Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Baumost läheb müüki

    Pankrotistunud ehitaja Bauschmidti tütar Baumost läheb järgmisel kuul võlgade katteks müüki. Firma ostmine võiks huvitada Rail Balticu tulevasi ehitajaid.

    Vaata ka Infopangast

    Baumost AS

    „Baumosti visioon oli seotud Rail Balticuga. Ideaalne oleks firma, kes oleks üks võimalik Rail Balticu ehitaja,“ rääkis Baumosti emafirma Bauschmidti omanik Mait Schmidt, keda ta Baumosti uue omanikuna näeks. Ta lisas, et senised huvilised pigem ei tegutse Baumostiga samas valdkonnas.
    „Meile on seda müüki pakutud jah,“ vastas teedeehitaja Lemminkäinen juht Tarmo Trei küsimusele, kas nad mõtlevad Baumosti ostmisele. „Huvilisi võib ehitussektoris tervikuna olla.“
    Ennustab lõppu
    Baumosti varasem omanik, praegu Moskvas pensionipõlve pidav Anatoli Kononenko ei usu, et Baumost ehk endine K-Most pikalt vastu peab. „Arvan, et ta sureb. Kõik sõltub tööst ja ainult tööst. Ja tööd ei ole. Enne tegi asjad veel keerulisemaks ka see, et tegemist oli venekeelse ettevõttega,“ lausus Kononenko.

    Ma ei tea, mis sealt osta on? Seal ei ole ju midagi järele jäänud. Kinnistu on ka sealt ümber tõstetud.

    Andres Gailit
    TREFi juhatuse liige
    Kononenko sõnul on Baumostil raske võidelda turul suurte tegijatega, näiteks Merko, Lemminkäineni ja Nordeconiga.
    „Väikestel on väga raske konkureerida selliste „lendavate brigaadidega“, nagu neid ise nimetan. Elavad teiste arvel. Millalgi oli artikkel, kus oli kirjas, et Merko teeb ise 10 protsenti töödest, ülejäänud 90 protsenti on allhankijate teha,“ rääkis Konenenko.
    „Kahju,“ võttis Kononenko asja kokku ja meenutas, kuidas Ukrainas alguse saanud ettevõte on Eestis töid teinud. „Ehitas kõik sillad Tartus, on ehitanud Pärnus, Narvas, Haapsalus…“

    Mulluses Rikaste TOPis hindas Äripäev Mait Schmidti vara väärtuseks 6,8 miljonit eurot. Edetabelis tagas see Schmidtile 451. koha.

    Ost lahtine
    Baumosti omanik Mait Schmidt rääkis, et firmast huvitatuid saab ta praegu üles lugeda ühe käe sõrmedel. „Huvilisi käib ja tutvustame. Õnneks on neid. Põhiliselt on pöördutud panga poole ja pank on siia saatnud, kuid ka kinnisvarafirmadest on huvilisi,“ ütles Schmidt, kuid hoidis enda teada, kes Baumosti ostu kaalunud on.
    Seda, kui tõsiselt Lemminkäinen Baumosti soetamist kaalub, Tarmo Trei ei avalda. „Viimased ajad ei ole olnud kerged, aga äriettevõte on äriettevõte. Tuleks pragmaatiliselt vaadata ettevõtte sisu ja numbreid, mille baasilt hinnanguid anda. Mingi informatsioon on meil olemas,“ hindas Trei Bauschmidti pankroti rolli tütarfirma müügis.
    Kohus kuulutas Bauschmidti pankroti välja möödunud esmaspäeval. Mai keskel toimub esimene võlausaldajate koosolek, samuti saab paika pankrotitoimkond. Seejärel läheb Baumost ametlikult müüki. Uuel omanikul on võimalus soetada ettevõttest 77%.
    „Miljoneid eurosid sealt ei saaks, hind oleks sadades tuhandetes eurodes,“ arvas Bauschmidti ajutine pankrotihaldur Veli Kraavi. „Miinus on emafirma raskused, mis mõjutab kaudselt tütarettevõtte mainet. Seepärast tahakski kiiresti ära müüa, et Baumost saaks rahulikult jätkata. Praegu saab ettevõte hakkama, aga tal on vaja uut tugevat omanikku, see on selge.“
    Eelmisel aastal ulatus Baumosti kahjum poole miljoni euro kanti, käive jäi 3 miljoni euro juurde. „Kui ostsime Baumosti, siis kõik portfellis olnud objektid lõppesid kahjumiga. Võib-olla võeti portfelli nimel tööd liiga odava hinnaga ja meie sellest muidugi aru ei saanud,“ põhjendas Schmidt.
    Bauschmidti omanik Mait Schmidt tõdes juba veebruari alguses, et pankrot on iga päevaga järjest tõenäolisem.Foto: Raul Mee

    Kolmkümmend aastat silla- ja tunneliehitajat K-Most omanud Anatoli Kononenko loobus ettevõtlusest ja müüs firma 2015. aastal Mait Schmidtile. Nüüd kannab AS K-Most Baumosti nime.

