Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo loobub diiselmootoritest?

    Volvo kaalub diiselmootoritest loobumist pistikhübriidide ja elektrimootorite kasuks, kirjutab autosait The Drive.

    Diiselmootorid on saanud hoope paremalt ja vasakult: kõigepealt oli Volkswageni skandaal, siis karmistuvad heitmenormid ja lõppeks kokkutõmbuv diiselmootorite turg USAs. Nii mõtlebki Volvo diiselmootoritest loobumisele.Volvo tegevjuht Hakan Samuelsson usub, et Rootsi autotootja praegune diislite põlvkond võib jääda viimaseks ja tulevik kuulub pistikuga hübriididele ja elektriautodele, vahendab Reuters. Peamine põhjus on diiselmootorite uutele heitmenormidele vastavaks tegemise suur kulu.“Tänases perspektiivis me enam ei arenda uut diiselmootorite generatsiooni,” ütles Samuelsson intervjuus Saksa ajalehele Frankfurter Allgemeine Zeitung. Hiljem Volvo kõneisik pehmendas öeldut, sõnades, et autotootja kaalub erinevaid võimalusi ega ole kindlalt diislitest loobumise kasuks otsustanud.Hilisemas Reutersile saadetud avalduses ütles Samuelsson, et diiselmootorid mängivad ka järgmise paari aasta heitmenormide täitmises olulist rolli, olles kütusesäästlikumad kui bensiinimootorid. Volvo arendas hiljuti välja uue diiselmootorite perekonna ja nii pole neil kohe tarvis uue investeeringu üle otsustada, lisas Samuelsson.Oma kütusesäästlikkuse tõttu aitavad diislid autotootjatel alluda karmidele süsinikdioksiidi heitmenormidele. Paraku toodavad nad samal ajal rohkem lämmastikoksiide ja tahkeid osakesi. Just nimetatud heitmete USAs kehtivad standardid tekitasidki Volkswagenile probleeme ja nüüd on Euroopa liikumas samas suunas.Frankfurter Allgemeine Zeitungile antud intervjuus teatas Samuelsson, et Volvo vajab diisleid allumaks Euroopa Liidu kuni aastani 2020. kehtivatele heitmestandarditele, pärast mida tulevad muutused viivad tõenäoliselt diiselmootorite hinna üles. Tootmine võiks jätkuda kuni aastani 2023, ütles Samuelsson. Reutersi andmetel moodustavad diiselmootoriga autod umbes 50 protsenti uutest Euroopas registreeritud sõidukitest ja umbes 90 protsenti Volvo XC90 maasturitest saavad samuti omale kapoti alla diisli.Järgmise paari aasta jooksul keskendub Volvo pistikhübriididele ja elektriautodele, asudes osaliselt konkureerima ka Teslaga, teatas Samuelsson. Volvo plaanide järgi jõuab nende esimene elektriauto turule 2019. aastal. Samuti soovib Volvo ehitada odavama pistikhübriid jõuülekande ka oma väiksematele autodele.Volvo on varem öelnud, et soovib 2025. aastaks teedel näha miljonit elektri-Volvot ja pistikhübriidi. See eesmärk muutub aina tähtsamaks nüüd, mil Volvo näeb tulevikku diisli ja elektri vahelises valikus. Irooniline olukord, arvestades, et Volvo esimene V60 mudelil põhinenud pistikhübriidil oli diiselmootor.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.