Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas saab ettevõte sõidukite kasutamise pealt kulusid kokku hoida?

    Kliendile auto üle andmine Foto: Rentest

    Erinevalt mujal maailmas levinud viisidest on Eestis nii ettevõtted kui ka eraisikud harjunud sõidukeid pangalt liisima, kuid on ka olemas lihtsam, mugavam ja ilma sissemaksuta alternatiiv – täisteenusrent. Mis see on ja kuidas saab auto rentimine olla parem liisimisest, selgitab üle 15 aasta sõidukite täisteenusrenti pakkuva Rentest ASi juhatuse esimees Andrus Valma.

    Täisteenusrendi suurimad plussid on aja ja kulude kokkuhoid ning hinnatõusudest ja ootamatustest tulenevate riskide vältimine. „Täisteenusrendile spetsialiseerunud ettevõtted, nagu meie, võtavad kliendilt riski, fikseerides täisteenusrendi makse kogu perioodiks,” selgitab Valma.
    Lisaväärtuse loomine toimub rendiettevõtte ööpäev läbi töötavas teenindusosakonnas, kes tegeleb kõigi kliendi sõidukiga seotud toimingute ja küsimustega.
    Sõidukiga seotud muredega tegeleb Rentesti teenindusmeeskondFoto: Rentest
    Ettevõtte jaoks on ühe sõidukiga seotud ajakulu umbes 20 töötundi aastas
    Sageli liisitakse ettevõtetes sõidukid ning määratakse töötaja, kelle ülesandeks on jälgida autopargi hooldusaegu, soetada rehve, broneerida aegu rehvivahetusteks, tehnoülevaatusteks ja -hooldusteks.  Täisteenusrendi puhul hoiab rendipakkuja ise silma peal kogu kliendi masinapargi elutsüklil, soetab rehvid, ladustab need, lepib kokku hooldused, tehnoülevaatused ja rehvivahetuse ajad. Teenuse ühe osana võib Rentest ise viia sõiduki rehvivahetusse või hooldusesse, andes kliendile samal ajal kasutada asendusautot. Seda teenust on võimalik tellida nii ühekordse kui ka püsiva lisateenusena. Nii säästab klient väärtuslikku aega ja saab keskenduda oma põhitegevusele.
    Kui ettevõttel on sõidukeid rohkem, tekib märkimisväärne ajavõit ka raamatupidamises. Auto kasutamisega seotud ajamahuka arvete administreerimise teeb ära rendifirma. Rentest kogub sõidukitega seotud tarvikute, kütuse ning autopesu arved kasutajapõhiselt kuu jooksul kokku ja esitab kliendile need ühe koondarvena.
    Kogu ühiskond liigub järjest enam teenusekesksele tarbimisele ning sellest tulenevalt on ka sõiduki omamine liigne kohustus ettevõttele. „Tänapäeval rendivad ettevõtted bürooruume, seadmeid, arvuteid ning kellelgi ei tule mõttesse, et peaks need põhivarana soetama. Näiteks rentides bürooruumid, tegeleb kinnisvara hooldusega edasi haldur. Miks siis peaksime transpordivahendeid omama, liiatigi kui see tekitab ettevõttele lisakulusid ja lisatööd? Sisuliselt pakubki Rentest oma klientidele sõidukite haldusteenust,“ selgitab Valma, selgitades, et autopargiga tegeleva inimese tööaeg on ettevõtte jaoks konkreetne kulu.
    Erinevad paketid kliendi soovide järgi
    Täisteenusrendi teenused pannakse kokku vastavalt kliendi soovidele.Minimaalses paketis sisalduvad: sõiduki kasutamine, liiklus- ja kaskokindlustus, 24 h teeninduskeskus, hooldused vastavalt läbisõidule ning arvete administreerimine.
    Lisaks saab klient valida teenuseid nagu rehvivahetus ja rehvide hoiustamine, lisarehvid kogu rendiperioodiks, too-vii teenus, lisagarantii, täiendavad kulumaterjalid kojameestest piduriketasteni, asendusauto, kütuse sooduskaart, autokahjude käsitlemine, GPS-lahendused ja sõidupäevik.
    Kui liisingus oleva sõiduki peab klient liisingulepingu lõppedes ise realiseerima, siis Rentesti puhul tuleb rendiperioodi lõppedes auto lihtsalt tagastada või vahetada uue vastu.
    Rentesti koostööpartnerid on suuremad finantsasutused ja autoesindused Eestis, Lätis ja Leedus. Igapäevaselt tegeleb ettevõte enam kui 1500 sõidukiga, eelmisel aastal soetas Rentest oma klientidele 440 uut sõidukit. Täisteenusrent sobib nii väikestele kui ka suurtele ettevõtetele. Rentesti tütarettevõte Mobire Eesti AS pakub esimesena Eestis täisteenusrenti ka eraisikutele.

