Artikkel
  • Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni

    Kaspar Kruup, juhtimis- ja digikommunikatsiooni õppekava kaasprogrammijuht, TÜ ühiskonnateaduste instituutFoto: Andres Tennus

    “Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.

    Pole vahet, kui tungival toonil antakse kommunikatsioonijuhile või -spetsialistile ülesanne vajalik “ära kommunikeerida”. Ikka leidub neid, kes ei kuulnud, kellel ei jäänud meelde või kes ei saanud aru. Inimeste infotöötlusvõime on lihtsalt piiratud, seega on piiratud ka kommunikatsioon. Kommunikeerimist ei saa niisama ära delegeerida, sest see on lahutamatu osa juhtimisest.
    Juhtimiskommunikatsiooni saab mõtestada mitme nurga alt. Esmalt on ilmne, et juhtimine põhineb suuresti suhetel ning suhted omakorda kommunikatsioonil. Kuulamine, kehtestamine, veenmine, tagasisidestamine – need on juhi elementaarsed tööriistad, mille abil ehitada kahepoolselt austavaid, avatud ja usalduslikke suhteid. Need ei ole kaasasündinud võimed, vaid arendatavad oskused. Neid arendamata ei suuda juht tiimi tööle panna.
    Teisalt on juhtimiskommunikatsioonis palju sellist, mis näib võõras või suisa ebainimlik. Kuna inimeste mälu, tähelepanu ja töötlusvõime on piiratud, siis leiab iga algaja (ja nii mõnigi kogenud) juht end mõistuse äärelt, kui ta peab kaheksandat korda samadele inimestele samade sõnadega sama asja rääkima. Kaua võib? Tegelikult on see möödapääsmatult vajalik ning suur osa juhtimiskommunikatsioonist ongi samade lihtsate-selgete sõnumite kordamine, kuni see juhi enda jaoks juba naeruväärne tundub – ja siis veel.
    Kolmandaks on kommunikatsioon tehnoloogiliste muutuste tuules nii keeruliseks ja dünaamiliseks muutunud, et seda on isegi raske hoomata. Inimeste tähelepanu on erinevate ekraanide ja rakenduste vahel killustunud. Hübriidsed töövormid teevad ühise sotsiaalse- ja inforuumi hoidmise aina keerulisemaks. Väliskommunikatsioonis ja turunduses on inimesteni jõudmine aina kallim ning nõuab üha spetsiifilisemaid oskusi-teadmisi või vastava teenuse sisseostmist. Kõik käib kiiremini ja muutub veel kiiremini, rääkimata sealjuures tehisintellekti arengusööstu tagajärgedest, mida me alles päev-päevalt tundma õpime.
    Kuigi võib tunduda, et seda kõike on liiga palju, siis on selle keerukuse ühisosa ikkagi kommunikatsioon. Ühisosa annab aga efektiivse sekkumispunkti: areng kommunikatsioonis toob ka arengu juhtimises. Üks investeering, palju kasu.
    Tartu Ülikooli juhtimis- ja digikommunikatsiooni magistrikaval püüame me luua tingimused just selliseks arenguks. Tegemist on uudse õppekavaga hõivatud inimesele, kes ei saa endale lubada täiskohaga õppimist. Osakoormusega õpe vältab poolteist aastat ning õppesessioonid toimuvad üle nädala, peamiselt reedeti-laupäeviti. Tulemuseks on aga täisväärtuslik magistridiplom. Lisaks austame me õppijate aega, ühildades võimalikult palju teooriat ja praktikat. Arutleme õppijate tööst pärit juhtumite üle ning seostame kodutööd igapäevaeluga. Kõige olulisemaid arutelusid peetakse väikeses grupis (15 inimest), millest moodustub iga kursuse professionaalne õpikogukond. Õppekaval õpib juhte kõikvõimalikest organisatsioonidest, riigiastustest suurkorporatsioonideni, kaitseväest muusikakoolini. Vilistlased ja õppijad kinnitavad, et just võimalus arutleda usalduslikus õhkkonnas süvitsi oma juhtimisalaste väljakutsete üle on eriti väärtuslik osa sellest kogemusest. Oma organisatsioonis on juht sageli üksi, kuid Tartus õpinguteks kogunevate juhtide kogemustes on suur ühisosa, vaatamata nende erinevale taustale.
    Sealjuures ei ole oluline, kas oled alustav või kogenud juht. Õpet kiidavad nii mitmekümneaastase staažiga kui ka väiksema kogemusega juhid. Staažist sõltumata on juhile väärtuslik võimalus päriselt süveneda ja mõelda, mõtte- ja saatusekaaslastelt tuge saada ning end teoorias ja praktikas täiendada, et omandada uus vaade kommunikatsioonile ja juhtimisele. Seda kõike pakub Tartu Ülikool juhtimis- ja digikommunikatsiooni magistrikava täna kõrgharidusmaastikul seni veel haruldaselt paindlikus ning töötava pereinimese jaoks mõistlikus formaadis ning koolitusturuga võrreldes mõistliku hinnaga.

    Loe õppekava ja kandideerimistingimuste kohta lähemalt Tartu Ülikooli kodulehelt ut.ee/et/oppekavad/juhtimis-ja-digikommunikatsioon

    Kandideerimine kestab 26. juunini.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kuidas ikkagi rikkaks saada? Miljonärid ise annavad nõu
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Saaremaal kauaoodatud üritus “Kuressaare Rahatarkus 2024” tõi kokku nii kohalikke kui kaugema kandi rahvast. Neli üle kodumaa teada-tuntud tegusat meest, Raivo Hein, Robin Valting, Rahakratt ja Martin Villig, tõid päevavalgele rikkuse saavutamise saladused.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
11 välkvideot: Eduka Eesti parimad tutvustavad oma lennukaid ideid
Neljapäeval kuulutatakse välja tänavuse arvamuskonkursi Edukas Eesti võitja. Pakume vaadata 11 lühivideot, milles nominendid tutvustavad konkursile pakutud ideed.
Neljapäeval kuulutatakse välja tänavuse arvamuskonkursi Edukas Eesti võitja. Pakume vaadata 11 lühivideot, milles nominendid tutvustavad konkursile pakutud ideed.