    Baumosti põhitegevusala on raudtee- ja maanteesildade, viaduktide ja tunnelite ehitamine ning remontimine.

    Kinnistu vahetas omanikku
    Konkurentide silmis on Baumosti väärtus langenud koos kinnistu hiljutise viimisega emafirma alla. Tee-ehitaja TREF juht Andres Gailit oli nõutu. „Ma ei tea, mis sealt osta on? Seal ei ole ju midagi järele jäänud. Kinnistu on ka sealt ümber tõstetud,“ sõnas Gailit.
    Kinnistu vangerdusega on kursis ka TREV-2 juht Sven Pertens. „Eks sõltub, mida täpselt müüakse ja millise hinnaga. Nii palju, kui olen küla pealt kuulnud, siis kinnistu ei kuulu enam Baumosti varade hulka, vähemalt teda ei müüda koos Baumostiga, nii et see on kaalutlemiskoht,“ lausus Pertens.
    Mait Schmidt ütles esmalt, et müükide lahkulöömise põhjus peitub ostjate eesmärkides. „On eraldi huvi kinnistu ja firma aktsiate vastu, seepärast lähevad eraldi müüki,“ sõnas Schmidt, kuid lisas: „See oli puhtalt seotud Bauschmidti pankrotitegevusega. Veli Kraavi on kõige õigem vastama sellele küsimusele.“
    Kui palju kinnistu maksab? „Tean, et seal on peal 2,5 miljonit eurot hüpoteeke Nordea panga kasuks. Sellest võib midagi tuletada,“ vastas Schmidt.
    Tallinna Vesse tänava kinnistu liikus Baumosti nimelt pankrotti läinud Bauschmidti valdusesse sel kuul. „Kinnistul võiks väärtust olla, aga muus osas on küsitav: kas sellise struktuuri ja juhtimisega on firma kõige efektiivsem. Ta on tegelikult päris vana ettevõte ja tundub, et vanast ajast on päris palju säilinud. Tänapäeva ettevõtted on, arvan, natuke kompaktsemad ja efektiivsemad,“ rääkis Gailit.
    Baumostist tuli TREFi tütarettevõttesse TREF Nord tööle üks Baumosti inimene, teab Gailit. „Inimesed on seal kompetentsed.“
    Pertens jättis kaardid avamata. „Kui Baumost tuleb müüki, eks me siis tutvume tingimuste ja müügihinnaga ning millised on kohustused ja lepingud.“
    TREV-2 omaniku BaltCap partner Kristjan Kalda sõnul nad ülevõtmisi siiski ei plaani ja oletas, et Baumosti eest võiksid raha välja käia ettevõtted, kellel puudub kompetents, mis Baumostil on. „Kui ei ole suuremaid varasid peale inimeste, kes õhtul koju lähevad, on see kõigile potentsiaalsetele ostjatele raamistikuks,“ lisas ta samas.

    Portfell on kindlasti kriitiline, selleks aastaks tuleb paari miljoni euro eest töid leida. 

    Mait Schmidt
    Baumosti omanik
    Raskused hirmutavad
    Baumosti võimalikke ostjaid muudab skeptiliseks Bauschmidti pankrot. Ka ei tule peale uusi töid ning tööde portfell on aasta jooksul poole võrra kahanenud. Praegu on Baumostil töid veidi rohkem kui miljoni euro jagu. „Portfell on kindlasti kriitiline, selleks aastaks tuleb paari miljoni euro eest töid leida. Eratöid ei juleta anda ja riigihangetel on väikesed tööd olnud, neid ei ole me võitnud,“ sõnas Schmidt.
    Baumosti töötajate ring on vahepealse aja jooksul kokku kuivanud. „On koondatud, on lahkunud omal soovil, on poole koormusega töötajaid ja on ära meelitatud,“ lausus Schmidt, täpsustades, et umbes 50 töötajast on veel palgal 30.
    Schmidt jääb endale kindlaks, et omaaegse K-Mosti ostmine oli mõttekas samm. „Kui suuromanik muutub, jään samale seisukohale,“ sõnas ta.
    Pertens toetab Schmidti. „Tagantjärele tarkusena ei olnud justkui õige otsus, aga mingite asjaolude teistmoodi kujunemisel oleks võinud osutuda väga õigeks otsuseks. Seekord läks lihtsalt niimoodi.“
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.