Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jürgensonile umbusaldamise avaldamise tekst

Inno Tähismaa 08. märts 2001, 13:23

Järgneb avalduse tekst, mille esitasid täna riigikogule 44 saadikut:

Toivo Jürgensoni tööd peab viimaste uuringute kohaselt halvaks või väga halvaks kaks kolmandikku küsitletud eestlastest, kusjuures aastaga on negatiivsete hinnangute osakaal kasvanud 25% võrra.

Esitades tänast umbusaldusavaldust, sooviksid sellele allakirjutanud meenutada valitsusliidu erakondadele, et ES Turuuuringute AS 1. märtsil avaldatud andmetel on teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni tegevusele andnud negatiivse hinnangu 55% nii Reformierakonna kui Mõõdukate valijatest.

Probleeme on kõigis teede- ja sideministri haldusalasse kuuluvates valdkondades. Eesti raudteede erastamise ebaotstarbekusele ja ohtlikkusele on riigikogu opositsioon ja avalikkus osutanud jätkuvalt.

16. detsembril 2000 väitis Toivo Jürgenson ?Eesti Päevalehes?, et Rail Estonia pakkumine oli riigile tulu toovate numbrite liitmisel parim, kiitis realistlikku ja usutavat äriplaani ning kinnitas, et strateegilisust on RailEstonia pakkumises küllaga. Veel 22. jaanuaril väitis ta ajalehele ?Postimees?, et RailEstonia on täitnud kõik oma pakkumises esitatud lubadused investori ja rahastajate kaasamise osas.

Jürgenson märkis tookord, et RailEstonia puhul ?on kõige selgemini näha, et ta kavatseb pikaajaliselt tegeleda raudteeäriga ja et see ongi tema põhitegevus?. Nüüdseks on selgunud, et RailEstonia nimel uskumatuid investeeringuid lubanud Giovanni Sposato on hästi tuntud Eesti ja Belgia politseile ning RailEstoniat esindanud Tony Massei-Angotti on USAs tagaotsitav. Räpaka ja kontrollimatu erastamisprotsessi eest vastutab isiklikult teede- ja sideminister Toivo Jürgenson, kes määrati Eesti Raudtee erastamise eest vastutama 11. juuli 2000.aasta valitsuse istungil.

Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ei ole raudtee erastamise eest vastutava ministrina taganud erastamisagentuurile adekvaatset ja piisavat informatsiooni.

Eesti Raudtee erastamise protsessis võeti appi kallihinnalised nõustajad. Briti konsultatsioonifirma GIBB Ltd. on ?nõustamise? eest saanud praeguseks juba 40 miljonit krooni ja ootab oma järgnevat 20. miljonit. GIBBi poolt parimaks pakkujaks tunnistatud RailEstonia on osutunud kõlbmatuks. Pole garantiisid, puuduvad strateegilised investorid ning RailEstonia taga seisvad raudtee operaatorfirmad on osutunud vaid üheks Kingsley gruppi kuuluvaks konsultatsioonifirmaks.

Eesti Raudtee erastamisprotsessi tagant paistavad selgelt tugevad Isamaaliidu huvid. Seda kinnitavad ka Toivo Jürgensoni avaldused, samuti isamaaliitlasest Tallinna linnapea Jüri Mõisa ning ka Meelis Lao ettevõtmised, kes üritasid erastamisprotsessi sekkuda ja käisid Londonis läbikukkunud pakkujale investorit otsimas.

Arvestades neid Eesti riigi mainele kahjulikke otsuseid ei saa me teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni tegevusele hinnangu andmist edasi lükata järgmiste riigikogu valimisteni. Toivo Jürgenson on vastutades Eesti Raudtee erastamise eest käitunud ebakompetentselt, hoolimatult ja ülbelt, mis läheb rahvale ja riigile kalliks maksma. Minister Jürgenson peab lahkuma nüüd ja kohe.

08. märts 2001.aastal.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing