Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmaauto muutub paljudele kulukamaks

    Maksumaksjate Liit arvab, et plaanitavad muudatused toovad paljudele firmaautodele suuremad maksud.Foto: Andres Haabu

    Muudatus, mida rahandusministeerium plaanib bürokraatia vähendamiseks, toob Maksumaksjate Liidu arvates enamikele firmadele hoopis lisakulu.

    Rahandusministeeriumi plaani järgi hakkab lisaks töösõitudele ka eratarbeks kasutatavate sõidukite maksustamine sõltuma auto võimsusest ja vanusest, ära kaovad sõidupäevikud ning erasõitudeks kasutatavatele autodele tahetakse erimärgistusena lisada näiteks kleebis. 
    Maksumaksjate Liidu juhatuse liikme Lasse Lehise sõnul suurendab uus kord enamikele firmaautodele ettenähtud maksukoormust. Maksukoormus väheneb Lehise sõnul vaid neil, kes maksavad praegu erisoodustusmakse täismääralt ehk 256 eurolt. Eelkõige teevad seda riigiasutused. „Kui aga peetakse sõidupäevikut ja tööväliste sõitude maht tuleb vähem kui 256 eurot või kui töötajalt nõutakse erasõitude hüvitamist, siis hakkaksid tööandjad uue korra järgi senisest oluliselt rohkem maksma,“ ütles ta.
    Sõidupäevikute osas tuleb Maksumaksjate Liidu arvates selle pidamise võimalus alles jätta nendele, kes seda soovivad ega pea liialt koormavaks. „Tuletan meelde, et sõidupäeviku pidamise võimalus kui kindlalt määralt maksu tasumise alternatiiv toodi seadusesse 2003. aastast õiguskantsleri märgukirja alusel, kes leidis, et kõigi autode maksustamine sõltumata erisoodustuse tegelikust mahust ja väärtusest oleks põhiseaduse vastane. Kui see oli tol ajal põhiseaduse vastane, siis võiks see eeldatatavasti seda olla ka nüüd,“ märkis Lehis.
    Lehis ütles, et liidule ei ole vastuvõetav ka see, et töötaja erasõitude hüvitamine ära keelatakse. „Meie arvates tuleb teha vastupidi. Avalikus sektoris tuleb lõpetada maksumaksja rahast maksude maksmine, kõige tuntum näide on maksuameti peadirektori auto, ja nõuda kõigilt ametnikelt, et kõik töövälised sõidud tuleb ametniku palgast hüvitada. Nüüd aga tahetakse avaliku sektori raiskamine seadustada, ja veelgi enam - teha see ka erasektorile kohustuslikuks,“ ütles ta.
    Maksukoormuse sõltumine auto väärtusest on Lehise arvates iseenesest õige ja toetust väärt, kuid kui ettevõtjatele ei jäeta valikuvõimalusi, teeb see muudatus kogu asja veel hullemaks ja targem oleks protsess peatada. "Praegusel kujul tõstaks see muudatus ettevõtja maksukoormust ja soodustaks maksumaksja raha kontrollimatut laristamist avalikus sektoris. Seega ma ei näe mingit mõistlikku põhjust, miks ettevõtjad seda muudatust peaksid toetama," lisas Lehis.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.