Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hanschmidt tahab osta teedeehitajat

    Infortar tahab osta teedeehitaja TREV-2 Grupi, plaan ootab konkurentsiametilt rohelist tuld.

    „Kui enamusosaluse saame, siis võtame. Kui enamusosalust ei saa, siis ei võta,“ kommenteeris ostuplaani Infortari üks omanik Ain Hanschmidt, kes on teemast rääkides ettevaatlik. „Kunagi Estonian Airist ka rääkisime, et tahame ja ostame, aga pärast ei saanud. Ei taha enne ära sõnuda. Elu näitab, et ei saa varem seletama hakata.“
    Kui konkurentsiamet lubab Infortaril teedeehitajast TREV-2 Grupist 87 protsenti omandada, ei ole see Infortari esimene samm ehitusvaldkonnas. Praegu kuulub Infortarile läbi Eesti Gaasi firma EG Ehitus, mis tegeleb peamiselt vee-, kanalisatsiooni-, sooja- ja gaasitorustike ehitamisega.
    Küsimusele, kas Infortar on mõelnud raha panustada mõnda üldehitusega tegelevasse ettevõttesse, vastas Hanschmidt eitavalt. Kas sellele võiks mõelda, on Hanschmidti sõnul vara vastata. „Vara rääkida nendest asjadest. Ei oska praegu öelda.“
    TREV-2 Grupi müük ei ole Nordeconi juhatuse esimehele Jaano Vinkile uudis. „Minu teada on TREV-2 investeerimispankurite käes, kes kindlasti on huvitatud müügist. See, et TREV-2 otsib ostjat nii seal- kui siinpool piiri, on turul juba varem teada olnud.“
    Äripäeva arvutuste järgi võib enamusosalus Infortarile maksma minna 36 miljonit eurot, mida Hanschmidt ei kommenteerinud. Vinkil on  summast oma arvamus. „Müüjad on rohkem kui rõõmsad, kui nad tõesti saavad selle raha,“ ütles ta.
    Nordecon sai samuti pakkumise, aga neil huvi ei ole. „Sealt ei ole midagi osta. Pole põhjust kulutada raha konkurendi ülesostmiseks, parem arendada oma ettevõtet. Eesti turul on teedeehitusettevõtteid piisavalt – see ei ole lihtne äri. Kasumit teenida on üksjagu keeruline,“ selgitas Vink. Muutused on toimunud ka Nordeconis: selle aasta jaanuaris ühinesid Nordeconi tütarfirmad Järva Teed ja Hiiu Teed ning Nordeconi teehoolde- ja tehnikadivisjon – uus firma kannab nime Tariston AS.
    Lemminkäineni juhatuse liikme Tarmo Trei sõnul on järelikult TREV-2 Grupis perspektiivi. "Erinevad ettevõtted on kogu aeg ostetavad või müüdavad – sõltub hinnast. Infot, et Infortar huvi tunda võiks, me ei vallanud.”
    TREV-2 Grupi omanike seas on investeerimisfond Baltcap Private Equity Fund, ettevõtte teine pool on Citibank Europe Plc. esindajakonto nimel.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.