Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Amazon trügib uudse lahendusega toidupoodide ärisse
Amazon muudab uudse lahendusega ostlemiskogemustFoto: EPA
Amazon.com teatas oma tänases avalduses uudse toidupoe avamisest Seattles, USAs. Uues poes puuduvad järjekorrad ja kassad ning sellega sai alguse uudsete supermarketite ajastu.
Online ostlemishiid Amazon Go avas uue 167 ruutmeerise poe, milles on kasutusel sensorid, mis tuvastavad ostjate riiulitelt võetud kaubad ning lisavad need klientide
Amazoni arvele juhul, kui kaupa ei panda tagasi, vahendab Reuters.
Poe avamine märgib Amazoni hiljutist püüdlust astuda toidupoodide ärisse; tegemist on ühe suurima kategooriaga, mis Amazonil on veel vallutamata. Praegusel hetkel pakub ettevõte läbi AmazonFresh teenuse toidu- ja esmatarbekaupade kojutoimetamist.
S&P 1500 toiduainete
jaekaubanduse indeks oli täna keskpäevaks kukkunud ligi 1%. Amazoni aktsiad aga tõusid ligi 2%.
Amazon Go on hetkel avatud vaid ettevõtte töötajatele ning Amazoni sõnul avatakse pood avalikkusele järgmise aasta alguses.
“Kassajärjekorrad on ostlemiskogemuse juures alati kõige ebaefektiivsem osa,” sõnas kaubandusuuringute firma Conlumin juht Neil Saunders. “Amazoni uudne lähenemine ei aita mitte ainult tööjõu kuludelt säästa, vaid see muudab ostlemisprotsessi klientide jaoks ka palju kiiremaks ja rahuldust pakkuvamaks.” Tema sõnul vajab uudne koseptsioon aga harjumisaega. “Mõned inimesed võivad tunda, nagu nad varastaksid tooteid,” sõnas Saunders.
Lisaks tavapärastele toidukaupadele nagu leib ja piim, pakub pood ka valmistoitu hommiku- lõuna- ja õhtusöögiks.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.