Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Villu Reiljan lubab kruiisisadama Küdema lahte

20. jaanuar 2004, 10:34

Rahvaliitlasest keskkonnaminister Villu Reiljan andis rohelise tee Mustjala valda Küdema lahte kruiisisadama ehitamiseks.

Reiljan kiitis heaks sadama rajamise keskkonnamõju hindamise aruande, vahendab portaal <#saarlane.ee=http://www.saarlane.ee> tänast ajalehte Meie Maa.

?Reiljani heakskiit on vägagi oluline, aidates meid palju edasi,? ütles Meie Maale valimistel Reformierakonna nimekirjades kandideerinud Saare maavanema kt Hans Teiv. ?Keskkonnaministeerium oma ekspertide ja spetsialistidega on tulnud järeldusele, et selles töös on väga arvestatud mõjuga keskkonnale.?

Reiljani heakskiit on üks kahest olulisest verstapostist vahepeal roheliste vastuseisu tõttu tagasilöögi saanud sadama projektis, väidab ajaleht, kelle arvates paneb teise märgi ilmselt eeloleval reedel maha Mustjala vallavolikogu, tühistades Ninase poolsaare üldplaneeringu, mille kehtestamist Pärnu halduskohus vähemotiveerituks pidas.

Küdema lahte sadama ehitust plaaniva riigiettevõtte Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et juhul kui vallavolikogu nüüd asja uuesti käima lükkab, tuleb taas läbida pikk planeeringu menetlemise etapp ja siis hinge kinni pidada lootes, et rohelised jälle rattale kaikaid kodarasse ei viskaks.

?Loodame siiski, et nad võtavad mõistuse pähe, sest ütleme ausalt ? kui on tehtud sambla- ja puraviku-uuring, siis võib nõuda ka kivi- ja kännu-uuringut ja sedasi lõputult protsessida,? lausus Sakkov.

Ajalehe väitel märkis keskkonnaminister Villu Reiljan Tallinna Sadam juhatuse liikmele Tõnis Segerkrantzile saadetud kirjas, et kiidab kruiisisadama rajamise esimese etapi keskkonnamõju hindamise aruande heaks, esitades samas mitmeid keskkonnanõuded, mille täitmises ei ole Erik Sakkovi hinnangul midagi ülejõukäivat.

Nii tuleb arendajal välja töötada võimalikke avariisid ennetav tegevuskava ja avariiolukorras tegutsemise plaanid. Sadama ehitamisega kaasnevad mürarikkad tööd, näiteks lõhkamised tuleb teha suve lõpus või varasügisel, et lindude häirimine pesitsusajal oleks minimaalne.

Samuti tuleb Tallinna Sadamal säilitada kaitstavate taimeliikide kasvukohad.

Seadustest lähtuvad tingimused seab Reiljan ka reovee puhastamisele, jäätmete käitlemisele, sadamaga seotud müratasemele ning saasteainete väljastamisele.

Sadama ehitamise ja ekspluatatsiooniga kaasneva mõju jälgimiseks kohustab Reiljan Tallinna Sadamat tegema põhjaloomastiku ja -taimestiku ning kalastiku seiret üks kord enne sadama ehitamist ning kahe aasta jooksul sadama rajamise järel. Rannaprotsesside seiret tuleb teha enne sadama ehitamist ja viie aasta jooksul pärast sadama rajamist.

Täiustada tuleb linnustiku seiresüsteemi Küdema lahe piirkonnas.

Keskkonnaministeerium soovitab sadama ehitamisel ja ekspluatatsioonil kasutada parimat võimalikku tehnikat ning keskkonnamõju hindamise tulemustest lähtudes määrata lindude kevad- ja sügisrände dünaamikat arvestades navigatsioonihooajaks ajavahemik 20. maist 20. septembrini.

Laeva sõidupiirkonnaks soovitatake määrata ala, mis jääb veelindude pesitsus- ja peatuspaigale vähemalt kilomeetri kaugusele. Lestapüügi häirimise vähendamiseks soovitab ministeerium püügikohad märgistada ning piirata neil aladel laevaliiklust suvisel püügihooajal. Samuti tuleb suunata laevaliiklus mööda räimenootadest.

?Ma veelkord rõhutan, et kartus, et tuleb mingi mega kaubasadam, on alusetu,? kinnitas Tallinna Sadama turundusjuht Sakkov, täpsustades Reiljani kirjas sisalduvat vihjet, et nõustutakse Saaremaa sadama rajamise esimese etapiga.

Sakkov ütles, et nüüd on eesmärk ülejärgmine kruiisihooaeg ning peeale kruiisilaevade ja suvise praamiühenduse Rootsi-Norraga Saaremaa sadamale rohkem funktsioone praegu pakkuda pole.
<pilt2#fotod/Inimesed/Inimesed_R/kolmikliidu_kohtum_05_erik.jpg#600#401#Villu Reiljan>

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing