• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 2251,1%41 101,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 2251,1%41 101,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 06.07.16, 09:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võimsam firmaauto kallimaks ja tulevad kleepsud

Rahandusministeerium tahab muuta sõiduautode eratarbeks kasutamise maksustamist ja hakata erasõitudeks kasutatavatel autodel kleebist nõudma.
Rahandusminister Sven Sester
  • Rahandusminister Sven Sester
  • Foto: Andras Kralla
Muudatuse mõte on segakasutuses sõiduautode aruandluse ja maksustamise lihtsustamine, selgitas rahandusminister Sven Sester. Ettepaneku järgi peaksid tööandja auto eratarbeks kasutamise korral sõltuma tasutavad maksud auto võimsusest ja vanusest.
Täna kehtiva korra järgi on erisoodustus tööauto kasutamise eest erasõitudeks 256 eurot kuus ehk 169,60 eurot tulu- ja sotsiaalmaksu, sõltumata auto võimsusest. 
Ettepaneku järgi asendatakse erisoodustuse fikseeritud piirmäär sõiduki võimsusest sõltuva arvestusega ja ühe kilovati erisoodustus oleks 1,96 eurot. See tähendaks, et näiteks 100kilovatise võimsusega auto puhul oleks erisoodustus 196 eurot, millelt tulu- ja sotsiaalmaks oleksid kokku 130 eurot. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seega oleks maksukohustus praeguse määraga võrreldes madalam keskmise ja väiksema võimsusega autode puhul, mida on umbes 70% ettevõtete sõidukitest. Autode puhul, mis on vanemad kui viis aastat, on erisoodustus aga 75% täismäärast, et arvestada selle turuhinna langusega.
Riigil on ka plaan loobuda segakasutusega autode puhul sõidupäevikute kasutamisest. Üksnes ettevõtluses kasutatavate sõiduautode puhul oleks sõidupäeviku kasutamine aga endiselt kohustuslik. 
Lisaks märkis valitsuse kommunikatsioonibüroo oma pressiteates, et plaan on ainult töösõitudeks kasutatavatele autodele paigaldada ka erimärgistus – näiteks kleebis. Pettuste vältimiseks tuleks autode kasutusotstarve eeldeklareerida ning käibemaks maha arvata juhul, kui masin on kahe aasta jooksul olnud kasutusel täielikult vaid ettevõtluses.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele