Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi köis, las lohiseb?

    Piret ReiljanFoto: Andres Haabu

    Ahti Asmanni ametissejäämine Eesti Raudtee juhina annab sõnumi, et maksumaksja varaga võib lohakalt ümber käia, kirjutab ajakirjanik Piret Reiljan.

    Kujutage ette eraettevõtet. Omanikele saab teatavaks, et nende varaga on ümber käidud selliselt, et teadmata kadunud võib olla miljonite eurode eest varusid. Tegevjuht kehitab õlgu ning ütleb, et kahjuks ei ole võimalik tekkinud kaoses enam tõde välja selgitada – no et kas oli vargus, lohakus või midagi kolmandat. Samas pole see juht ise kaosega õigel ajal tegelenud ning seda raskem on nüüd tõeni jõuda. Kõige tipuks selgub veel, et ettevõtte kütusekaart on juba mitmendat aastat juhi peres vabakasutuses, ilma et seda lubaks tööleping või muu dokument.
    Mida teeks ettevõtte omanikud? Kas nad usaldaksid juhti ametis jätkama? Julgen selles sügavalt kahelda. Küll aga jätkub sellises olukorras riigifirma Eesti Raudtee nõukogul usaldust juhatuse esimehe Ahti Asmanni vastu.
    Äripäev avalikustas, et Eesti Raudtee varustusosakonnas valitsenud kaose tõttu on kadunud või varastatud kuni kümne miljoni euro väärtuses vara. Tõsi, Asmann ise on seda summat jamaks nimetanud, justkui väiksem kahju oleks ka vähem oluline.
    Lisaks jäi Asmann vahele sellega, et tema kätte usaldatud Eesti Raudtee kütusekaarti kasutas lisaks temale oma auto tankimiseks ka üks naisterahvas, ilmselt Asmanni pereliige. Ka siin veeretati süü paberimajandusele ehk väidetavalt olevat Asmannil olnud suuline kokkulepe Eesti Raudtee kütusekaardi piiramatuks kasutamiseks, kuid see jäi kirjalikult fikseerimata. Meenutagem, et Asmann on ametis juba 2012. aasta sügisest. Järelikult ei suudetud enam kui paari aasta jooksul väidetavat kokkulepet vormistada. Rääkimata sellest, kui veider on taoline piiramatu kütuse kinnimaksmine meie kõigi taskust. Selle kaardiga võis ju tegelikult tankida kes iganes.
    Igatahes on Eesti Raudtee nõukogu otsustanud Asmanni ametisse jätta, tema karistus on tänavu aastapreemiast ilmajäämine ja kohustus Eesti Raudteele tagasi maksta 5000 eurot (pluss käibemaks) kütuse eest. See 5000 eurot on pool summast, mis Asmanni käsutuses kütusekaardiga umbes 2,5 aasta jooksul kulutati.
    Millise sõnumi annab olukord avalikkusele ja Eesti Raudtee töötajatele? Sõnum on minu hinnangul see, et juht võib endale lubada selliseid prohmakaid, mida alluvatele ei andestataks. Ja et maksumaksja varaga võib lohakalt ümber käia. Kolmandaks, et võõrast raha võib kasutada nõrkemiseni, nagu näitas kütusekaardi vabakasutus.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.