Ärile panid aluse kalossid

03. märts 2016, 07:00
Magaziini kauplusketti majandava KPG Kaubanduse OÜ juhtkond Võrus kontori- ja poemaja ees: juhatuse liikmed ja omanikud Ursel Kaarna (vasakul) ning Arvi Prants (paremal), keskel tegevjuht Ülle Veibri.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160303/NEWS/160309930/AR/0/AR-160309930.jpg

Võru linna peal liigub rahvalegend, et kui ostja ei leia mingist poest otsitavat kodukaupa, siis soovitatakse talle: mine Magaziini ja kui seal ka ei ole, siis seda asja ei ole kusagil müügil.

„Üks klient lõi kunagi käsi kokku ja vangutas pead, et küll teil on ikka poes asju – nööpnõelast sõjalaevani,“ vahendab Magaziini poeketi üks omanikest Arvi Prants ostjate markantsemaid reaktsioone. „Meie poe kohta on öeldud ka, et siit tuled alati millegagi välja, ehkki poodi sisenedes konkreetset ostuplaani polnud.“

Magaziini poeketti haldava KPG Kaubanduse OÜ tegevjuhi Ülle Veibri andmeil on neil nomenklatuuris 70 000 kaubaartiklit. „Neist 50 000 on aktiivsed ehk kaubad, mis hooajal laos ringlevad,“ täpsustab ta.

Poeketti kuulub praegu üheksa poodi üle Eesti, neist seitse on avanud uksed viimase viie aasta jooksu. Jaeketi aktiivne laienemine lennutas firma Gaselli TOPi (899. koht). Muide, KPG Kaubanduse omanike Ursel Kaarna ja Arvi Prantsi teine firma, linnasejahu tootev OÜ Estonian Malt oli tänavu samuti kiiresti arenevate ettevõtete edetabelis, suisa 40. kohal.

Pea 30 aastat äripartnerlust

KPG Kaubanduse juhtide kabinetid on samas majas Võru äärelinnas, kus alates 2000. aastast tegutseb esimene Magaziini kauplus. Kontorist juhtkonda ei leia, nemad pesitsevad teisel korrusel katusekambris. „Kolisime alt üles sellepärast, et me Urseliga nii kõvasti ja teinekord ka kurjalt vaidlesime, et me oma töötajadki ei saanud aru, mis toimub,“ muigab KPG Kaubanduse juhatuse liige Arvi Prants.

„Me ei tülitse, mulle tundub, Arvi, et me ei suudagi teineteisega tülli minna,“ võtab teine juhatuse liige Ursel Kaarna kompanjoni sõnasabast kinni. „Ma ei nimeta meie sõnakaid vaidlusi tüliks, see on pigem teineteisest mittearusaamine. Ja mis peamine – meil ei jää ükski sõnavahetus nii-öelda kukla taha tiksuma.“

Kaarna ja Prants tunnevad teineteist lasteaiast saadik, mõlemad on pärit Väimelast. „Oleme paadunud võrukad ja hästi uhked selle üle,“ toonitab Kaarna. Uhked on nad ka selle üle, et on koos äri ajanud 29 aastat. „Kusjuures kõik see aeg oleme olnud ettevõtluses 50 : 50 osalusega,“ lisab Kaarna. „Eestis on ilmselt vähe mehi, kes saavad nii kauase äripartnerlusega kiidelda. Ja siiamaani oleme sõbrad ka.“

Kõik ärikad metsa ei mahtunud

Meeskond vahendas 1980. aastate lõpus Venemaalt igasugust kaupa, mis vähegi Eestis defitsiitne oli. „Kõik Võru ärikad metsa ei mahtunud, meie hakkasime kaubandusega tegelema,“ sõnab Prants ja lisab, et neil tekkisid väga head ärisidemed kahe Pihkva mehega, kes on tänaseks rajanud eduka kummijalatsite tehase Pskov-polimer. „Võib öelda küll, et tõsine kaubandustegevus hakkas meil pihta Pihkva kalossidest.“

Oma esimese firma, hulgikaubandusega tegeleva ASi KPG asutasid Kaarna ja Prants 1994. aastal. Kuus aastat hiljem avati Võrus esimene Magaziini kauplus. Kuna jaekaubanduse osa hakkas tasapisi kasvama, asutati kaupluseketti arendav KPG Kaubanduse.

