht ja omanik Pärn. „Saatkond võttis meiega ühendust tänu sellele, et generaatori tootjatehas asub Ameerikas ja see tehas saatis saatkonnale meie kontaktid. Lisaks oli saatkond küsinud meie tausta kohta ühelt meie Soome koostööpartnerilt.“ Pärn lisab, et tegu oli üsna lihtsa remonditööga, ainult et turvameetmed olid äärmiselt ranged – turvamees seisis kogu aeg remondimeeste kõrval.

MadeMans Service monitoorib, remondib ja hooldab pöörlevaid seadmeid: mootoreid, pumpasid, reduktoreid, ventilaatoreid. Peamiselt käiakse diagnostikat ja remonti tegemas üle Eesti, põhikliendid on suured tööstusettevõtted.

MadeMans Service'i tööd on krooninud edu, ettevõte on pääsenud peagi avalikustatavasse Gaselli TOPi, mis koostati 2012.–2014. aasta majandustulemuste põhjal. „Kui te veel 2015. aasta numbreid näeksite,“ annab optimismist pakatav Pärn märku, et firma võib kiiresti arenevate ettevõtete edetabelis olla ka järgmisel aastal. „Käive tõusis mullu lausa 66 protsenti, samuti teenisime kasumit, millest lõviosa investeerisime uutesse seadmetesse.“

Piirivalves peamiselt mehaanikuna tegutsenud ja ABB elektrimasinate tehases tootmisosakonda juhtinud Pärn asutas oma firma 2010. aasta sügisel. „Ma nägin, et tööstusseadmete remonditeenuse järele on nõudlus olemas,“ põhjendab ta. „Samas polnud mul alustades mitte midagi. Ma läksin tööriistapoodi, kus ma olin aastaid klient olnud, ja ütlesin, et mul praegu raha ei ole, aga riistu on vaja. Nad usaldasid mind ja ütlesid, et mine vali välja, mis sul vaja on.“ Pärnal ei ole tööstusseadmete inseneri haridust, ta on hoopis koolitatud metsamees. „Olen iseõppija, läbi kogemuste ja praktika olen kõik omandanud,“ lisab ta.

MadeMans Service tegutses esimesed kaks aastat Pärna kodugaraažis Tartu lähedal Lohkvas. Kuna laienemisvõimalus puudus ja kodus töötamine hakkas segama pereelu, kolis firma 2012. aasta lõpus praegusele rendipinnale Tartus. Siin on suured töökojaruumid ja piisavalt kontoripinda. „Kõiki asju ei saa kliendi juures kohapeal parandada, need toome siia, vaatame üle, mida on vaja taastada, ja paneme uuesti kokku,“ selgitab Pärn. „Praegu talvel külmade ilmadega loomulikult meeldib meestel pigem soojas töökojas nokitseda.“

Ka Pärn ise tõmbab sageli töötunked selga ja sõidab kliendi juurde. „Minuga koos saame välja panna kolm brigaadi,“ räägib ta. „Ohutuse mõttes ei saada ma kunagi meest üksinda objektile, sest kui midagi juhtub, on kolleeg kõrvalt kohe abistamas.“

Pärn toonitab, et tegelikult on suurte ja väga kallite tööstusseadmete juures kõige olulisem diagnostika. „Meie eesmärk ei ole mitte tule kustutamine ehk remont, vaid ennetav, profülaktiline töö,“ rõhutab ta. „Tootmises on ülitähtis, et seadmed funktsioneeriksid tõrgeteta.“

MadeMans Service'il on spetsiifilised diagnostikariistad, millega käiakse põhiklientide juures regulaarselt tootmisseadmeid kontrollimas. „Ma analüüsin andurite näite ja koostan kliendile põhjaliku raporti, et mis olukorras seadmed on,“ lausub Pärn. „Annan kliendile soovituslikud tegevused ja klient ise otsustab, mis ta ette võtab. Aga mõni ütleb otse, et, kuule, Margus, ma nagunii ei saa neist andmetest aru. Ütle mulle, kas on vaja remonti teha, ja kui on vaja, siis mida on vaja teha.“

Vestluse katkestab telefonikõne, helistatakse Imaveres asuvast puidugraanulitehasest. Tegu on tõsise murega – peaventilaator jupsib. „Ilmselt tuleb teil seal võlli kontrollida ja laagrid välja vahetada,“ resümeerib Pärn ning lubab helistajale, et saadab mehed lähipäevil objektile.

