Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Omniva astub gigantide mängumaale

    Omniva sidusettevõte Post11 astub pikki samme nii ida- kui läänekaarel. Käpp on pandud Hiina e-kaubanduse 760miljardilise käibega meepotti. Vanas maailmas on Omniva lisaks Suurbritanniale kanda kinnitamas ka Saksamaal.

    Koostöös Hiina kuller- ja kaubandushiiu S.F. Expressiga sündinud Post11 teele pandud saadetiste arv on aastaga viiekordistunud. Algselt 500 ruutmeetrilt on kolitud 2600 peale. „Ka siin hakkab kitsaks jääma,“ tõdes Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas. „Aastas tehakse kümme miljonit saadetist. Iga nädal lendab kolm tšarterlendu Tallinna lennujaamast Hiina. Vastu tuleb vähemalt üks, kui mitte kaks lennukit päevas,“ kirjeldas ta veomahte.
    E-kaubanduse tormiline areng
    Viimased neli aastat on globaalne turg kasvanud keskmiselt veerandi võrra aastas. 2015 ostles veebis 1,4 miljardit klienti ning sektori käive ulatus 2,27 triljoni dollarini. „Tahame ka kaubavoogudest osa saada,“ selgitas Kärmas, miks otsustati nö toiduahelas kõrgemale trügida ja mitte leppida last mile (viimane miil – toim) kulleri rolliga Baltimaades.
    Uue ettevõtte ärist enamuse moodustabki Hiina e-poodidest tellitud kaupade edastamine teistesse riikidesse. Peamisteks sihtturgudeks on lähiregioon – Balti, Skandinaavia ja Ida-Euroopa riigid, lisaks Venemaa. Kärmase sõnul on neil aga suured ambitsioonid astuda mängu ka teises suunas. „Plaan on hakata korraldama otselende Hiinast Saksamaale ja vastupidi – tahame teenindada Lääne-Euroopat ja viia Saksa kaupa ka Hiina,“ selgitas ta, lisades, et järgmisel aastal tahavad nad jala maha panna ka teispool Atlandi ookeani. „Kokku oleme sel aastal pakke viinud 82 riiki,“ iseloomustas Kärmas äri ulatust.
    1+1=11
    Koostööni 400 000 töötaja ning 7 miljardi suuruse aastakäibega S.F. Expressiga jõuti Kärmase sõnul tänu ühistele huvidele. „Nad olid üks meie kliente. Meie tahtsime laieneda Hiina, nemad tahtsid tulla Euroopa turule,“ selgitas ta ühisoperatsiooni telgitaguseid.
    Post11 nimi sündis Kärmase sõnul läbirääkimiste käigus. „Ütlesin, et kui kaks edukat ettevõtet panevad leivad ühte kappi, peab kokku tulema vähemalt kolm. „Ei,“ ütlesid hiinlased, „peab tulema üks ja üks, ehk üksteist,“ rääkis ta.
    Koostöö E-kaubandushiiu S.F. Ekspressiga on hoos ning peagi valmib Suurbritannia esinduse kõrvale ka teine Saksamaal.
    Post11 lähieesmärkidest rääkides Kärmas väga detailseks ei lähe. „Kui päris ausalt ütlen, siis jah, meil on mingisugune nägemus olemas. Kindlasti räägime kümnetest, võib-olla saja miljoni eurosest käibest,“ sõnas ta. „Kuid tegu on äriga, kus väga palju plaane ei ole mõtet teha – see areneb niivõrd kiiresti ning turg on meeletult suur,“ toonitas ta.
    Kärmase sõnul on Post11 üldiseks suhtumiseks laieneda ja areneda ilma liigseid riske võtmata. „Küll see käive ja kasum ka järele tulevad.“
    Hiina äri eripärad
    Ida suunal tegutsevad ettevõtjad räägivad tihti, et Hiina ärikultuur on väga teistsugune ja harjumatu. Kärmas on selle sentimendiga nõus, kuid lisab, et see on teistsugune heas mõttes ning seda tuleb aktsepteerida. Väga oluline on Kärmase sõnul olla n-ö kohapeal. „Hiinlastele on tähtis isiklik suhtlus. Neile meeldib palju läbi rääkida, nii omavahel kui partneritega,“ sõnas ta.
    Kui jõutakse kokkuleppeni, eeldavad hiinlased Kärmase sõnul väga kiiret tegutsemist. „Eestis me võib-olla arvame, et oleme kiired tegema ja otsustama, kuid Hiinalt on meil kiiruses veel õppida,“ arvas Kärmas.
    Kolmandaks tõi Kärmas välja, et kui käed löödud, on tingimustest taganeda väga raske. „Näiteks kui tarneajad venivad ning ütled, et katsuks lahendust leida, siis kompromisse väga teha ei taheta,“ selgitas ta. „Pigem tuleb alguses rohkem rääkida ning siis sõlmida kokkulepe. Kui see on tehtud, tuleb minna,“ möönis Kärmas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.