Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tanel Raig 16. jaanuar 2001, 00:00

Miks oli Swed Trade?le liisitud veokite tehnilisse passi kirjutatud omanikuks Swed Trade, mitte Hansa Liising?

Tarmo Rooteman: Liisitud autode tehnilises passis on veofirma nimi tulenevalt probleemidest, mis on tekkinud transpordifirmadel Venemaa piiri ületamisel. Autode registreerimine Hansa Liisingu nimele tekitas Venemaa piiril keerulisi olukordi, kuna pole selgelt aru saada, kes on auto omanik ja kes kasutab TIRi. Venemaa tolliametnikud ei saanud või ei tahtnudki sellest aru saada, mistõttu tekkis olukordi, kus tolliametnikud küsisid tollimise edukaks lõpetamiseks meelehead. Vältimaks selliseid olukordi sai otsustatud, et suurematel koostööpartneritel ja tugeva finantsseisundiga klientidel lubame autod registreerida enda nimele.

Kaspar Noor: Kõik veokite omandiõigust tõendavad korrektsed dokumendid on olemas. Üks komplekt on autoregistrikeskuses, teine on Hansa Liisingus. Kui tekib vaidlus on võimalik Swed Tradelt tagasivõetud autode kuuluvust Hansa Liisingule tõestada veokite ostu-müügi lepinguga, vara vormistuse dokumentidega, kliendi taotlusega lubada veokid registreerida tema nimele jne.

Belgias Swed Tradelt autosid tagasi võtmas käinud Ants Päär väitis, et tal puudusid dokumendid tõendamaks autode kuuluvust Hansa Liisingule. Kui autojuhid oleksid pöördunud politseisse, oleks ta olnud kohaliku politsei silmis väljapressija, kuna autode tehnilises passis oli omanikuna kirjas Swed Trade. Kas oli tal kaasas mõni dokument, mis veokite kuuluvust tõestas?

Kaspar Noor: Belgias olid kaasas kõik autode omandit tõestavad dokumendid. Need olid temaga kaasas olnud BRC esindaja Meelis Olevi käes.

Tarmo Rooteman: Päär on andnud võib-olla mõista, et tema oli kogu Swed Trade?lt autode tagasivõtmise operatsioonis võtmemängija. Tegelikult oli tegemist meeskonnatööga ja juhiti kogu operatsiooni ikkagi Tallinnast. Ka Interpolile oli antud teada, et autod on Belgias sellises olukorras ja autojuhid ise teadsid, et need veokid on liisitud Hansa Liisingult.

Agnes Makk: Autojuhtidelt me saimegi info, et autod asuvad Belgias ja juhtidele pole mitu kuud palka makstud.

Teie hinnangul oli kogu veokite tagasivõtmise protsess korrektne?

Tarmo Rooteman: Kõik toimus korrektselt. Olime aasta jooksul püüdnud Swed Tradega probleemi lahendada ? muuta maksegraafikut, vähendada makseid, püüdsime pakkuda välja kümmekond lahendust. Kui kätte jõudis aga hetk, kus veokid seisid Belgias sadamas, ei osanud me muud teha kui need autod Tallinnasse tagasi tuua. Proovisime ka Swed Trade omanikega ühendust võtta, kuid ei saanud. Hiljem väitsid nad, et on firma juba müünud mais, kuigi veel juunis ja juulis arutasime nendega maksegraafikuid.

Miks te keeldusite uute juhtide Poola saatmisest, kui selgus, et osa juhte olid end padujoomingu käigus kontaktivõimetuks joonud?

Tarmo Rooteman: Padujoomisest olen kuulnud, kuid uute juhtide palkamise palvest mitte. Autojuhtide puhul võib ju oodata kainenemist. Rääkisime Pääriga sellest, et autod peavad liikuma koos ja juhid olema kained. Meie soovitus oli kindlasti oodata juhtide kainenemist ja mingit kiirustamise survet meie poolt ei olnud.

Kas Hansa Liisingust anti Päärile korraldus Swed Trade juhi Marko Vahi kohale toomiseks?

Tarmo Rooteman: Meie palusime Pääril Vahiga kontakt luua.

Kas soovisite Marko Vahi kohale toomist, et saada temalt allkirjad volitustele, mis võimaldaksid Swed Tradelt võetud veokitega teostada tehinguid Autoregistrikeskuses (ARK)?

Tarmo Rooteman: Meie soov oli rääkida Marko Vahiga, kes juriidiliselt oli Swed Trade juht, et aru saada mis toimub. Palusime Vahilt selgitust, kuidas ja mida ta plaanis teha, miks firma omanikke vahetas ning miks liisingut ei makstud. Meid oldi ootamatult pandud fakti ette, et ettevõtte uus juht on Vahi.

Kaspar Noor: Vahilt ei olnud mingit hädavajadust saada allkirju kuhugi volikirjadele. Meil on ARKga juriidiline protseduur paigas, kuidas käsitleda autosid, mis on juba liisimisperioodil registreeritud kliendi nimele.

Mis on Swed Tradelt ära võetud autodest praeguseks saanud?

Tarmo Rooteman: Oleme asunud neid autosid realiseerima. Oleme saatnud Swed Tradele ka ettepanekud võlg Hansa Liisingule likvideerida, kuid arvestusväärseid vastuseid pole tulnud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:01
Otsi:

Ava täpsem otsing