Pärn räägib, et alati tuleb klient hoolega ära kuulata, sest teinekord saab ta abi anda telefoni teel. „On olnud juhuseid, kui klient helistab ja räägib, mis sümptomid seadmetel on, ning mina ütlen, kus kohas mida nad lahti võtma peavad,“ seletab Pärn. „Kui kliendil on oskajad mehed olemas, suudavad nad remondi ise ära teha.“ Pärn lisab muigega, et mõni klient on olnud nõus telefoni teel tehtud remondi eest isegi tasuma.

Ühe lõbusa loo pajatab Pärn lõpetuseks veel. Aastaid tagasi telliti neid mingeid seadmeid parandama Tartu vanglasse. „Enne vanglaväravast sisenemist puistati me tööauto nii põhjalikult läbi, et üles leiti mitu tööriista, mida me olime juba ammu kaotatuks pidanud,“ naerab Pärn. „Ma siis ütlesin, et ma tulen teinekordki teie juurde, kui meil midagi kadunud on.“

Kommentaar

Reet Kuntus, raamatupidamisfirma TÜ Kareen juhataja

Olen osutanud OÜ-le MadeMans Service raamatupidamisteenust nende tegevuse algusest peale ning meie koostöö on sujunud väga hästi. MadeMans Service'i edu taga on paljuski selle juhi Margus Pärna positiivne ellusuhtumine, avatus uutele väljakutsetele, järjepidevus ning professionaalsus oma valdkonnas. Töötajatega suhtlemine, töötajate tunnustamine ja töötajate soovidega arvestamine on Pärna üks olulisi oskusi. Kui juht oma töötajatesse ei panusta või ei pea neist lugu, siis ei tule firmale ka edu. Pärn on selge ja kindla sõnaga mees, kes suudab oma ideid ja mõtteid väljendada nii, et neid on võimalik kiiresti ellu viia.

OÜ MadeMans Service juht unistab

Mu suur unistus on, et saaksin piisavalt puhata. Firma esimestel aastatel töömehed käisid puhkusel, aga mina ei saanud minna. Tõsi, viimastel aastatel olen ka mina saanud paariks nädalaks ära sõita. Minu kaugem eesmärk on see, et kui ma kunagi kõrvale astun, siis ettevõte toimiks edasi.

Pane tähele

* Äripäeva gaselli rubriik, kus kirjutame kiiresti arenevatest väikefirmadest ja nende omanikest, ilmub kaks korda kuus.

* Äripäeva Gaselli TOPi lähteandmeteks on ettevõtte müügitulu ja kasum enne makse aastatel 2012, 2013 ja 2014. 2012. aasta müügitulu peab ulatuma 100 000 euroni ja aastatel 2012-2014 kasvama käive ja kasum vähemalt 50%.

* TOPi jõudis tänavu 1036 ettevõtet.

* 18. veebruaril korraldab Äripäeva toimetus Gaselli kongressi, kus autasustatakse Gaselli TOPi võitjaid. Kongressil esinevad teiste seas laulja-muusik Tanel Padar, investor Indrek Kasela, Erply asutaja Kristjan Hiiemaa jt.

 

Loe Äripäevast

Viimati ilmunud lood gasellettevõtetest

* „Nõrkvooluga tugevaks“ Saaremaa firmast OÜst Installatsiooni Kompanii 3.12.2015 lehes.

* „Mets annab tööd ja hingerahu“ Viljandimaa firmast OÜst Valma Saeveski 16.12.2015 lehes.

* „Käsu korras ettevõtjaks“ Lääne-Virumaa firmast OÜst Eraarst Kersti Veidrik 12.01.2016 lehes.

Loe veebist: www.aripaev.ee/gasell

 

Gaselliliikumist toetab LHV

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. January 2016, 23:48
Otsi:

Ava täpsem otsing