Veibri sõnul on neile edu taganud see, et Magaziini poodides on hästi palju erinevat kaupa ja hea hinnaga. „Püüame teadlikult konkurentidest eristuda – me oleme pigem selline maarahva kaubamaja,“ toob ta võrdluse.

„Kui maainimene ütleb, et tal on vaja hakklihamasinat või lehmaketti, siis ma võtan need kaubad sisse, mis siis, et selliste kaupade käive ei ole suur,“ seletab Prants. „Aga sellisest kaubavalikust tulenebki see, et inimene üldse meie poodi sisse astub.“

Naeruväärselt odav

Prants lisab, et teinekord ostab ta meelega sisse selliseid asju, mis inimesi naerma ajab. „Mina olen seda meelt, et kui inimene poodi tuleb, peab ta saama hea emotsiooni,“ räägib ta. „Näiteks ostsin ma kunagi meeletul hulgal sisse imeodavaid plaastreid. Ostja hakkab ju naerma, et mis asja, kaks plaastrit ühe sendi eest! Kõik on ära müüdud, väga head plaastrid olid, muide.“

Kaarna täiendab, et nende sisseostustrateegia on osta kaubakogused tarnijailt kohe välja. „Nii saame paljud asjad tunduvalt parema hinnaga kätte,“ ütleb ta. „Ja Venemaalt ostame kaupa siis, kui rubla kurss on meie jaoks soodne.“

Kaarna andmeil oli mullune aasta neile taas igati edukas. „Aasta jooksul avasime kolm suurt poodi ja loomulikult käive tõuseb. Oleme oma tegevusega rahul, tegutseme jätkuvalt kasumlikult.“

Samas rõhutab Kaarna, et nemad ei tee äri raha pärast. „Meie jaoks on tähtis see asi, mida me teeme. Meie jaoks on tähtis see, et me teeme seda koos. Meie jaoks on tähtis see, et me seda kõike tehes oleme üksmeelel,“ loetleb ta. „Selline kodutunne peab olema tööl ka. Et sul on siin hea olla ja sa teed asja, mis sulle meeldib.“

„Just, et töötajatel silmad säraksid ja omanikel ka säraksid, see on väga tähtis,“ kiidab Veibri takka.

Pärast vestlust koos firma juhtidega allkorrusel asuvas poes kaubast lookas riiulite vahel jalutades hakkab silma ja kõrva, kuidas müüjad ülemust tervitavad: rõõmsalt ja särasilmselt.

KPG Kaubanduse OÜ omanikud unistavad

"Unistame sellest, et viie aasta pärast teaksid kõik Eesti inimesed, mis on Magaziin. Meie unistus on kunagi oma poeketiga jõuda igasse suuremasse keskusesse. Näiteks Ida-Virumaal ja Lääne-Eestis ei teata meid veel ning Tallinnas teatakse vähe. Praegu on meil pealinnas kaks poodi ja need asuvad linna erinevates otstes. Tahame lähiaastatel avada Tallinna eri paigus veel poode."

Kommentaar

Juri Sorokin, Pihkva kummijalatsite tootja OOO Pskov-polimer suuromanik

"Mina ja minu kompanjon tutvusime Ursel Kaarna ja Arvi Prantsiga 20 aastat tagasi. Äritegevuse kaudu on meist saanud sõbrad, suhtleme perekonniti. Käin neil Eestis külas, me oleme ju naabrid, meie vahemaa on vaid sada kilomeetrit. Urseli ja Arvi juures hindan ma kõige rohkem ausust ning korralikkust. Kui nad on öelnud jah, siis nii nad ka käituvad.

Meie tehase edu on paljuski sõltunud sellest, et KPG Kaubanduse on müünud suures koguses meie jalanõusid. Alustasime kalosside tootmisest, nüüd on meie sortimendis laias valikus erinevaid kummijalatseid. Pihkvas valminud esimesed kalossid leidsid tee Eesti turule 17-18 aastat tagasi. Tänu KPG Kaubandusele müüakse meie toodangut kogu Baltikumis.

KPG Kaubanduse on meile jätkuvalt oluline partner. Meie neile enam vist nii olulised ei ole, sest nende sortiment on tunduvalt suurenenud – kui varem oli Magaziini poodide riiulitel peamiselt meie jalanõud, siis nüüd müüvad nad palju ka teiste riikide ja tootjate toodangut.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. March 2016, 07:00
Otsi:

Ava täpsem otsing