Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Skeem: kütus pesti maksudest

    2012. aasta alguses asus maksu- ja tolliamet uurima ärimeeste Jürgen Järviku ja Marko Kalevi kontrolli all olnud ettevõtte OK Oiltrade OÜ, endise Black Land 2 OÜ, tegevust.

    Riigikohus kohustas avaldama alljärgneva ebaõige väite ümberlükkamise teate

    AS Äripäev on 11.juuli 2014 ajalehes Äripäev artiklis “Skeem: kütus “pesti” maksudest puhtaks” avaldanud väite, mille kohaselt Jürgen Järviku huve on väidetavas maksupettuse skeemis esindanud teiste hulgas advokaadid Kari-Paavo Koch ja Tambet Mullari.Selline väide on eksitav ja ei vasta tegelikkusele. Lisaks võib ajalehe Äripäev 11. juuli 2014 artiklitest “Skeem: kütus “pesti” maksudest puhtaks” ja “Müsteerium: Miks Järvik kahtlustusest pääses?” jääda mulje, justnagu oleksid vandeadvokaadid Kari-Paavo Koch ja Tambet Mullari teadlikult ja artiklites nimetatud isikutega kooskõlastatult osalenud artiklites kajastatud väidetavas maksupettuse skeemis. Selline väide on samuti eksitav ja ei vasta tegelikkusele.

    Uurimine algas ettevõtte 2012. aasta jaanuari käibedeklaratsiooni kontrollist, ent sellest kasvas välja mahukas kriminaalmenetlus, mille eeluurimine lõppes alles hiljuti ning praegu valmistub prokuratuur kohtuprotsessiks. Kahtlustatavad on asjas 12 eraisikut ja kaks ettevõtet. Kahtlustus on kaelas hulgal variisikutel ja Marko Kalevil, kes oli koos Jürgen Järvikuga skeemi organiseerija. Järvik on aga kahtlustusest pääsenud.
    Avaldame järgnevalt erinevatele allikatele tuginedes osa petuskeemist, kus võis olla rohkemgi lülisid. Kirjeldatav skeem sai võimalikuks augu tõttu seadusandluses, mis lubas kütust ostjale omatarbeks müüa käibemaksuvabalt. Vastav auk sai küll üsna kiiresti kinni pandud, kuid kasu jõudsid sellest lõigata mitmed skeemitajad.
    Soldina Õlibaas OÜSkeemis keerutatud kütust hoiustati alguses Ida-Virumaal Soldina külas, Soldina Õlibaasi poolt renditud kütuseterminalis. Soldina Õlibaas tegutses terminalis aktsiisilao pidajana ja omas ka vastavat luba.Ettevõte kuulus skeemi ajal ja kuulub praegugi Advokaadibüroo Mullari & Koch OÜle, kelle varju peitsid Äripäeva käsutuses olevate dokumentide kohaselt enda huvid Jürgen Järvik ja Marko Kalev. Advokaadibüroo omanikud on Kari-Paavo Koch ja Tambet Mullari.Praeguseks on Soldina Õlibaas pankrotis ja kahtlustatav maksupettuses. Kahtlustatav on ka terminali juhtinud Aivar Bärg. Rohkem kahtlustatavate nimesid (v.a varem mainitud Marko Kalev) ei ole prokuratuur avaldanud.
    OK Oiltrans OÜ (endine OK Oil OÜ)Teostas skeemis kütusevedu ühest terminalist teise ehk Soldina Õlibaasi opereeritud aktsiisilaost Rakvere Terminali kommertslattu.Praeguseks likvideerimisel olev ettevõte asutati 2009. aasta augustis. Ettevõtte juhatuse liige oli kuni 2012. aasta aprillini Marko Kalevi abikaasa Svetlana Kalev, misjärel saabus juhatusse mõneks kuuks kriminaalse minevikuga Alari Sirvi ning seejärel 2012. aasta lõpus vahi alt vabanenud Marko Kalev. Sirvit karistati 2010. aastal marihuaana smugeldamise eest tingimisi vangistusega.Ettevõte omanik on Äriregistri andmeil alates asutamisest Svetlana Kalev.
    OK Oiltrade OÜ (endine Black Land 2 OÜ)Müüs kütuse Soldina aktsiisilaost välja, täpsemalt sama seltskonna poolt kontrollitud ettevõttele pealtnäha omatarbeks. Tehingute tegelik eesmärk oli kütuselt käibemaks "maha pesta". OK Oiltrade'l oli seega skeemis kandev roll, kuna just selle ettevõtte tehingute abil kaotati kütuselt käibemaks.OK Oiltrade asutati 2010. aasta septembris ja ettevõtte juhatuse liige on asutamisest saadik olnud Marko Kalev. Omanik on olnud aga Jürgen Järviku ja Marko Kalevi poolt kontrollitud OK Oil OÜ (endine E Kütus OÜ). OK Oili omanik on Marko Kalevi ema Ülle Kalev, juhatuse liige on praegu Marko Kalev, kelle vahepeal vahetas juhatuses välja Reimo Piirsoo. Viimase roll oli Äripäeva andmetel skeemi kuuluvate firmade grupi korrastamine ja haldamine, kuid maksuamet ei lasknud sel pikalt kesta.Sellelt ettevõttelt laenas Eerik-Niiles Krossi ettevõte Trustcorp 2011. aastal 25 000 eurot. Krossi enda sõnul võttis ta laenu Jürgen Järvikult, millega ta sisuliselt kinnitas lisaks muudele Äripäeva allikatele, et ettevõtet kontrollis varjatult ka Järvik.
    Garsen Baltic OÜOstis OK Oiltrade'lt kütuse pealtnäha omatarbeks, olles seejuures reaalset majandustegevust mitteomav äriühing. Niimoodi lõi see ettevõte OK Oiltrade'le võimaluse viia kütus aktsiisilaost välja, jättes käibemaks tasumata. Kuna seaduses oli "auk", mis võimaldas kütust omatarbeks müüa käibemaksuvabalt, peituski siin skeemi iva.Garsen Baltic OÜl puudusid sõidukid, mille jaoks olnuks loogiline omatarbeks kütust soetada, puudus ka muu kütuse omatarbeks soetamise vajadus.Ettevõte omanik ja juhatuse liige skeemi toimumise ajal oli arvatav variisik Ivar Škapin. 2012. aasta augustis ilmus paariks kuuks juhatusse tuntud firmademarja Hillar Talts, kes on figureerinud näiteks ka Autorollo skeemis.
    Rakvere Terminal OÜGarsen Baltic viis OK Oiltransi abil kütuse Soldina Õlibaasi aktsiisilaost välja Rakvere Terminali kommertslattu, presenteerides tehingut kütuse soetamisena omatarbeks.Rakvere Terminal on asutamisest saadik olnud Kalevi ja Järviku kontrollitavate äriühingute omanduses. Seejuures on Järvik Rakvere Terminali omanikuna ka avalikult ehk registriandmeist näha olnud, erinevalt ülejäänud skeemist. Koos Järvikuga on terminali omanike hulgas olnud ka supermodell Carmen Kass, kes on olnud Järviku äripartner, ent pole teada, kas nende äripartnerlus kestab praegugi sisulisemalt kui registriandmed.Rakvere Terminali juhatuse liikmed on Äriregistri andmeil Marko Kalev ja Reimo Piirsoo.
    Ozon MMG Grupp OÜRakvere Terminali kommertslaos vormistati üleandmise-vastuvõtmise aktidega kütuse üleandmine Garsen Balticult Ozon MMG Grupile, millel puudus sarnaselt Garsen Balticule arvatavalt reaalne majandustegevus.Garsen Baltic OÜl puudus pealegi majandustegevuse registris luba kütuse müümiseks, seega ei olnud Garsen Balticul võimalik seaduslikult kütust müüa.Ettevõtet omab ja juhib alates 2011. aasta lõpust taas arvatav variisik, seekord lätlane Igors Smirnovs.
    Front Trade Invest OÜTurustas Äripäeva andmetel skeemi läbinud kütuse ehk tegutses ahela lõpuosas. Ettevõtet on kontrollinud alates 2012. aasta algusest advokaat Tambet Mullari oma firmade kaudu. Mullari ja Kari-Paavo Kochi advokaadibüroo oli ka Soldina Õlibaasi omanik. Nende taga omakorda võib näha Jürgen Järviku ja Marko Kalevi kõrvu.Enne Mullari ettevõtteid kuulus Front Trade Invest Keijo Nakströmile ja Cavois Invest OÜ-le. Cavois Investi omanikud ja juhatuse liikmed on Henry Holm ja Tarmo Berg. Bergi on seostatud nn linnuvabriku grupeeringuga.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.