    Lihtne eelarvestamine ja kulude kontroll – ühes kuumakses sisalduvad kõik autoga seotud kulud.

    Kindel koostööpartner – autoga seotud muredega tegeleb Rentest. Kui auto vajab hooldust, rehvivahetust, tehnilist ülevaatust, tekkinud on tehniline rike või juhtunud avarii, aitab klienti Rentesti 24/7 teenindus.

    Sõiduvahendi garantii – auto hoolduse, tehnilise rikke või avarii korral saate asemele samaväärse asendusauto.

    Täisteenusrendi maksed on tegevuskulu ega kajastu bilansis kohustusena.

    Sõiduki tagastamine on paindlik – vajadusel saab sõiduki tagastada enne rendiperioodi lõppu.

    Millest koosneb täisteenusrendi kuumakse?
    Foto: Rentest
    KOMMENTAARID:
    „Äripäev kasutab Rentesti täisrenditeenust juba aastaid ja on selle otsuse üle väga rahul. Põhiline otsus täisrenditeenuse valikul oli eelkõige see, et nende kaudu autode soetamine ei läinud Äripäevale kallimaks, vaid lisandus hoopis mugavus. Teine suur pluss oli see, et leping on paindlik ja auto saab tagastada ka enne rendiperioodi lõppu. Positiivne on ka see, et eelarvesse saab panna kindla summa ja see sisaldab kõiki kulusid – hooldused, rehvid, kindlustused jms.“Äripäeva pikaaegne partner haldusalal, Roland Bibikov 
    Argumendid, miks B&B TOOLS on võtnud sõidukid Rentestist täisteenusrenti, on väga lihtsad. Esiteks tuleb see teenus päeva lõpuks kindlasti soodsam ning meie saame seejuures keskenduda oma põhitegevusele. Saame rahuliku südamega anda kogu oma autopargi juhtimise usaldusväärsele partnerile, kellega meid seob pikaajaline koostöö. Väheoluline pole ka see, et Rentest pingutab, et ületada pidevalt meie ootusi!“B&B TOOLS ESTONIA ASi tegevjuht, juhatuse liige Uno Maitus
    „Täisteenusrendi eelis on see, et autodega tegelemiseks pole ettevõttel vaja inimest palgal hoida. Meie meeskonnas tegeleb autode vahendamisega ainult üks inimene ja sellele kuluv aeg on vaid väike osa tema tööajast. Lihtne eelarvestamine ja kulude kontroll – ühes kuumakses sisalduvad kõik autoga seotud kulud. Auto on võimalik probleemideta tagasi anda, kui selleks peaks vajadus tekkima ja me ei pea ise pead vaevama kohustustega, mida auto pidamine nõuab. Kui on mingi probleem, siis tuleb teha vaid üks telefonikõne ja probleemile leitakse lahendus. Oleme täisteenusrendi teenusega rahul, kuna see on meie jaoks väga mugav. Teenusleping sisaldab peale finantseerimise, kasko- ja liikluskindlustuse ning korralise hoolduse mitut lisateenust: arvete administreerimine, kütuse krediitkaart, täiendavad talve- ja suverehvid, rehvivahetus ja ladustamine, too-vii teenus, asendusauto, remondid, ööpäevane hädaabi, kindlustusjuhtumite käsitlemine ja kindlustuspoliiside kehtivuse jälgimine. Samuti vahendavad nad meile praamipileteid, mille eest tasume kuu lõpus arvega. See on väga mugav võimalus just meie võrguhoolduse tiimile, kes liiguvad palju ringi ja ei pea ise praamipiletitega tegelema.“ Tele2 personalijuht, Helena Evert
     
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.