Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordica andis Sloveenia lennufirmale laenu

    Riigifirma Transpordi Varahaldus rendib lennukeid Eesti rahvuslikule lennufirmale Nordic Aviation Group.Foto: Postimees/Scanpix

    Riiklik lennufirma Nordica andis endisele koostööpartnerile, sloveenlaste Adria Airwaysile üsna madala intressiga 4,6 miljonit eurot laenu.

    Kuueaastase tagasilaekumise perioodiga eurolaenu andis ärinime Nordic Aviation Group all tegutsev riiklik kompanii Adriale intressiga 1,9%, selgub Eesti firma aruandest.
    Sloveenia firma aitas Nordcial tunamullu lennuäri välkkiirelt käima tõmmata ja teenindas alguses ka kõiki firma lende. Suurpartneriks jäi Adria umbes aastaks.
    Eelmise aasta novembri lõpus alustas Nordica aga strateegilist partnerlust hoopis Poola riikliku lennufirmaga LOT, mis sai ka 49% osaluse Nordica lennulube ja operatsioone koondavas tütarfirmas Regional Jet.
    Kui 2015. aasta lõpus koostöö Adriaga algas, kuulus lennufirma veel Sloveenia riigile. Firma finantsseis polnud eriti kiita – lennufirma oli kümne aasta jooksul kolmel korral vajanud riigilt väiksemaid kapitalisüste.
    Aastal 2011 anti Adriale aga koguni 50 miljonit riigiabi, koos pankadelt saaduga aitas see katta firma 2010. aastal teenitud 63 miljoni euro suuruse kahjumi.
    Tunamullu, kui koostöö Nordicaga juba käis, hakkas Sloveenia riik lennufirmale ostjat otsima. Sobiv fond leitigi ning eelmise aasta alguses löödi käed ja firma erastati. Adriast 98 protsenti läks Luksemburgi päritolu fondile 4K.
    Ehkki Adria aruandeid naljalt ei leia, ei lähe firmal ilmselt just liiga halvasti – alles eelmisel nädalal anti avalikkusele teada, et soetatakse Araabia Ühendemiraatidest pärit lennuturu suurtegijalt Etihad Airwaysilt Šveitsi turgu teenindav tütarfirma Eithad Regional.
    Nordic Aviation Groupi värske aruanne kajastab perioodi 9. oktoobrist 2015 kuni eelmise aasta lõpuni. Aruandest ei tule välja, millal täpselt Adria Airwaysile laen anti.
    Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo rääkis ERRi uudisteportaalile, et Adria ja Nordica strateegilise partnerluse ajal oli koostöömudeli üks eeldus ettemaksete ja deposiitde paigutamine partnerfirmasse, et kanda kaasnevaid kulusid ja äririske.
    "Partnerlussuhte lõpetamisel 2016. aasta lõpus konverteeriti osa Nordica jooksvaid vahendeid Adrias kahepoolsel kokkuleppel ümber laenuks, arvestades nii Nordica kui ka Adria huvisid,“ rääkis Eesti firma kommunikatsioonijuht rahvusringhäälingule.
    Nordic Aviationi audiitor PwC kirjutas, et audiitorifirmal pole võimalik hinnata, mis on laenunõude õiglane väärtus, kuna puudub teave sarnaste laenude turuintressi kohta. Samuti ei osanud PwC hinnata, kui tõenäoline on laenunõude laekumine.
    Kui aluseks võtta Uibo sõnad, toimus Adriaga seonduvate arvelduste laenuks konverteerimine aga 2016. aasta lõpul ehk siis, kui firma oli erastatud ja saanud endale värske finantsinvestori, nii et pole otsest põhjust arvata, et firma enda kohustusi täita ei suudaks. Ka 1,9% ei ole praeguses makromajanduslikus keskkonnas kuigi madal intressimäär, eeldusel, et tehingupartner on finantsiliselt tugev ja võimekas.
  • Hetkel kuum
Mait Palts: Eesti pealinn hakaku ettevõtjatega ühte jalga käima
Tallinna uus võim peaks looma püsiva koostöövormi pealinnas tegutsevate ettevõtjatega, kirjutab kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna uus võim peaks looma püsiva koostöövormi pealinnas tegutsevate ettevõtjatega, kirjutab kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Rootsi majandus kahanes esimeses kvartalis ootamatult
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.