Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

EPL: Insener peab lagunevate teede põhjuseks liiga õhukest asfaldikatet

08. aprill 2004, 07:24

Aastaid tehnikaülikoolis õppejõuna töötanud teeinseneri Ants Vaimeli sõnul lagunevad Eesti uued või vastremonditud teed kiiresti, sest need on liiga õhukesed.

Maanteede lagunemist soodustavad veoautod, mis on raskemad, kui teed planeerides ette nähti. Samas pole teada, kui palju ülekaalulisi veokeid Eesti teedel sõidab, seega ei saa teekatet ehitada kindlast koormusest lähtudes, kirjutab Eesti Päevaleht.

Teaduskandidaadist teeinseneri Vaimeli sõnul lähtutakse Eestis teede ehitusel 1983. aastal koostatud määrustest.

Sel ajal võis masina koormatud vedav telg kaaluda kuni kümme tonni. Seitse aastat tagasi liikus Eesti Euroopa tasemele, tõstes lubatud teljekoormuse 11,5 tonnini. Tee-ehituse normkoormuseks ei ole aga seda 11,5 tonni siiani määratud.

?Meil kehtib praegu 1983. aasta eelne olukord, sest sellest ajast pärineb meie katendite tugevuse arvutus,? kinnitas Vaimel.

Maanteeameti planeeringute osakonna peaspetsialisti Elmur Karu sõnul ei saa teede lagunemises süüdistada üksnes asjaolu, et need on liiga õhukesed. Karu sõnul võib teede lagunemises süüdi olla ka kliima. ?Või kust me teame, et tee ehitusel kasutati kõiki materjale õigesti,? nentis Karu.

Karu lisas, et kui raha jätkuks, võiks ju ka teed ehitada paksemate kihtidena. ?Aga kas see on otstarbekas ja päästab lagunemisest?? küsis Karu.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing