Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nimevahetus riigi lennufirmat ei aita

    Eugen VegesFoto: Erakogu

    Tark pidavat õppima teiste vigadest, meie ei õpi enda omadestki. Lennufirma nime muutmine Nordic Aviationiks probleeme ei kõrvalda, kirjutab ettevõtja Eugen Veges.

    Estonian Airi rahavoogude bilansi muutmiseks rakendati erinevaid strateegiaid (tulude kasvatamine, kulutuste optimeerimine, partneritele panustamine jne), kuid aastases kontekstis kasumisse ei jõutud. Alates 2006. aastast mängiti kahjumi suurenemise ja vähenemise mängumaal.
    Estonian Air ei saanud doteerimiseta majandada, see saigi ettevõttele saatuslikuks. Sellised on reeglid – lennufirmad peavad ise toime tulema ja olema konkurentsivõimelised. Vaatamata ebaõnnestunud aastakümnele jätkame oma jonni ajamist. Jätkame ebareaalsete sihtide püstitamist ja emotsionaalsusel põhinevate põhjenduste esitamist. Maksumaksja raha lendab jälle tuulde. Pingutame selle kogumisega, kulutame kergekäeliselt.
    Mõne lennukiga pole võimalik konkurentsis püsida, enamale ei jätku meil aga reisijaid. Pisiriikidel pole mõtet oma lennufirmasid üleval pidada.
    Kasumita pole võimalik
    Lennunduses on püsikulud suured, see teeb kasumiläve ületamise keeruliseks. Vanadel olijatel on selle murdmisel eelis – nende lennukipark on odavam, kütuse eest makstakse madalamat hinda. Konkurents ja madalad kasumimarginaalid lennunduses ei süvenda Estonian Airi järeltulija tegemistesse optimismi. Kütusehinnad ja finantskulud on olnud languses, kuid kui need suunda muudavad, siis on meie lennufirmal hing kinni – suuremate ja väiksemate lennufirmade teenuste osutamise omahindade vahed kärisevad veelgi. 
    Kasumita ettevõtlus pole jätkusuutlik. Arved tuleb tasuda, laenuraha hind teenituga lunastada. Uuel lennufirmal puudub kreeditoride (tarnijad, kliendid, finantsasutused jt) usaldus. Peale Estonian Airi maksmata jäetud arveid tuleb selle võitmiseks mitu aastat pingutada, alles siis võivad kreeditoride rahakotid taas avaneda. Nordic Aviation toimetab Estonian Airist keerulisemates tingimustes, mistõttu tuleb arvestada suuremate lisakulutustega. Riskiastmest tulenevad hinnatõusud ja lühemad maksetähtajad. Selline on reaalsus, mida ettevõttesse raha paigutamisel tuleb arvestada.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.