Kuidas rõõmustada e-poe klienti?

Urmo Parm 18. august 2016, 07:45
Luues klientides usalduse nende eraelu austades, hakkavad nad varem või hiljem e-poe püsiklientideks, leiab Urmo Parm.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160818/OPINION/160819782/AR/0/e-pood.jpg

E-kaupmees võiks keskenduda kliendiandmete kogumise asemel ühele lihtsalt põhitõele – käibe suurendamise peale, leiab Andmekaitse Inspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm.

Milline e-poe mudel paneb kliendi silmad särama? Siin ei tohiks olla märkimisväärset erinevust tavapärase jaekaubandusega. Kui soovin, registreerin ennast kliendiks ja saan iga ostuga valiku soodustusi. Sel juhul on minu teadlik valik, et mõningase hüve eest teab pood minust nii mõndagi. Millal poes käin, mida ja kui tihti ostan. Seda muidugi juhul, kui registreerin kassas kas ID-kaardi või plastikust kliendikaardiga oma ostu. Teisalt on mul alati võimalik teha oste anonüümselt.

Ootan e-kaupmeestelt sarnast käitumist. On ju e-poe lõppeesmärk kaup maha müüa ning kliendini toimetada. Siin aga põrkumegi ühe olulise takistuse vastu. Selleks, et ma kliendina üldse saaksin e-kanalis ostlema hakata, soovib kaupmees enne minust päris palju teada. Lisaks nimele, e-posti- ja postiaadressile sageli ka sugu, vanust. Kas teie siseneksite mõnda jaepoodi, mille ukselt ei saa enne edasi, kui olete sisuliselt oma eluloo ette kandnud? Tõenäoliselt mitte. Miks peaks e-pood toimima teisiti?

Kui on valida, kas suur kogum kliendiandmeid ja lõpetamata ostud või reipalt ülespoole rühkiv käibegraafik, valiksin mina viimase. Luues klientides usalduse nende eraelu austades, hakkavad nad varem või hiljem e-poe püsiklientideks. Siis on see aga juba klientide teadlik ning õnnelik valik.

Allikas: kaubandus.ee

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. August 2016, 07:27
Otsi:

Ava täpsem otsing