Kas Eesti Raudtee juht plaanib juba lahkuda?

01. september 2016, 17:00
Eesti Raudtee juhatuse esimees Sulev Loo
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160901/NEWS/160909967/AR/0/AR-160909967.jpg
Ainult tellijale

Äripäevale teadaolevalt on eelmise aasta suvel Eesti Raudtee juhiks valitud Sulev Loo rääkinud ametist lahkumisest, samas ametlikku lahkumisavaldust pole ta ettevõtte nõukogule esitanud.

Mitme allika kinnitusel on nad kuulnud Loo Eesti Raudteest lahkumise plaanist. Loo ise märkis aga napilt, et ta ei kommenteeri kuulujutte ega ole ettevõtte nõukogule lahkumisavaldust esitanud.

„Ma ei väida, et selliseid lahkumise mõtteid poleks tal peast läbi käinud ja et poleks olnud mingeid ebamääraseid jutte sel teemal. Ma ei väida ka, et oleks lahkumiseks mingi kindel plaan, et kohe täna-homme ja valmis. Sellist juttu pole kindlasti olnud,“ kommenteeris teemat hiljuti Eesti Raudtee nõukogu esimehe kohalt lahkunud Raivo Vare.

Linna peal juba üsna laialt levivate juttude kohta lausus Vare, et Eesti väiksuse tõttu ei jää meil ükski, isegi ettevaatlikult räägitud ja ebamäärane jutt saladuseks. „Ilmselt on siin tegemist olukorraga, kus natuke oli suitsu ja sellest hakkasid jutud juba läbi võimenduse edasi liikuma,“ lisas ta.

Eelmise aasta suvel Eesti Raudtee nõukogu poolt ametisse kinnitatud Loo on Vare hinnangul teinud tublit tööd nii ettevõttes korra majjalöömisel, valdkonna süstematiseerimisel kui ka esindusfunktsioonide täitmisel. Samuti on näiteks maha võetud ametiautode teema ja sealt saavutatud üle kolmekümne protsendi kokkuhoidu. „Administratsioonil ei ole enam ametiautosid ning tööautod sõidavad tegelikke tööülesandeid täites,“ sõnas Vare.  

Vare soovis Loole jõudu, sest ega ettevõttes probleemid otsa ei saa. Kogu valdkond on keeruline ja üha keerulisemaks läheb. „Ega turg iseenesest ei parane, turul on vaja ka teistmoodi toimetada,“ märkis ta.

Kaupade vedu Eesti Raudtee taristul ulatus eelmisel aastal kokku 15,4 miljonile tonnile. Võrreldes aasta varasemaga oli see ligi neli miljonit tonni ehk 20,2 protsenti väiksem tulemus.

Ettevõtte müügitulu oli 44 miljonit eurot ning kahjumit saadi 6,3 miljonit eurot.

Tuli Eesti Raudteesse aasta tagasi

Eelmise aasta juulis otsustas Eesti Raudtee nõukogu sihtotsingu tulemuste analüüsi järel teha Sulev Loole ettepaneku alustada läbirääkimisi ettevõtte juhatuse esimehe-peadirektori lepingu sõlmimiseks.

„Kahjuks valida saab sellele ametikohale lõpuks siiski vaid ühe,“ ütles ettevõtte nõukogu esimees Raivo Vare toona pressiteate vahendusel ja lisas, et sihtotsinguga väljavalitud kaheksast kandidaadist kolm olid sellised, kes nõukogu arvates sobiks eeldustelt ettevõtte juhatuse esimeheks.

Nõukogu selgitas, et juhi valikukriteerium oli logistika- ja transiidisektori ning selle võtmeisikute, institutsioonide tundmine ja koostöövõimekus, ka rahvusvahelisel tasandil.

Sulev Loo kinnitas siis, et rakendab oma jõu ja kogemused Eesti Raudtee hüvanguks ning reisijateveo ja raudteega seotud logistika- ja transiidisektori tulemuslikumaks toimimiseks pidevalt muutuvates oludes.

Lool on rahvusvahelise transiidi- ja logistikaäri juhtimise kogemus ettevõtetest AS N-Terminal Grupp, AS Milstrand, AS Pakterminal ning AS Tarcona.

Äripäev on varem ka kirjutanud, et peale Loo kandideerisid Eesti Raudtee juhiks Jaan Toots ning Peeter Tohver.

Raudtee eelmine juht Ahti Asmann lahkus ametist pärast seda, kui oli selgunud, et ta andis firma kütusekaardi abikaasa kasutusse ning pidi seetõttu ettevõttele tagasi maksma 5000 eurot.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. September 2016, 16:39
Otsi:

Ava täpsem otsing