Hannes Rumm: poliitkorrektsus, mida suruvad peale suurfirmad
See oli Coca-Cola, kes 100 aastat tagasi riietas jõuluvana punasesse.Foto: Reuters/Scanpix
Kui tavaliselt on poliitkorrektsust pahaks pandud poliitikutele või surverühmadele, siis nüüd teevad poliitkorrektseid otsuseid üleilmsed suurfirmad, kirjutab kolumnist Hannes Rumm Äripäeva essees.
Juba pikka aega kurdab iga enesest lugu pidav inimene aeg-ajalt selle üle, et silmakirjalik poliitkorrektsus käib närvidele ning ahistab sõna- ja mõttevabadust. George Floydi tapmisele järgnenud ülemaailmse rassismivastase protestilaine Black Lives Matter ajel toimuv brändide nimevahetuskampaania on tekitanud raevukat vastuseisu ka Eestis. Muuseas, Õigekeelsussõnaraamat annabki „poliitkorrektsuse” tähenduseks: „USAst lähtuv praktika vältida sõnu või väljendeid, mis võivad mõnd ühiskonnarühma solvata.”
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.