Finnair taastab Eestis oma ajaloolise nime

05. aprill 2001, 16:33

Intervjuu sügisel Tallinn-Helsinki liinil Eesti lennundusturule siseneva Aero Airlinesi juhatuse liikme Aivo Takisega.

'Aero Oy oli Finnairi nimi kuni 1968. aastani ning soomlaste jaoks on sellel nimel lausa ajalooline väärtus,' ütles Takis.

Kes on Aero Airlinesi omanikud ja juhid?

AERO Airlines AS omanikud on Finnair Oyj 49% ja Eesti erakapitalile kuuluv Aero Holding AS 51. Selline omandisuhete jaotus vastab Lennundusseaduse nõuetele tegevusloa saamiseks.
Aero juhtidest on momendil vara raakida, kuna ettevõtte äritegevus ei ole alanud ja ei saagi alata enne, kui Lennuamet valjastab tegevusloa. Vastav taotlus esitati märtsi teises pooles. Momendil on juhatuses kaks liiget Sami Sarelius ja Aivo Takis. Toenaoliselt määrab nõukogu uued tegevjuhid ametisse lahikuude jooksul.

Milliseks kujuneb ettevõtte personalipoliitika?

Algetapil planeeritakse tegevuse käivitamiseks vajalikud erialaspetsialistid tuua Finnairist. Peale üleminekuperioodi on enamus kasutatavast tööjõust kohalik. Vastavalt Aero äriplaanile on teise tegevusaasta lõpuks Aeros töökohti kokku saja ringis.

Millistel liinidel hakatakse lendama? Millised on perspektiivid Vilniuse, Riia, Stocholmi, Moskva ja Peterburi suunal?

Kindlasti hakkab Aero lendama Tallinna ja Helsingi vahet. Muud suunad on praegu veel lahtised, kuid pikemas perspektiivis näeme kõiki teie poolt mainitud sihtkohti.

Milliseks kujuneb firma hinnapoliitika, muudatused Tallinn-Helsinki liini?

Tallinn-Helsinki liinile ei ole hinnamuudatusi praegu kavas, kuna lihtsalt üks operaator asendub teise, samasse kontserni kuuluvaga, kuid graafiku põhimõtted ja lennukid jäävad samaks.

Kuidas kujundatakse firma lennukid?

Esimestel aastatel kasutatav lennukipark (ATR-72) tuleb Finnairilt Aerole rendile koos olemasoleva sinivalge kujundusega. Logode ja võimaliku uue kujunduse kohta tehakse otsus hiljem.

Milliseks hindate konkurentsi Eesti lennundusturul?

Mina arvan, et konkurents Eestis ei ole praegu tugev. Need sihtpunktid, kuhu Tallinnast lendaksid mitu konkureerivat lennufirmat korraga, meil ju praktiliselt puuduvad. Lennunduses on konkurents proportsioonis turu suurusega, st suurtel turgudel on konkurents palju tihedam kui Eestis.

Ja lisan ka omalt poolt, et olen endiselt põhikohaga Estraveli juhatuse esimees ning muudatusi momendil plaanis ei ole. Estravel ega Aero ei ole omavahel seotud muidu kui ainult kuulumisega Finnairi rahvusvahelisse kontserni. Omandisuhteid Estraveli ja Aero vahel pole.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing