Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olerexi juht: me ajame ausat äri

    Olerexi tegevjuht Piret Miller kinnitas miljonilisi tehinguid Belokrõlovi petuskeemi osalisega, kuid märkis, et Olerex on ausat äri ajav heauskne ettevõte, kes eeldab ausust ka partneritelt.

    Järgneb kirjalik intervjuu ASi Olerex tegevjuhi Piret Milleriga.
    Eelmise aasta veebruaris, märtsis ja aprillis on Olerex teinud miljonite eurode eest kütuse ostu- ja müügitehinguid Oleg Belokrõlovi skeemis kasutatud ja Belokrõlovi kontrolli all olnud firmaga INV T OÜ. Palun põhjendage kirjeldatud tehinguid.
    Me oleme teinud koostöötööd ja tehinguid väga mitmete turuosalistega, nii suuremate kui väiksematega. Vaatasin kliendibaasist järele, tõsi on, et nende hulgas on olnud ka INV T OÜ. Kütust ikka ostetakse ja müüakse. Olerex ostab ja müüb ainult kontrollitud kütust, mis vastab Eesti turul kehtivatele kvaliteedinõuetele, on sertifitseeritud ning maksu- ja tolliameti poolt vabasse ringlusse lubatud, sh ladustatud nende poolt aktsepteeritud terminalides.
    Miks Olerex müüs ja samal ajal ka ostis kütust INV T OÜ-lt?
    Samalt firmalt ostu-müügi tehing ei ole kütuseäris midagi erakorralist, kuna kütusehinnad muutuvad igapäevaselt.
    Kas tegemist oli skeemiga, kus müüsite kütuse INV T OÜle ja ostsite seejärel kütuse maksudest pestult ja odavamalt tagasi - sellise mulje jätab samaaegne suuremahuline ost-müük sama partneriga?
    Me ei ole ostnud ega müünud kütust, millelt meile teadolevalt on aktsiisid jm maksud maksmata. Kõik tehingud oleme teinud selle hetke turuhinnaga.
    Miks valisite niivõrd suuremahuliseks partneriks ettevõtte, millel puudub usaldusväärne minevik kütuse hulgimüüjana (2011 sügisel asutatud tundmatu omanikuga ettevõte)?
    Nimetatud tehingumaht on Olerexi aastamahus väga väike, st me ei saa kuidagi rääkida suuremahulisest partnerist (14,6 miljonit eurot, mille eest Olerex Belokrõlovi skeemi lülile kolme kuu jooksul kütust müüs, moodustab 8% Olerexi aastakäibest, sarnases summas toimus ka ostutehinguid - toim). Ülalkirjeldatud tehingute ajal puudus igasugune informatsioon ettevõtte võimaliku seotuse vms osas ebausaldusväärsete isikutega. Olerex lähtub oma tegevuses headest äritavadest ning eeldab partnerite puhul ausust. Nimetatud ettevõtte tausta kontrollimisel ei olnud võimalik tuvastada ebaaususele viitavaid elemente. Ostukanalite valikus lähtume partneri tausta kontrollist, kütuste kvaliteedinormidele vastavusest ja hinnast. Sarnaselt toimib äri kõikidele turgudel, mitte ainult kütuseäris.
    Kas kirjeldatud äripartnerlus tekkis Oleg Belokrõlovi kaudu, kes on Olerexi ühe omaniku Andres Linnase tuttav varasemast? Belokrõlov on ülekuulamistel tunnistanud, et tema oli mitteametlikult INV T OÜ juht.
    Eestis väga paljud inimesed omavahel tuttavad, see ei kinnita easeaduslikku äritegevust vms. Andres Linnas on Olerex ASi üks aktsionäridest, kes ei osale ettevõtte juhtimistegevuses.
    Olerex on olnud edukas riigi- ja kohalike omavalitsuste hangetel. Kuivõrd eetiliseks peate ise olukorda, kus olete selle saavutamisel kasutanud petturitest äripartnereid?
    Olerex ei ole teinud ühtegi ebaausat tehingut, mis ei vastaks Eesti riigis kehtivatele õigusnormidele. Oma tegevuses lähtume headest äritavadest ning seadusandlusest. Partnerite tausta kontrollime enne tehingusse minemist meile kättesaadavate võimaluste piirides. Võime kindlalt väita, et me ei ole teinud tehinguid isikute või firmadega, kelle kohta me eelnevalt teame, et nad ajavad ebaausat äri. Paraku võib hiljem selguda ebaaususe fakt üksikute turuosaliste kohta, selle eest ei ole me keegi lõpuni kaitstud ning seetõttu ei ole meil võimalik võtta vastutust kolmandate isikute tegude osas. Hangetel oleme olnud edukad, kuna oleme pakkunud parimat hinda ja tingimusi. Kõik hanked on võidetud ausa konkurentsi tingimustes.
    Mida arvate sellest, et usaldusväärsel ja kogenud kütusefirmal peaks lasuma hoolsuskohustus mitte osta kütust kahtlaselt tarnijalt ja kahtlaselt soodsa hinnaga, st alla mõistuspärase turuhinna? Sellest tulenevalt, miks on Olerex korduvalt sattunud olukorda, kus see hoolsuskohustus ei paista toimivat?
    Kinnitan veel kord, et hoolsuskohustus toimib hästi ja meie tanklates müüdavat kütust ostetakse õiglase turuhinnaga. Kütuseturul sõltub teenistus suurtest mahtudest, mitte rasvastest marginaalidest.
    Olete minevikus (tõsi, pressiesindaja vahendusel) vabandanud oma tarnijate pärast ja lubanud end parandada. Miks pole Olerex tegudes järginud neid sõnu?
    Me ajame ausat äri ja teeme seda ka edaspidi. Kindlasti tahame, et meie tarnijad on ausad. Samas ei saa me vastutada ühegi kliendi või koostööpartneri tegude või tegemata jätmise eest. Eriti juhul, kui meil ei ole selle kohta mitte mingisugust informatsiooni.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.