Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavlennufirmad vallutavad maailma

    NorwegianFoto: epa

    Kui odavlennufirmade kontseptsioon aastate eest välja tuli, ei uskunud selle edusse peale ettevõtete endi mitte keegi. Arvati, et kitsad istmed ning suures karjas pardale tormamine ei hakka inimestele iial meeldima.

    Globaalne lennundusturg on hiiglaslik ning seetõttu on seal levivad trendid olulised ka majanduse laiemat käekäiku silmas pidades. Ja selgub, et mida aasta edasi, seda rohkem võtavad võimust odavlennufirmad – eelmisel aastal ületas reisijate arv esmakordselt miljardi piiri. Kokku lendas möödunud aastal lennukiga 3,7 miljardit reisijat.
    Odavlennufirmade peamine eelis on see, et need pakuvad lennuvõimalust ka inimestele, kes varem mõtlesid, et lendamine on vaid rikastele.
    Wall Street Journal kirjutab, et enim kasutavad odavlennufirmasid Lõuna-Aasia riikide elanikud. Järgnevad Kagu-Aasia, Euroopa, Põhja-Ameerika, Lõuna-Ameerika ning Ida-Aasia. Sealjuures on Lõuna-Aasia puhul märgata kõige suuremat tõusu: kui aastal 2005 kasutas vaid 15% kõigist piirkonna reisijaist odavlennufirmat, siis eelmisel aastal jäi see näitaja juba 57% juurde.
    Küll aga peavad odavlennufirmadega reisijad arvestama, et sageli lendavad need väiksema asustustihedusega linnadesse või piirkondadesse. See võib juurde lisada reisi kogumaksumusele kokkuvõttes üsnagi märkimisväärse summa.
    Euroopas ruumi kasvuks
    Statistika näitab, et USAs kasutab kolmest reisijast üks odavlennufirmat, et punktist A punkti B liikuda. Indias ning Lõuna-Aasias on kasv muidugi veelgi kiirem, ning seal kasutavad enam kui pooled reisijad odavlennufirmat.
    Sarnast trendi on näha ka Euroopas, kus eelmisel aastal võttis suurima lennufirma tiitli Lufthansalt üle iirlaste Ryanair. Lennufirma boss Michael O’Leary on öelnud, et Euroopa turule odavlennufirmasid mahub ning kasvuruumi on.
    Teise näitena Euroopa odavlennufirmadest võib tuua ungarlaste Wizz Airi, mis asutati aastal 2004. Ärimudel hakkas end tasapisi ära tasuma ning jõudis majanduslikult sellisele tasemele, et kaheksa aastat hiljem Ungari riiklik lennukompanii MALÉV Hungarian suleti.
    Kuidas hinda madalal hoida?
    Wall Street Journal kirjutab, et odavlennufirmad on väga kokkuhoidlikud. See tähendab, et võimalikult madalana püütakse hoida meeskonna treeninguks ja koolitusteks mõeldud kulusid. Mõistagi on ka töötajate palk väiksem kui mõnes peenemas lennufirmas.
    Mis puudutab aga lennukiparki, siis nende puhul on selge, et Boeingult ning Airbusilt tellitakse korraga suurem kogus lennukeid – see selgitab, miks odavlennufirmade lennukipark üsna ühesugune välja näeb: suurema tellimuse pealt saab soodustust. 
    Tahavad kogu maailma
    Viimasel ajal on Euroopa odavlennufirmad näidanud aga ambitsiooni ette võtta ka väga pikki lende.
    Norra lennufirma Norwegian ning islandlaste WOW katavad 37% ulatuses USA ja Euroopa vahelistest lendudest selleks suveks. Neile, kes Aasias armastavad ringi rännata, tuleb kasuks ehk teadmine, et Lõuna-Koreast saab kohalike odavlennufirmade abil sõita hoopis Hawaiile või Malaisiasse.
    Lisaks on lennukompaniid huvitatud sellest, et hakata lendama ka USA läänerannikule. See omakorda viitab sellele, et odavlennufirmad on enda alla võtmas kogu maailma ning nüüd võiks ümber lükata veel teisegi müüdi: ümbermaailmareis ei pruugigi olla varsti nii kallis, et seda suudavad lubada vaid vähesed.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.