Artikkel
Volkswagen ID. Buzz on tänu disainile auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.Foto: Andras Kralla

Auto|Piloot. Hipibussi uusversioonile on üksjagu andeks anda ... aga sa annadki

Volkswagen on teinud mikrobussi, mis pakub emotsiooni rohkem kui praktilisust.

Isegi helikoptervanem, kes loeb kanepiseemneõli meelemürgiks ega luba poega enne täisealiseks saamist murutraktorile, võib vana hipibussi nähes tunda vastupandamatut tungi minna sellega kogupere autoreisile. Mõtted masinakesele hüüdnime andnud tegelaste eluviisidest ning teadmine, et selle ninata esiosa tugevaimad kohad on esireas istujate põlved, ei pruugi samuti aidata. Niisugune on emotsiooni jõud ja ikoonilise bussi – passinimega Volkswagen Type 2 – pärand.
Nüüd, see tähendab pärast paarkümmend aastat (!) vahelduva eduga sammude seadmist ja avalikkuse õrritamist, on Volkswagen saanud maha hipibussi uusversiooniga.
Hipibussid, uus ja vana. Väga erinevad ning ometi sarnased.Foto: Volkswagen
Puhas stiilitoode
Volkswagen ID. Buzz, kaua tehtud kaunike, liigub puhtalt elektriga ning on juttude järgi võimalikult keskkonnasõbralikult toodetud. Näiteks sõitjateruumis kasutatakse loomse naha asemel pigem koostisosi, mida hajameelsed pikajuukselised keeranuks kehvemal ajal pläru sisse. Üks valikus olev tekstiil sisaldab ookeanist kokku korjatud plasti. Tõsilugu!
Sel on nina, kuid disainerid andsid endast parima, et luua visuaalselt vastupidine mulje. Sel ei ole ümmargusi esitulesid, ent ID. Buzzi leed-maatriks-silmades leidub midagi inimlikku, autosse hinge süstivat.
Mõõdud erinevad samuti suuresti, välja arvatud kõrgus, mis on algupärase mudeliga lausa sentimeetri pealt võrdne. Pikkust on üle 40 ja laiust üle 20 sentimeetri enam. Rääkimata massist – ID. Buzz kaalub eelkäijast ligi kaks ja pool korda rohkem!
Type 2
ID. Buzz
Pikkus4,28 m4,71 m
Laius1,72 m1,99 m
Kõrgus1,94 m1,94 m
Tühimass1047 kg2408 kg
Sisulises mõttes jäljendab hipibussi taaskehastus armastatud originaali muidugi sama vähe kui kaasaegne Mini või Fiat 500gi. Põrnika tehnikale rajatud Type 2 oli võimalikult praktiline ja kättesaadav kaubik, hiljem ka mikrobuss ja matkaauto. Tõigas, et see nii neetult nunnu on, maksab süüdistada lihtsuses peituvat geniaalsust.
ID. Buzz pole kuskilt otsast minimalistlik, vaid puhas stiilitoode. Taskukohasus on asendunud silmast vee välja võtva hinnalipikuga (sellest allpool). Ning ehkki suvaline linnamaastur paistab sellega võrreldes seest kitsas nagu jäneseurg, ei saa praktilisuselegi hosiannat lauda (selleni kah jõuame).
Sõitjateruumis kasutatud materjalid näevad paremad välja kui teistes ID-perekonna Volkswagenites, aga puutemajandus on ikka sama närvesööv. Laekaid-panipaiku leidub piisavalt, tuuleklaas jääb esireas olijatest väga kaugele.Foto: Andras Kralla
Tänapäeval ei taha loomulikult keegi vana hipikat ratsionaalsetel põhjustel. Ikka emotsiooni pärast. Ja emotsionaalset laksu pakub ka uus hipibuss. Kas just samasugust ja sama võimast, aga pakub. Tänu disainile on see auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.
ID. Buzz liigitub ainuüksi seetõttu kordaminekuks. See on Volkswageni elektrilise ID-perekonna veenvaim liige, kuid selgi leidub puudusi, mida andeks anda.
Seotud lood

Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investorite ebakindlus tekitas USA börsil erisuunalist liikumist
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?