Teisipäev 17. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hennes & Mauritz süüdistab kehvades müügitulemustes kevadkülma

16. aprill 2004, 09:44

Euroopa suurim moetööstuskompanii Hennes Mauritz (H M) süüdistab kehvades müügitulemustes külma kevadet, kuid analüütikute arvates pole see ainsaks põhjuseks.

Ajalehe Financial Times teatel oli oodatust poole väiksem müügi kasv viimaseks tervest reast halvast uudisest, millest ettevõte on teatanud viimase paari aasta jooksul. Investorid on H Mi lugenud kiiresti kasvavaks ettevõtteks, mille kasv on 15-25 protsenti aastas. Viimastel kuudel on see aga kasvanud 12-15 protsenti. Kompaniil praegu 19 riigis kokku 948 müügikohta ning sel aastal plaanitakse avada 140 uut.

H M teatas 7protsendilisest käibe kasvust märtsis oodatud 13,5 protsendilise kasvu asemel. Pärast kahekohaliste kasvunumbrite näitamist tähendasid märtsi tulemused eriti suurt pettumust.

Külm mõjus müügitulemustele eriti halvasti Saksamaal ja Põhjalas, sest need regioonid annavad üle poole kompanii käibest. Kuid analüütikute sõnul oli lisaks ilmale süüdi nõrk dollar, mille tõttu, hinnaerinevused ei andnud nii suurt efekti kui loodeti. H M hangib allhankeid peamiselt odava tööjõuga riikidest. Kolmandaks põhjuseks loevad analüütikud seda, et kerged riideesemed lähevad kehvemini kui konkurentide omad, näiteks Hispaania Zara. ?Me kas näeme paremat müüki pärast seda, kui läheb soojaks või me peame tunnistama, et H M poodides on valed mudelid,? lausus ajalehele Handelsbankeni analüütik Anna-Karin Envall.

H M aktsia hind langes eile Stockholmi börsil 2,23 protsenti 197,50 Rootsi kroonini.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing