Lehtede reklaamituru liider on Postimees, suurim tõusja Äripäev

01. märts 2006, 10:47

Võrreldes 2005. aasta veebruariga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 23,4 külge ehk 2,3%, moodustades kokku 1031 külge.

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul jätkus kindel tendents - käive kasvas mahust oluliselt kiiremini, sest käive kasvas mullusega võrreldes tervelt 10,6%. Nagu teada, tõstsid kõik lehed aasta algusest reklaamihinda (välja arvatud SL Õhtuleht, millel seisab see ees lähiajal) ja allahindluse poliitika oli karmim. Tundub, et reklaamipindade kallinemisel on järjekordselt lagi vastas, arvas Leito.

Postimehe ja Eesti Päevalehe puhul andis käibele tuntavat lisa edukas reklaamimüük online keskkonnas ehk veebiküljel. Postimees teenis sealt 250 000 kr. Lehtede käibes on seda arvestatud. Ilmselt on käes murdehetk: veebis saab teenida märkimisväärset raha.

Toomas Leito lisas täpsustuseks, et Postimehe reklaaminäitajatest on väljas venekeelse Postimehe käive (leht ise levitab arve, kus see on sees, tegemata sellele viidet), sest see on täiesti teine toode ühe firma raames. Seega peab lahus hoidma Postimehe ja ASi Postimees reklaamikäibeid. Vahe pole suur, aga ikkagi.

Reklaamiturg kasvas vaikselt, aga kindlalt. Suhteliselt aktiivsemad olid reisi-, ravimi- ja sisustusfirmad. Kinnisvara reklaam ei näita kahanemise märke.

Tuleb mainida Äripäeva jätkuvat aktiivsust haarata suur tükk tavareklaamiturust, sest reklaam firmalt firmale (b-to-b) ei kipu kasvama. Dilemmale ja Visioonile lisandusid Sisustaja ja reisilisad.

Linnalehe mõju turule ei ole esialgu suur, kuid eeldatavasti kasvab. Tallinna Linnaleht müüb reklaami paketis venekeelsega. Kahe peale võtsid need turult umbes 0,8 mln kr reklaamiraha. Näib, et muutused turul on negatiivselt mõjutanud eelkõige SL Õhtulehe ja Eesti Päevalehe positsioone.

Mullusega võrreldes reklaamimaht vähenes SL Õhtulehes -6%, teistel suurenes: Eesti Ekspress +6,7%, Postimees +4,9%, Äripäev +4,8% ja Eesti Päevaleht +1%.

Nagu öeldud, suurenes reklaamikäive 10,6% ehk 2,3 mln kr võrra, moodustades 24 mln kr. Kasv oli kõigil lehtedel: Postimees 6,5 mln kr (mullusega võrreldes +0,8 mln kr ehk +12%), Äripäev 5,2 mln kr (+0,8 mln kr ehk +18%), Eesti Ekspress 5,1 mln kr (+0,5 mln kr ehk +10,8%), Eesti Päevaleht 3,8 mln kr (+0,2 mln kr ehk +5,6%) ja SL Õhtuleht 3,4 mln kr (+0,1 mln kr ehk +3%). Turuliider oli Postimees, suurim tõusja aga Äripäev.

Võrreldes 2005. aasta kahe kuuga suurenes reklaamimaht 3,3%, moodustades 1949 külge. Maht kasvas kõigis lehtedes: Äripäev +6%, Eesti Ekspress +5,9%, Postimees +2,5%, Eesti Päevaleht +1,8% ja SL Õhtuleht +0,5%.

Reklaamikäive kasvas 4,2 mln kr võrra ehk 10,4%. Lehtede kaupa: Postimees 12,2 mln kr (võrreldes mullusega +1,3 mln kr ehk +11,9%), Äripäev 9,6 mln kr (+1,2 mln kr ehk +14,3%), Eesti Ekspress 8,9 mln kr (+0,7 mln kr ehk +8,5%), Eesti Päevaleht 7,1 mln kr (+0,4 mln kr ehk +6%) ja SL Õhtuleht 6,5 mln kr (+0,6 mln kr ehk +10,2%).

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing